Ford model arabaların ilk üretiminden bu yana bir çok üretim modeliyle üretimler gerçekleştirilmiştir. Geleneksel montaj üretimi yapan her fabrika hareketli üretim bantları üzerine sistemi kurarak çıktının maksimum, maliyetlerin minimum olmasını ve çalışanların en verimli şekilde işletilmesini amaçlamaktadır. Seru üretim sistemi de 90’lı yıllarda en yeni üretim sistemlerinden biri olarak Japonya’da ortaya çıkmıştır. Canon ve Sony gibi dev Japon şirketleri Seru üretim sistemini ürün farklılaştırma ve markete daha çok yön verme hedefiyle uygulamışlardır. Seru üretim temelinde özellikle Türkçe literatürde yapılan çalışmalar oldukça az sayıdadır. Bu çalışmada seru sistemini geleneksel bir montaj hattı üzerine uyarlayıp kaynak kullanım oranlarının ve çıktı sayısının maksimize edilmesi amaçlanmıştır. Çikolata üretimi yapan bir fabrika üzerinde Arena yazılımı kullanarak Simülasyon tekniği kullanılmış ve alternatif hat-seru montaj senaryoları ortaya konmuştur.
Since the first production of Ford model cars, many production models have been produced. Every factory that makes traditional assembly production aims to maximize output, minimize costs and operate employees in the most efficient way by establishing the system on movable production lines. Seru production system emerged in Japan in the 90s as one of the newest production systems. Giant Japanese companies such as Canon and Sony have implemented the Seru production system with the aim of product differentiation and giving more direction to the market. Studies on seru production, especially in the Turkish literature, are quite few. In this study, it is aimed to adapt the seru system on a traditional assembly line and maximize the resource utilization rates and the number of outputs. Simulation technique was used by using Arena software on a factory producing chocolate and alternative line-seru assembly scenarios were put forward.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 10, 2023 |
Submission Date | May 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 2 |