In this research, it is aimed to identify the perspectives of fans to the football clubs’ values. In this respect, a scale of 8 sub dimension and 35 statements is composed and a questionnaire with 351 fans is realized. As a result, it is detected that perception of the physical condition of the stadium in which Bucaspor plays and the quality of the club’s licensed products are relatively close to high, however ticket and combined ticket prices are relatively high. Besides it is concluded that main reason of low participation of the fans in the matches is Passolig application which is carried out in 2014-2015 season and that sponsors have considerable importance in sporting and financial success of the club. As a conclusion the obtained data are evaluated and suggestions for strengthening the financial structure of the club are presented.
Çalışmada taraftarların, futbol kulüplerinin sahip oldukları değerlere yönelik bakış açılarının tanımlanması amaçlanmıştır. Bu amaçla 8 alt boyut ve 35 ifadeden oluşan bir ölçek oluşturulmuş ve 351 taraftar üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Bucaspor kulübünün maçlarını oynadığı stadyumunun fiziksel özelliklerinin ve lisanslı ürünlerinin kalite algısının göreceli olarak yükseğe yakın düzeyde olduğu, bilet ve kombine fiyatlarının ise, göreceli olarak yüksek olduğu bulgulanmıştır. Ayrıca, taraftarların maça katılım düzeylerinin düşük seviyede bulunmasının temel nedeninin 2014-2015 sezonu ile hayata geçen Passolig uygulaması olduğu ve kulübün sportif ve finansal başarısında sponsorların oldukça önemli bir etkisinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve kulübün finansal yapısının güçlendirilebilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2015 |
Submission Date | January 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |
Please click for the statistics of Google Scholar.