Research Article
BibTex RIS Cite

E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Year 2021, Issue: 43, 277 - 238, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.747280

Abstract

Bireysel krediler, hane halkının ihtiyaç, konut ve taşıt kredisi olarak kullandıkları ticari bankalar tarafından verilen kredilerdir. E-ticaret ise piyasa mekanizmasının internet ortamına taşınması sürecidir. E-ticaret ortamında işletmeler daha çok müşteriye ulaşabilmekte, müşteriler ise hem daha çeşitli ürünlere ulaşabilmekte hem de ürünler hakkında daha çok bilgi edinebilmektedirler. Bu çalışmada, Türkiye özelinde, E-ticaret kullanımının hane halkı harcamaları üzerindeki etkisi bireysel krediler özelinde araştırılmıştır. Yapılan nedensellik ilişkisi analizleri sonucunda, ihtiyaç kredisi ve E-ticaret arasında güçlü nedensellikler, konut kredisi ve E-ticaret arasında nedensellikler tespit edilirken, taşıt kredisi ve E-ticaret arasında güçlü ilişkiler tespit edilmemiştir.

References

  • Acilar, A. (2016). “E-Commerce İn Turkey”. Pressacademia Procedia, 2(1), 281-288.
  • Ağazade, S. (2014). “Tüketici Kredilerine Yönelik Sınırlama Türkiye’nin Cari Açık Sorununa Çözüm Olur Mu? Doğrusal Dışı Bir Koentegrasyon Analizi”. Bankacılar Dergisi, (91), 46-54.
  • Başlar, G. (2013). “Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm.”, Akademik Bilişim Konferansı. Ab.Org.Tr/Ab13/Bildiri/247.Pdf, (Erişim Tarihi: 15.05.2020).
  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu, https:// www.bddk.org.tr/ ContentBddk/ dokuman/ duyuru_0789_01.pdf.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Raporu 2019, https://www.btk.gov.tr/uploads/pages/pazar-verileri/4-ceyrekraporu-2019-final.pdf).
  • Ceylan, S., & Durkaya, M. (2010). “Türkiye’de Kredi Kullanimi-Ekonomik Büyüme İlişkisi”. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 21-35.
  • Çetinkaya, Ş. (2016). “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi Ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 235-256.
  • Demirdöğmez, M., Gültekin, N., & Taş, H. Y. (2018). “Türkiye’de E-Ticaret Sektörünün Yıllara Göre Gelişimi”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 2216-2236.
  • Destek Digital Sonyal Medya İstatistikleri, https://www.destexdigital.com/blog/sosyal-medya-istatistikleri-demografik-bilgiler/
  • Dücan, E., Polat, M. A., & Balcıoğlu, E. (2016). “Tüketim Toplumu Örneği Olarak Türkiye’nin Cari Açık Ve Tüketici Kredileri İlişkisi”. Siyaset, Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1).
  • Güneş, S., & Yıldırım, C. (2017). “Kredi Genişlemesi İle Cari Açık Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği”. Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 2(1), 43-60.
  • Karabaş, S. (2018). “E-Ticaret Ve Üniversite Öğrencilerinin Elektronik Ticarete İlişkin Tutum Ve İlgilenim Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Alan Araştırması.” Akademik Bakış
  • Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 83-104.
  • Keleş, A. (2018). “Türkiye’nin E-Ticaret İşlem Hacmi Ve İletişim Teknolojilerindeki Gelişmeler.” Electronic Turkish Studies, 13(6), 255-280.
  • Kılıç, C. (2015). “Tüketici Kredileri Ve Cari Açık Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği”. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2).
  • Mercan, M. (2013). “Kredi Hacmindeki Değişimlerin Ekonomik Büyümeye Etkisi: Türkiye Ekonomisi İçin Sınır Testi Yaklaşımı”. Bankacılar Dergisi, (84), 54-71.
  • Öztürk, L. & Başar, S. (2002). ‘’Yeni Ekonomi ve Elektronik Ticaret: Dünya’daki Gelişmeler ve Türkiye Açısından Bir Değerlendirme’’. Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, (16)3, 11-30.
  • Tiryaki, G. (2014). “Türkiye’de Bireysel Kredilerin Ekonomik Büyüme Ve Cari Açık İle İlişkisi”. Bankacılar Dergisi, (91), 55-74.
  • Toda, H. Y., & Yamamoto, T. (1995). “Statistical İnference İn Vector Autoregressions With Possibly İntegrated Processes.” Journal Of Econometrics, 66(1-2), 225-250.
  • Tuna, K. & H. Bektaş (2013), “Kredi Hacminin Ekonomi Büyüme Üzerindeki Rolünün İncelenmesi: Türkiye Örneği”, Finansal Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi, (5), 139-150.
  • TÜSİAD E-Ticaret 2019 Raporu, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/dd-tusiad-eticaret-raporu-2019.pdf
  • Ying,M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. (Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi) Kadir Has Üniversitesi.
  • Yüksel, S., & Adalı, Z. (2017). “Farklı Kredi Türleri Ve Ekonomik Büyüme Arasındaki Nedensellik İlişkisinin Belirlenmesi: Türkiye Üzerine Bir Uygulama”. Politik Ekonomik Kuram, 1(1), 1-21.
  • Zortuk, M., & Çelik, Y. (2014). “The Relationship Between Bank Loans And Economic Growth İn Turkey: 1995-2010”. Alphanumeric Journal, 2(2), 51-60.
Year 2021, Issue: 43, 277 - 238, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.747280

Abstract

References

  • Acilar, A. (2016). “E-Commerce İn Turkey”. Pressacademia Procedia, 2(1), 281-288.
  • Ağazade, S. (2014). “Tüketici Kredilerine Yönelik Sınırlama Türkiye’nin Cari Açık Sorununa Çözüm Olur Mu? Doğrusal Dışı Bir Koentegrasyon Analizi”. Bankacılar Dergisi, (91), 46-54.
  • Başlar, G. (2013). “Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm.”, Akademik Bilişim Konferansı. Ab.Org.Tr/Ab13/Bildiri/247.Pdf, (Erişim Tarihi: 15.05.2020).
  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu, https:// www.bddk.org.tr/ ContentBddk/ dokuman/ duyuru_0789_01.pdf.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Raporu 2019, https://www.btk.gov.tr/uploads/pages/pazar-verileri/4-ceyrekraporu-2019-final.pdf).
  • Ceylan, S., & Durkaya, M. (2010). “Türkiye’de Kredi Kullanimi-Ekonomik Büyüme İlişkisi”. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 21-35.
  • Çetinkaya, Ş. (2016). “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi Ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 235-256.
  • Demirdöğmez, M., Gültekin, N., & Taş, H. Y. (2018). “Türkiye’de E-Ticaret Sektörünün Yıllara Göre Gelişimi”. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 2216-2236.
  • Destek Digital Sonyal Medya İstatistikleri, https://www.destexdigital.com/blog/sosyal-medya-istatistikleri-demografik-bilgiler/
  • Dücan, E., Polat, M. A., & Balcıoğlu, E. (2016). “Tüketim Toplumu Örneği Olarak Türkiye’nin Cari Açık Ve Tüketici Kredileri İlişkisi”. Siyaset, Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1).
  • Güneş, S., & Yıldırım, C. (2017). “Kredi Genişlemesi İle Cari Açık Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği”. Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 2(1), 43-60.
  • Karabaş, S. (2018). “E-Ticaret Ve Üniversite Öğrencilerinin Elektronik Ticarete İlişkin Tutum Ve İlgilenim Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Alan Araştırması.” Akademik Bakış
  • Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 83-104.
  • Keleş, A. (2018). “Türkiye’nin E-Ticaret İşlem Hacmi Ve İletişim Teknolojilerindeki Gelişmeler.” Electronic Turkish Studies, 13(6), 255-280.
  • Kılıç, C. (2015). “Tüketici Kredileri Ve Cari Açık Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği”. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2).
  • Mercan, M. (2013). “Kredi Hacmindeki Değişimlerin Ekonomik Büyümeye Etkisi: Türkiye Ekonomisi İçin Sınır Testi Yaklaşımı”. Bankacılar Dergisi, (84), 54-71.
  • Öztürk, L. & Başar, S. (2002). ‘’Yeni Ekonomi ve Elektronik Ticaret: Dünya’daki Gelişmeler ve Türkiye Açısından Bir Değerlendirme’’. Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, (16)3, 11-30.
  • Tiryaki, G. (2014). “Türkiye’de Bireysel Kredilerin Ekonomik Büyüme Ve Cari Açık İle İlişkisi”. Bankacılar Dergisi, (91), 55-74.
  • Toda, H. Y., & Yamamoto, T. (1995). “Statistical İnference İn Vector Autoregressions With Possibly İntegrated Processes.” Journal Of Econometrics, 66(1-2), 225-250.
  • Tuna, K. & H. Bektaş (2013), “Kredi Hacminin Ekonomi Büyüme Üzerindeki Rolünün İncelenmesi: Türkiye Örneği”, Finansal Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi, (5), 139-150.
  • TÜSİAD E-Ticaret 2019 Raporu, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/dd-tusiad-eticaret-raporu-2019.pdf
  • Ying,M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. (Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi) Kadir Has Üniversitesi.
  • Yüksel, S., & Adalı, Z. (2017). “Farklı Kredi Türleri Ve Ekonomik Büyüme Arasındaki Nedensellik İlişkisinin Belirlenmesi: Türkiye Üzerine Bir Uygulama”. Politik Ekonomik Kuram, 1(1), 1-21.
  • Zortuk, M., & Çelik, Y. (2014). “The Relationship Between Bank Loans And Economic Growth İn Turkey: 1995-2010”. Alphanumeric Journal, 2(2), 51-60.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Hakan Eryüzlü 0000-0003-3715-0021

Aysun Kurtoğlu This is me 0000-0002-7424-322X

Publication Date March 23, 2021
Acceptance Date July 16, 2020
Published in Issue Year 2021 Issue: 43

Cite

APA Eryüzlü, H., & Kurtoğlu, A. (2021). E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 277-238. https://doi.org/10.30794/pausbed.747280
AMA Eryüzlü H, Kurtoğlu A. E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. PAUSBED. March 2021;(43):277-238. doi:10.30794/pausbed.747280
Chicago Eryüzlü, Hakan, and Aysun Kurtoğlu. “E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 43 (March 2021): 277-38. https://doi.org/10.30794/pausbed.747280.
EndNote Eryüzlü H, Kurtoğlu A (March 1, 2021) E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 277–238.
IEEE H. Eryüzlü and A. Kurtoğlu, “E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”, PAUSBED, no. 43, pp. 277–238, March 2021, doi: 10.30794/pausbed.747280.
ISNAD Eryüzlü, Hakan - Kurtoğlu, Aysun. “E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 (March 2021), 277-238. https://doi.org/10.30794/pausbed.747280.
JAMA Eryüzlü H, Kurtoğlu A. E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2021;:277–238.
MLA Eryüzlü, Hakan and Aysun Kurtoğlu. “E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 43, 2021, pp. 277-38, doi:10.30794/pausbed.747280.
Vancouver Eryüzlü H, Kurtoğlu A. E-TİCARET VE BİREYSEL KREDİLERİN ÇOK YÖNLÜ İLİŞKİLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2021(43):277-38.