Organize perakendeciliğin sektör içerisinden aldığı pay artmaya devam etmektedir. Organize perakendeciliğin en önemli oyuncularından biri de hem geleneksel kanala hem de organize kanaldaki büyük oyunculara rakip olarak ortaya çıkan indirim marketleridir. Türkiye’de tüketicilerle 90’lı yıllarda tanışan bu iş modeli 2019 yılı sonu itibariyle 30 bin mağaza sayısı ile ülke geneline yayılmayı da başarmıştır. Bu çalışmanın amacı, indirim marketlerini tercih eden tüketicilerin demografik profilini çıkarmanın yanı sıra bu marketleri neden tercih ettiklerini araştırmaktır. Çalışma kapsamında Türkiye nüfusunun yaş ve cinsiyete göre dağılımı dikkate alınarak kota örnekleme yöntemiyle Sakarya, Kocaeli ve İstanbul illerinde yaşayan 1.291 kişiye anket uygulanarak veri toplanmıştır. Çalışma sonucunda, indirim marketlerinin başlıca tercih nedenleri fiyat (%42,84), yakınlık (%36,87) ve kalite (%14,87) olarak tespit edilmiştir. Ayrıca indirim marketlerinin müşteri profillerindeki benzerlikler ve farklılıklar ortaya çıkarıldığı gibi demografik özelliklere göre tercih nedenlerinde farklılaşma olup olmadığı da incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 30 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com