Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Misbehaviors of Tour Members in the Professional Motivation of Tourist Guides

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 39 - 49, 22.02.2021

Öz

Tourist guides are influenced by many environmental, social and economic effects during the tour. In addition to these factors, the misbehaviors of the tour group affect the tourist guides. The purpose of this study is to examine the effect of the misbehavior of tour members on the professional motivation of tourist guides during a package tour. The research data is provided from 441 tourist guides working in Istanbul, Nevşehir and Antalya provinces. According to the results of the research, misbehaviors of the tour members towards the environment, laws and personal life affect the professional motivations of the tourist guides. It is determined that the misbehavior of the tour members towards the group does not have an impact on the professional motivation of the tourist guides.

Kaynakça

  • Aktaş Polat, S. & Polat, S. (2014). Yabancı Turistlerin Müşteki “Mağdur” Olarak Müdahil Oldukları Asayiş Suç Türlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 2014, 38-57.
  • Allen, J. (1999). Crime Against International Tourists, Contemparary Issues in Crime and Juctice: Crime and Justice Bulletin, Number: 43, NSW Bureau of Crime Statistics and Research, 1-8.
  • Avcıkurt C. (2015). Turizm Sosyolojisi; Genel ve Yapısal Yaklaşım. Detay Yayıncılık, 4. Basım, Ankara.
  • Batman, O. (2003). Türkiye’deki Profesyonel Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunlarına Yönelik Bir Araştırma. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, (Aralık 2003), 117-134.
  • Boakye, K. A. (2010). Studying Tourists’ Suitability As Crime Targets. Annals of Tourism Research, 37(3), 727-743.
  • Boumans, N.P.G., De Jong, A.H.J. & Janssen, S.M. (2011). Age-differences in work motivation and job satisfaction. the influence of age on the relationships between work characteristics and workers' outcomes. International Journal of Aging and Human Development, 73 (4), 1 January 2011, 331-350.
  • Chaudhary, M. (2000). India’s image as a tourist destination – a perspective of foreign tourists. Tourism Management, 21, 293-297. Clark, R. N., Hendee, J. C., & Campbell, F. L. (1971). Values, behavior, and conflict in modern camping culture. Journal of Leisure Research, 3(3), 143-159.
  • Çivilidağ, A. & Şekercioğlu, G. (2017). Çok Boyutlu İş Motivasyonu Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması. Mediterranean Journal of Humanities, 7 (1) (2017), 143-156.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Detay Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara.
  • Donovan, J.J., (2009). İş motivasyonu, endüstri, iş ve örgüt psikolojisi el kitabı. Derleyenler: Anderson, N.Ö., Sinangil, D.H., Kepir-Viswesvaran, C.. 1. Basım, Ankara: Literatür Yayıncılık.
  • Duran, E. (2010). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Toplumsal ve Kültürel Kimliğin Korunması: Gökçeada Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Güzel, Ö., Türker, A. & Şahin, İ. (2014). Profesyonel Turist Rehberlerinin Algıladıkları Mesleki Engelleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 2, (2014), 173-190.
  • Hsu, L. (2013). Work motivation, job burnout, and employment aspiration in hospitality and tourism students—An exploration using the self-determination theory. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, July 2013, 180-189.
  • İlhan,Y. & Soybalı,H.H. (2018). Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 1 (1), 13-23. Jones, P. & Groenenboom, K. (2002). Crime in London Hotels, Tourism and Hospitality Research, 4(1), 21-35.
  • Karacaoğlu, S. & Sert, A.N. (2018). Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma: Kapadokya Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), 81-99.
  • Kozak, N., Özel, Ç.H. ve Karagöz Yüncü, D. (2014). Hizmet Pazarlaması. 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Köroğlu, Ö. (2013). Turist Rehberlerinin İş Yaşamındaki Rolleri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 2013, 91-112.
  • Köroğlu,Ö. & Avcıkurt, C. (2014). Turist Rehberlerinin Motivasyonu İle Performansı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39 (Ocak 2014), 45-60.
  • Liu, J. S. & Tsaur, S. H. (2014). We are in the same boat: Tourist citizenship behaviors. Tourism Management, 42, 88-100.
  • Manolopoulos, D. (2008). Work motivation in the Hellenic extended public sector: an empirical investigation. The International Journal of Human Resource Management, 19 (9), 1738-1762.
  • McHale, J.V. (2013). Organ Transplantation, the Criminal Law, and The Health Tourist: a Case for Extraterrirorial Jurisdication?, Cambridge Quarterly of Healthcare Ethics, 22(1), 64-76.
  • Özdemir, M., Gürkan, M. İ. & Kıral, M. (2000). Turizm Hareketlerinin Sosyo-Ekonomik Yapıya Etkisi: Belek, Karpas ve Girne Üzerine Karşılaştırmalı bir İnceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 11, Eylül-Aralık, 79-84.
  • Polat Aktaş, S., Polat, S. & Halis, M. (2014). İstanbul’a Gelen Yabancı Turistlerin Sanık Olarak Müdahil Oldukları Asayiş Suçlarına Yönelik Bir Araştırma. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 105-127.
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı. Detay Yayıncılık, 3. Basım, Ankara.
  • Ryan, C. & Kinder, R. (1996). Sex, Tourism and Sex Tourism: Fulfilling Similar Needs?, Tourism Management, 17(7), 507-518. Şahin, F. & Gürbüz, S. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Tataroğlu, M. & Subaşı, E. (2009). Kolluk Güçlerinde Modernleşme: Muğla Örneğinde Turizm Jandarması Yapılanması, Yönetim ve Ekonomi. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16 (2), 73-93.
  • Tsaur, S. H. & Lin, W. R. (2014). Hassles of tour leaders. Tourism Management, 45 (2014), 28-38.
  • Tsaur, S.-H. Cheng, T.-M. & Hong, C.-Y. (2019). Exploring tour member misbehavior in group package tours. Tourism Management, 71 (2019) 34-43.
  • Türkay, O. & Mencik, Y. (2016). İstanbul’a Gelen Turist Sayısı ve Yabancıların Karıştığı Suç İstatistiklerinin Karşılaştırılması. Akademik Bakış Dergisi, 58, Kasım-Aralık 2016, 656-666.
  • Wu, C. H. J. (2007). The impact of customer-to-customer interaction and customer homogeneity on customer satisfaction in tourism service—the service encounter prospective. Tourism Management, 28(6), 1518-1528.
  • Yarcan, Ş. (2007). Profesyonel Turist Rehberliğinde Mesleki Etik Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18 (1), Bahar: 33-44.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ., Tokmak, C. & Uzun, S. (2008). Turist Rehberlerinin Rehberlik Mesleğine Bakışı. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(2), (Haziran 2008), 1-19.
  • Zeynel, E. (2014). Akademisyenlere Yönelik Mesleki Motivasyon, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • http://tureb.org.tr/tr/RehberIstatistik/ Erişim Tarihi: 08.10.2019.

Turist Rehberlerinin Mesleki Motivasyonlarında Tur Üyelerinin Yanlış Davranışlarının Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 39 - 49, 22.02.2021

Öz

Turist rehberleri tur sırasında birçok çevresel, sosyal ve ekonomik durumdan etkilenmektedirler. Bu unsurlara ek olarak tur grubunun da yanlış davranışları turist rehberlerini etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı bir paket tur sırasında tur üyelerinin yanlış davranışlarının, turist rehberlerinin mesleki motivasyonları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma verileri İstanbul, Nevşehir ve Antalya illerinde çalışan 441 turist rehberinden sağlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; tur üyelerinin çevreye, yasalara ve kişisel hayata yönelik yanlış davranışları, turist rehberlerinin mesleki motivasyonlarını etkilemektedir. Tur üyelerinin gruba yönelik yanlış davranışları ise, turist rehberlerinin mesleki motivasyonları üzerinde bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktaş Polat, S. & Polat, S. (2014). Yabancı Turistlerin Müşteki “Mağdur” Olarak Müdahil Oldukları Asayiş Suç Türlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 2014, 38-57.
  • Allen, J. (1999). Crime Against International Tourists, Contemparary Issues in Crime and Juctice: Crime and Justice Bulletin, Number: 43, NSW Bureau of Crime Statistics and Research, 1-8.
  • Avcıkurt C. (2015). Turizm Sosyolojisi; Genel ve Yapısal Yaklaşım. Detay Yayıncılık, 4. Basım, Ankara.
  • Batman, O. (2003). Türkiye’deki Profesyonel Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunlarına Yönelik Bir Araştırma. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, (Aralık 2003), 117-134.
  • Boakye, K. A. (2010). Studying Tourists’ Suitability As Crime Targets. Annals of Tourism Research, 37(3), 727-743.
  • Boumans, N.P.G., De Jong, A.H.J. & Janssen, S.M. (2011). Age-differences in work motivation and job satisfaction. the influence of age on the relationships between work characteristics and workers' outcomes. International Journal of Aging and Human Development, 73 (4), 1 January 2011, 331-350.
  • Chaudhary, M. (2000). India’s image as a tourist destination – a perspective of foreign tourists. Tourism Management, 21, 293-297. Clark, R. N., Hendee, J. C., & Campbell, F. L. (1971). Values, behavior, and conflict in modern camping culture. Journal of Leisure Research, 3(3), 143-159.
  • Çivilidağ, A. & Şekercioğlu, G. (2017). Çok Boyutlu İş Motivasyonu Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması. Mediterranean Journal of Humanities, 7 (1) (2017), 143-156.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Detay Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara.
  • Donovan, J.J., (2009). İş motivasyonu, endüstri, iş ve örgüt psikolojisi el kitabı. Derleyenler: Anderson, N.Ö., Sinangil, D.H., Kepir-Viswesvaran, C.. 1. Basım, Ankara: Literatür Yayıncılık.
  • Duran, E. (2010). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Toplumsal ve Kültürel Kimliğin Korunması: Gökçeada Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Güzel, Ö., Türker, A. & Şahin, İ. (2014). Profesyonel Turist Rehberlerinin Algıladıkları Mesleki Engelleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 2, (2014), 173-190.
  • Hsu, L. (2013). Work motivation, job burnout, and employment aspiration in hospitality and tourism students—An exploration using the self-determination theory. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, July 2013, 180-189.
  • İlhan,Y. & Soybalı,H.H. (2018). Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 1 (1), 13-23. Jones, P. & Groenenboom, K. (2002). Crime in London Hotels, Tourism and Hospitality Research, 4(1), 21-35.
  • Karacaoğlu, S. & Sert, A.N. (2018). Turist Rehberlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma: Kapadokya Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), 81-99.
  • Kozak, N., Özel, Ç.H. ve Karagöz Yüncü, D. (2014). Hizmet Pazarlaması. 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Köroğlu, Ö. (2013). Turist Rehberlerinin İş Yaşamındaki Rolleri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 2013, 91-112.
  • Köroğlu,Ö. & Avcıkurt, C. (2014). Turist Rehberlerinin Motivasyonu İle Performansı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39 (Ocak 2014), 45-60.
  • Liu, J. S. & Tsaur, S. H. (2014). We are in the same boat: Tourist citizenship behaviors. Tourism Management, 42, 88-100.
  • Manolopoulos, D. (2008). Work motivation in the Hellenic extended public sector: an empirical investigation. The International Journal of Human Resource Management, 19 (9), 1738-1762.
  • McHale, J.V. (2013). Organ Transplantation, the Criminal Law, and The Health Tourist: a Case for Extraterrirorial Jurisdication?, Cambridge Quarterly of Healthcare Ethics, 22(1), 64-76.
  • Özdemir, M., Gürkan, M. İ. & Kıral, M. (2000). Turizm Hareketlerinin Sosyo-Ekonomik Yapıya Etkisi: Belek, Karpas ve Girne Üzerine Karşılaştırmalı bir İnceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 11, Eylül-Aralık, 79-84.
  • Polat Aktaş, S., Polat, S. & Halis, M. (2014). İstanbul’a Gelen Yabancı Turistlerin Sanık Olarak Müdahil Oldukları Asayiş Suçlarına Yönelik Bir Araştırma. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 105-127.
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı. Detay Yayıncılık, 3. Basım, Ankara.
  • Ryan, C. & Kinder, R. (1996). Sex, Tourism and Sex Tourism: Fulfilling Similar Needs?, Tourism Management, 17(7), 507-518. Şahin, F. & Gürbüz, S. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Tataroğlu, M. & Subaşı, E. (2009). Kolluk Güçlerinde Modernleşme: Muğla Örneğinde Turizm Jandarması Yapılanması, Yönetim ve Ekonomi. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16 (2), 73-93.
  • Tsaur, S. H. & Lin, W. R. (2014). Hassles of tour leaders. Tourism Management, 45 (2014), 28-38.
  • Tsaur, S.-H. Cheng, T.-M. & Hong, C.-Y. (2019). Exploring tour member misbehavior in group package tours. Tourism Management, 71 (2019) 34-43.
  • Türkay, O. & Mencik, Y. (2016). İstanbul’a Gelen Turist Sayısı ve Yabancıların Karıştığı Suç İstatistiklerinin Karşılaştırılması. Akademik Bakış Dergisi, 58, Kasım-Aralık 2016, 656-666.
  • Wu, C. H. J. (2007). The impact of customer-to-customer interaction and customer homogeneity on customer satisfaction in tourism service—the service encounter prospective. Tourism Management, 28(6), 1518-1528.
  • Yarcan, Ş. (2007). Profesyonel Turist Rehberliğinde Mesleki Etik Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18 (1), Bahar: 33-44.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, İ., Tokmak, C. & Uzun, S. (2008). Turist Rehberlerinin Rehberlik Mesleğine Bakışı. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(2), (Haziran 2008), 1-19.
  • Zeynel, E. (2014). Akademisyenlere Yönelik Mesleki Motivasyon, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • http://tureb.org.tr/tr/RehberIstatistik/ Erişim Tarihi: 08.10.2019.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Uğur Ceylan 0000-0001-6078-8424

Yayımlanma Tarihi 22 Şubat 2021
Kabul Tarihi 9 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ceylan, U. (2021). Turist Rehberlerinin Mesleki Motivasyonlarında Tur Üyelerinin Yanlış Davranışlarının Etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 39-49.

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.