Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE PURCHASING BEHAVIORS OF TURKISH AND NETHERLANDS CONSUMERS IN TERMS OF TRADITIONAL AND ONLINE SHOPPING

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 323 - 357, 27.07.2022
https://doi.org/10.33416/baybem.1126948

Öz

Developments in information technology can change social and commercial life. In this process, whose change and development continues, businesses' ways of doing business and processes are also changing, along with differentiating consumers. Although traditional purchasing behavior remains important, the spread of e-commerce has accelerated consumers' tendency to this type of shopping. The aim of this thesis is to reveal the differences between Dutch and Turkish consumers' purchasing behaviors in internet and traditional merchandising. In the first step towards this goal, a conceptual framework was created by scanning domestic and foreign literature on the subject. The topics covered in the study are respectively; the development of the internet and the use of internet in the world, in Turkey and in the Netherlands, according to the latest data; The changing consumer buying behaviors and cultural differences with the Internet are discussed. In the following sections, comparisons of the internet and traditional merchandising, the innovations of e-commerce and the effects of e-commerce, which has developed rapidly in recent years, on consumer purchasing attitudes are presented with current data in our country and the Netherlands.
In the next step of the study, a field study was carried out on university students in Turkey and the Netherlands, and as a result of the analysis of the obtained data, some differences were determined in purchasing behaviors in internet and traditional merchandising.

Kaynakça

  • Akbulut, Metin (2014), E-Ticaret, Pazar Performansını Artırmaya Yönelik Başlıca Stratejiler, Mağaza Uygulama, İzmir: Meta Basım.
  • Barett, N (1997), Advertising on the İnternet, London: Kogan Page Limited.
  • Becan Cihan (2021), Covıd-19 Pandemi Döneminde Dijital Tüketim Alanı Olarak Yeni Nesil Alışveriş Platformlarına Yönelik Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Saha Araştırması,” İnif E-Dergi”, Sayı: 6(1), 53-78
  • Bilgili Ahmet, (2021), “Mobil Uygulamaların Online Anlık Satın Alma Davranışlarına Etkisi: X Ve Y Kuşakları Karşılaştırması” Yayınlanmamaış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü
  • Chaffey, Dave (2009), E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, 4 th Ed., Harlow-England: Prentice Hall Pearson Education.
  • Cho, J. (2004), “Likelihood to Abort an Online Transaction: Influences From Cognitive Valuations, Attitudes, and Behavioral Variables”, Information and Management, 41, 827–838.
  • Choudhury, N. (2014), ‘’World Wide Web and Its Journey from Web1.0 to Web 4.0’’, International Journal of Computer Science and Information Technologies, 5 (6), 8099-8100.
  • Cusumano, Michael A. ve Selby, Richard W. (1995), Microsoft Secrets, New York: The Free Press. Çalışır, Esma (2018), Web 1.0- Web 3.0- Web 4.0 Nedir Bu Web? https://esmacalışır.com/2018/01/09/web-3-0-web4-0-nedir-bu-web (25.06.2018).
  • Dai, B. ve diğerleri (2014), “The Impact of Online Shopping Experience on Risk Perceptions and Online Purchase Intentions, Does product category matter?”, Journal of Electronic Commerce Research, 15 (1), 13-24.
  • De Marez, Lieven ve Dejonghe, Eline (2009), Inleiding Tot de Nieuwe Communicatietechnologieën, Leuven: Acco.
  • Deral Bora, Kazançoğlu İpek (2021) 65 Yaş Ve Üstü Erkek Tüketicilerin Covıd-19 Döneminde Çevrimiçi Alışveriş Eğilimlerini Belirleyen Nitel Bir Araştırma, İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Yıl 2021 / Sayı: 1 / 96 – 121
  • Dizman, B. (2000), “Avrupa Birliği’ne Tam Üyelik Sürecinde Başarı İçin, Türkiye’nin Birey ve Firma Düzeyinde Yeniden Yapılandırılmasına Yönelik Bütüncül Bir Yaklaşım”, İGEME’den Bakış Dergisi, 4 (16), 78-95.
  • Eley, Brandon ve Tilley, Shayne (2011). Online Marketing Inside Out, Zaltbommel: SitePoint Pty.
  • Gong, Wen ve diğerleri (2013),’’Factors İnfluencing Consumers Online Shopping in China’’, Journal of Asia Business Studies, 7(3), 214 – 230.
  • Gürdal, Oya (2004), ‘’Bilgi Ekonomisi ve/veya Yeni Ekonomi’nin Reddettikleri’’, Bilgi Dünyası, 5 (1), 48-73. Hafner, K (2000), İnternet Tarihi, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Hashim, A. ve diğerleri (2009), “Does Consumers’ Demographic Profile Influence Online Shopping?: An Examination Using Fishbein’s Theory”, Canadian Social Science, 5 (6), 19-31.
  • Haşıloğlu, Selçuk Burak (2017), ‘’ Pazarlama Bilgi Teknolojileri ve Bilgi Sistemleri‘’, Mehmet Marangoz (Ed.), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • İmren Ege (2021), Çevrimiçi Market Alışveriş Tercihleri İle Perakende Marketler Arasındaki İlişkiler: Ankara - Çankaya İlçesi Örneği, “Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi”, Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara
  • İris Ruhan (2021), Covid-19 Pandemi Sürecinin Niğde Ve Yöresindeki Tüketicilerin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 14 Sayı : 37 ISSN: 1308–9196
  • Hossain, Shamim ve Rahman, Farjana (2017), ‘’Tools of Online Marketing’’, İnternational Journal of Science and Business, 1 (1), 1-7.
  • Kelly, Kevin (1999), New Rules for the New Economy: Penguin Book.
  • Khan Matin A. (2006), Consumer Behavior and Advertising management, New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kırçova, İbrahim (2002), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Laroche, M. (2009), “Advances in İnternet Consumer Behavior and Marketing Strategy: Introduction to the Special İssue”, Journal of Business Research, 63, 915-918.
  • Liebermann, Yehoshua ve Stashevsky, Shmuel (2009), ‘‘Determinants of Online Shopping: Examination of an Early-Stage Online Market’’, Canadian Journal of Administrative Sciences, 26 (4), 316-331.
  • Limayem, M. ve diğerleri (2000),’’ What Makes Consumers Buy From Internet? A Longitudinal Study of Online Shopping’’, IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics Part A, 30(4), 421-432.
  • Liu, X. ve Kwok, K.W. (2003), ‘’An Empirical Study of Product Differences in Consumers’ E-Commerce Adoption Behavior’’, Electronic Commerce Research and Applications, 2, 229–239.
  • Lynch, Daniel C. (Ed.) ve Marshall, T. Rose (Ed.) (1993), “Globalization of the Internet. The Internet System Handbook”, Boston: MA Addision Wesley.
  • Marangoz, Mehmet (2018), İnternette Pazarlama, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Miles, Ian (2000), "Services Innovation: Coming of Age in the Knowledge Based Economy", International Journal of Innovation Management, 14 (4), 371–389.
  • Müslüme Narin (2021), COVID-19 Küresel Salgın Sürecinde Tüketicilerin Alışveriş Davranışlarındaki Değişimler, “12 TH International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences”, Proceedings Books, Antalya Niessen, J. (2001), Online Media Planning, Amsterdam: Wolters Kluwer Yayınları.
  • Ocak Altuğ (2022), Online Alışverişte Kıtlık Pazarlaması ile Dürtüsel Satın Alma Arasındaki İlişki ve Alışverişten Keyif Almanın Aracılık Rolü, “Erciyes Akademi”, Sayı, 36(2), 723-738, s.734
  • O’Molley, K. A. ( 2002), Systems Analysis and Design of an Interactive Marketing Tool for a Destinations’ E-commerce Strategy, Yüksek Lisans Tezi, North Carolina State University, Raleigh.
  • Özgen, Hüseyin ve diğerleri (2003), ‘’Birlikten Kuvvet Doğar: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Bir Örgütlenme Modeli Olarak Ağ Organizasyonları Önerisi’’, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (12), 81-96.
  • Paksoy H. Beyza (2021), Covıd-19’un e-ticarete etkisi, 2nd Internatıonal Economıcs And Busıness Symposıum, Proceeding And Abstract Book, Gaziantep
  • Pilatin Abdulmuttalip ve Dilek Önder (2021), Tüketicilerin Online Alışveriş Alışkanlıklarının Demografik Özelikler Bakımından İncelenmesi: Doğu Karadeniz Şehirleri Üzerinde Bir Araştırma, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13 Sayı: 111-28
  • Punj, Girish (2012),’’ Income Effects on Relative İmportance of Two Online Purchase Goals: Saving Time Versus Saving Money’’, Journal of Business Research, 65(5), 634-640.
  • Roberts, M.L. ve Zahay, D. (2013), İnternet Marketing: Intergrating Online and Offline Strategies, 3th Ed., USA South-Western: Cengage learning.
  • Román, S. ve Riquelme, I. (2014), “Personal Determinants of Online Frustration and its Influence on Consumers, Positive Word of Mouth”, Journal of Electronic Commerce Research, 15 (2), 87-103.
  • Ryan, Damian (2014), Dijital Pazarlama, (Çev. Mehmet Murat Kemaloğlu), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tagiyev, Ravil (2005), E-Ticaret Ve İnternet Üzerinden Pazarlama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, Aykut Hamit (2011), ‘’ İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test’’, Dogus University Journal, 12 (1), 128-143.
  • Tytgat, Charlotte (2012), Web Advertising: Een Experimentele Studie Naar De İmpact van de Pop-Up Op İrritatie en Ad Avoidance, Doctoral thesis, Universiteit Gent.
  • Santos, J. (2003), “E-service Quality: a Model of Virtual Service Quality Dimensions”, Managing Service Quality, 13(3), 233-246.
  • Savi, Fatma Zehra ve diğerleri (2008), “Teknoloji ve Yeniden Şekillendirdiği Makro-Ekonomik Büyüme Modelleri”, Üniversite-Sanayi İşbirliği Merkezleri Platformu (USİMP), Üniversite Sanayi İşbirliği Ulusal Kongresi.
  • Smith, K. (2002), “What is the Knowledge Economy? Knowledge Intensity and Distributed Knowledge Bases”, Institute for New Technologies Discussion Paper, 77-86.
  • Stiglitz, Joseph. E. (2006), Making Globalization Work, New York: W.W. Norton.
  • Van Slyke, C. ve diğerleri (2002), ”Gender Differences in Perceptions of Webbased Shopping”, Communications of the ACM, 45 (8), 82–86.
  • Velibaşoğlu Eda, Pulat Gökmen Gülçin Alışveriş Merkezlerinin İşlevlerini Yitirmesinde Sanal Alışveriş ve Pandemi Sürecinin Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Erciyes Akademi, Sayı: 36(2), 448-468
  • Valkeneers, Guido (2006), ‘’Levensstijl en Koopgedrag: Bestaan er Verschillen Tussen Leeftijdsgroepen?’’, Tijdschrift voor Economie en Management, vol. LI,1, 105-127.
  • Yayla, Kemal (2010), İnternet Pazarlamasımda Yeni Eğilimler: Çevrim içi Sosyal Ağların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zhou, L. ve diğerleri (2007), ”Online Shopping Acceptance Model – A Critical Survey of Consumer Factors in Online Shopping”, Journal of Electronic Commerce Research, 8 (1), 41-62.

GELENEKSEL VE ONLİNE ALIŞVERİŞTE TÜRK VE HOLLANDALI TÜKETİCİLERİN SATINALMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 323 - 357, 27.07.2022
https://doi.org/10.33416/baybem.1126948

Öz

Bilişim teknolojisindeki gelişmeler sosyal hayatı, ticari hayatı değiştirebilmektedir. Değişimi, gelişimi devam eden bu süreçte farklılaşan tüketicilerle beraber işletmelerin, iş yapma biçimleri ve süreçleri de değişmektedir. Geleneksel satınalma davranışı önemini korumakla birlikte e-ticaretin yaygınlaşması tüketicilerin bu tür alışverişe yönelmelerini hızlandırmıştır. Bu tez çalışmasının amacı Hollandalı ve Türk tüketicilerin satın alma davranışlarının internet ve geleneksel mağazacılıktaki farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu hedefe yönelik ilk adımda konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür taranarak, kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Çalışmada yer alan konu başlıkları sırasıyla; internetin gelişimi ile son verilere göre dünyada, Türkiye’de ve Hollanda’da internet kullanımı; İnternet’le değişen tüketici satın alma davranışları ve kültürel farklılıklar ele alınmıştır. Daha sonraki bölümlerde internet ile geleneksel mağazacılığın karşılaştırılmaları, e-ticaretin yenilikleri ile son yıllarda hızla gelişen e-ticaretin, tüketici satın alma tutumlarına etkileri, ülkemizde ve Hollanda’da güncel verilerle sunulmuştur.
Çalışmanın sonraki adımında Türkiye ve Hollanda’da üniversitede okuyan öğrenciler üzerinde bir alan çalışması uygulanmış ve elde edilen verilerin analizleri sonucunda internet ve geleneksel mağazacılıkta satınalma davranışlarında bazı farklılıklar tesbit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut, Metin (2014), E-Ticaret, Pazar Performansını Artırmaya Yönelik Başlıca Stratejiler, Mağaza Uygulama, İzmir: Meta Basım.
  • Barett, N (1997), Advertising on the İnternet, London: Kogan Page Limited.
  • Becan Cihan (2021), Covıd-19 Pandemi Döneminde Dijital Tüketim Alanı Olarak Yeni Nesil Alışveriş Platformlarına Yönelik Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Saha Araştırması,” İnif E-Dergi”, Sayı: 6(1), 53-78
  • Bilgili Ahmet, (2021), “Mobil Uygulamaların Online Anlık Satın Alma Davranışlarına Etkisi: X Ve Y Kuşakları Karşılaştırması” Yayınlanmamaış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü
  • Chaffey, Dave (2009), E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, 4 th Ed., Harlow-England: Prentice Hall Pearson Education.
  • Cho, J. (2004), “Likelihood to Abort an Online Transaction: Influences From Cognitive Valuations, Attitudes, and Behavioral Variables”, Information and Management, 41, 827–838.
  • Choudhury, N. (2014), ‘’World Wide Web and Its Journey from Web1.0 to Web 4.0’’, International Journal of Computer Science and Information Technologies, 5 (6), 8099-8100.
  • Cusumano, Michael A. ve Selby, Richard W. (1995), Microsoft Secrets, New York: The Free Press. Çalışır, Esma (2018), Web 1.0- Web 3.0- Web 4.0 Nedir Bu Web? https://esmacalışır.com/2018/01/09/web-3-0-web4-0-nedir-bu-web (25.06.2018).
  • Dai, B. ve diğerleri (2014), “The Impact of Online Shopping Experience on Risk Perceptions and Online Purchase Intentions, Does product category matter?”, Journal of Electronic Commerce Research, 15 (1), 13-24.
  • De Marez, Lieven ve Dejonghe, Eline (2009), Inleiding Tot de Nieuwe Communicatietechnologieën, Leuven: Acco.
  • Deral Bora, Kazançoğlu İpek (2021) 65 Yaş Ve Üstü Erkek Tüketicilerin Covıd-19 Döneminde Çevrimiçi Alışveriş Eğilimlerini Belirleyen Nitel Bir Araştırma, İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Yıl 2021 / Sayı: 1 / 96 – 121
  • Dizman, B. (2000), “Avrupa Birliği’ne Tam Üyelik Sürecinde Başarı İçin, Türkiye’nin Birey ve Firma Düzeyinde Yeniden Yapılandırılmasına Yönelik Bütüncül Bir Yaklaşım”, İGEME’den Bakış Dergisi, 4 (16), 78-95.
  • Eley, Brandon ve Tilley, Shayne (2011). Online Marketing Inside Out, Zaltbommel: SitePoint Pty.
  • Gong, Wen ve diğerleri (2013),’’Factors İnfluencing Consumers Online Shopping in China’’, Journal of Asia Business Studies, 7(3), 214 – 230.
  • Gürdal, Oya (2004), ‘’Bilgi Ekonomisi ve/veya Yeni Ekonomi’nin Reddettikleri’’, Bilgi Dünyası, 5 (1), 48-73. Hafner, K (2000), İnternet Tarihi, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Hashim, A. ve diğerleri (2009), “Does Consumers’ Demographic Profile Influence Online Shopping?: An Examination Using Fishbein’s Theory”, Canadian Social Science, 5 (6), 19-31.
  • Haşıloğlu, Selçuk Burak (2017), ‘’ Pazarlama Bilgi Teknolojileri ve Bilgi Sistemleri‘’, Mehmet Marangoz (Ed.), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • İmren Ege (2021), Çevrimiçi Market Alışveriş Tercihleri İle Perakende Marketler Arasındaki İlişkiler: Ankara - Çankaya İlçesi Örneği, “Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi”, Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara
  • İris Ruhan (2021), Covid-19 Pandemi Sürecinin Niğde Ve Yöresindeki Tüketicilerin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 14 Sayı : 37 ISSN: 1308–9196
  • Hossain, Shamim ve Rahman, Farjana (2017), ‘’Tools of Online Marketing’’, İnternational Journal of Science and Business, 1 (1), 1-7.
  • Kelly, Kevin (1999), New Rules for the New Economy: Penguin Book.
  • Khan Matin A. (2006), Consumer Behavior and Advertising management, New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kırçova, İbrahim (2002), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Laroche, M. (2009), “Advances in İnternet Consumer Behavior and Marketing Strategy: Introduction to the Special İssue”, Journal of Business Research, 63, 915-918.
  • Liebermann, Yehoshua ve Stashevsky, Shmuel (2009), ‘‘Determinants of Online Shopping: Examination of an Early-Stage Online Market’’, Canadian Journal of Administrative Sciences, 26 (4), 316-331.
  • Limayem, M. ve diğerleri (2000),’’ What Makes Consumers Buy From Internet? A Longitudinal Study of Online Shopping’’, IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics Part A, 30(4), 421-432.
  • Liu, X. ve Kwok, K.W. (2003), ‘’An Empirical Study of Product Differences in Consumers’ E-Commerce Adoption Behavior’’, Electronic Commerce Research and Applications, 2, 229–239.
  • Lynch, Daniel C. (Ed.) ve Marshall, T. Rose (Ed.) (1993), “Globalization of the Internet. The Internet System Handbook”, Boston: MA Addision Wesley.
  • Marangoz, Mehmet (2018), İnternette Pazarlama, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Miles, Ian (2000), "Services Innovation: Coming of Age in the Knowledge Based Economy", International Journal of Innovation Management, 14 (4), 371–389.
  • Müslüme Narin (2021), COVID-19 Küresel Salgın Sürecinde Tüketicilerin Alışveriş Davranışlarındaki Değişimler, “12 TH International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences”, Proceedings Books, Antalya Niessen, J. (2001), Online Media Planning, Amsterdam: Wolters Kluwer Yayınları.
  • Ocak Altuğ (2022), Online Alışverişte Kıtlık Pazarlaması ile Dürtüsel Satın Alma Arasındaki İlişki ve Alışverişten Keyif Almanın Aracılık Rolü, “Erciyes Akademi”, Sayı, 36(2), 723-738, s.734
  • O’Molley, K. A. ( 2002), Systems Analysis and Design of an Interactive Marketing Tool for a Destinations’ E-commerce Strategy, Yüksek Lisans Tezi, North Carolina State University, Raleigh.
  • Özgen, Hüseyin ve diğerleri (2003), ‘’Birlikten Kuvvet Doğar: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Bir Örgütlenme Modeli Olarak Ağ Organizasyonları Önerisi’’, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (12), 81-96.
  • Paksoy H. Beyza (2021), Covıd-19’un e-ticarete etkisi, 2nd Internatıonal Economıcs And Busıness Symposıum, Proceeding And Abstract Book, Gaziantep
  • Pilatin Abdulmuttalip ve Dilek Önder (2021), Tüketicilerin Online Alışveriş Alışkanlıklarının Demografik Özelikler Bakımından İncelenmesi: Doğu Karadeniz Şehirleri Üzerinde Bir Araştırma, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13 Sayı: 111-28
  • Punj, Girish (2012),’’ Income Effects on Relative İmportance of Two Online Purchase Goals: Saving Time Versus Saving Money’’, Journal of Business Research, 65(5), 634-640.
  • Roberts, M.L. ve Zahay, D. (2013), İnternet Marketing: Intergrating Online and Offline Strategies, 3th Ed., USA South-Western: Cengage learning.
  • Román, S. ve Riquelme, I. (2014), “Personal Determinants of Online Frustration and its Influence on Consumers, Positive Word of Mouth”, Journal of Electronic Commerce Research, 15 (2), 87-103.
  • Ryan, Damian (2014), Dijital Pazarlama, (Çev. Mehmet Murat Kemaloğlu), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tagiyev, Ravil (2005), E-Ticaret Ve İnternet Üzerinden Pazarlama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, Aykut Hamit (2011), ‘’ İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test’’, Dogus University Journal, 12 (1), 128-143.
  • Tytgat, Charlotte (2012), Web Advertising: Een Experimentele Studie Naar De İmpact van de Pop-Up Op İrritatie en Ad Avoidance, Doctoral thesis, Universiteit Gent.
  • Santos, J. (2003), “E-service Quality: a Model of Virtual Service Quality Dimensions”, Managing Service Quality, 13(3), 233-246.
  • Savi, Fatma Zehra ve diğerleri (2008), “Teknoloji ve Yeniden Şekillendirdiği Makro-Ekonomik Büyüme Modelleri”, Üniversite-Sanayi İşbirliği Merkezleri Platformu (USİMP), Üniversite Sanayi İşbirliği Ulusal Kongresi.
  • Smith, K. (2002), “What is the Knowledge Economy? Knowledge Intensity and Distributed Knowledge Bases”, Institute for New Technologies Discussion Paper, 77-86.
  • Stiglitz, Joseph. E. (2006), Making Globalization Work, New York: W.W. Norton.
  • Van Slyke, C. ve diğerleri (2002), ”Gender Differences in Perceptions of Webbased Shopping”, Communications of the ACM, 45 (8), 82–86.
  • Velibaşoğlu Eda, Pulat Gökmen Gülçin Alışveriş Merkezlerinin İşlevlerini Yitirmesinde Sanal Alışveriş ve Pandemi Sürecinin Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Erciyes Akademi, Sayı: 36(2), 448-468
  • Valkeneers, Guido (2006), ‘’Levensstijl en Koopgedrag: Bestaan er Verschillen Tussen Leeftijdsgroepen?’’, Tijdschrift voor Economie en Management, vol. LI,1, 105-127.
  • Yayla, Kemal (2010), İnternet Pazarlamasımda Yeni Eğilimler: Çevrim içi Sosyal Ağların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zhou, L. ve diğerleri (2007), ”Online Shopping Acceptance Model – A Critical Survey of Consumer Factors in Online Shopping”, Journal of Electronic Commerce Research, 8 (1), 41-62.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazan Purutoğlu 0000-0002-7907-6416

Muhammed İhsan Çubukcu 0000-0001-9087-6070

Erken Görünüm Tarihi 17 Temmuz 2022
Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Purutoğlu, N., & Çubukcu, M. İ. (2022). GELENEKSEL VE ONLİNE ALIŞVERİŞTE TÜRK VE HOLLANDALI TÜKETİCİLERİN SATINALMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. İşletme Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 323-357. https://doi.org/10.33416/baybem.1126948

İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus