BibTex RIS Kaynak Göster

Organisational Culture Dimensions Of The Kyrgyz Industrial Companies

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 1, 427 - 444, 01.06.2013

Öz

KIRGIZ İŞLETMELERİNİN ÖRGÜT KÜLTÜRÜ BOYUTLARI Bu çalışma, Kırgızistan (Bişkek) sanayi sektörü yerel işletmelerin örneğinde örgüt kültürü boyutlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma toplumculuk, paternalizm, uzun dönem odaklılık, evrenselcilik, güç mesafesi, ve çalışan odaklılık gibi kültürel boyutları üzerinde odaklanmıştır. Çalışma sonuçlarının bazı durumlarda paradokslara yol açması araştırmanın cazibesini artırmıştır. Örgüt kültürünün toplum kültüründen etkilenmesi sonucu Kırgız işletmelerinin örneğinde de varılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları ileride yapılacak çalışmalara rehberlik edeceğine inanılır ve teorik ve metodolojik açıdan yardımcı olacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Adamson, I. (1999). Can former Soviet Union top managers of large industries become successful leaders of privatized corporations? The issues of cross-cultural management training and development, Human Resource Development International,Vol.2, pp.41-58
  • Altay, H., (2003). Orta Asya Türk Cumhuriyetlerindeki Türkiye Kökenli Firma Yatırımları ve Kültür: Yöneticiler Açısından Bir Değerlendirme, Balıkesir Üniversitesi SB Dergisi, cilt 6, Sayı 9 ss. 39-57
  • Anderson, J. (1999) Religion, State and Society In The New Kyrgyzstan, Journal of Church & State 1 (1) 1-12.

Organisational Culture Dimensions Of The Kyrgyz Industrial Companies

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 1, 427 - 444, 01.06.2013

Öz

This study is aimed at defining the corporate culture dimensions in the example of local Kyrgyzstan Bishkek companies of the industrial sector It was focused on cultural dimensions like collectivism paternalism long term orientation universalism power distance and employee oriented Results of the study led to a certain both conformities and paradoxes and increased the attractiveness of the research This article concludes by analyzing and making observations about national culture impact on organizational culture It is strongly believed that the results of this study will guide future surveys and is thought to be predisposing to the theoretical and methodological perspective Keywords: Organizational corporate culture national culture Kyrgyzstan Kirgiz İşletmelerinin Örgüt Kültürü Boyutları Bu çalışma Kırgızistan Bişkek sanayi sektörü yerel işletmelerin örneğinde örgüt kültürü boyutlarını belirlemeyi amaçlamaktadır Çalışma toplumculuk paternalizm uzun dönem odaklılık evrenselcilik güç mesafesi ve çalışan odaklılık gibi kültürel boyutları üzerinde odaklanmıştır Çalışma sonuçlarının bazı durumlarda paradokslara yol açması araştırmanın cazibesini artırmıştır Örgüt kültürünün toplum kültüründen etkilenmesi sonucu Kırgız işletmelerinin örneğinde de varılmıştır Bu çalışmanın sonuçları ileride yapılacak çalışmalara rehberlik edeceğine inanılır ve teorik ve metodolojik açıdan yardımcı olacağı düşünülmektedir Anahtar Kelimeler: örgüt kurum kültürü toplum kültürü Kırgızistan

Kaynakça

  • Adamson, I. (1999). Can former Soviet Union top managers of large industries become successful leaders of privatized corporations? The issues of cross-cultural management training and development, Human Resource Development International,Vol.2, pp.41-58
  • Altay, H., (2003). Orta Asya Türk Cumhuriyetlerindeki Türkiye Kökenli Firma Yatırımları ve Kültür: Yöneticiler Açısından Bir Değerlendirme, Balıkesir Üniversitesi SB Dergisi, cilt 6, Sayı 9 ss. 39-57
  • Anderson, J. (1999) Religion, State and Society In The New Kyrgyzstan, Journal of Church & State 1 (1) 1-12.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Phd.seyil Najımudınova

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Najımudınova, P. (2013). Organisational Culture Dimensions Of The Kyrgyz Industrial Companies. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 427-444.