Tüketicilerin çevrimiçi satın alma durumu birçok faktörden etkilenebilmektedir. Bu faktörlerden biri de tüketici güvenidir. Tüketiciler için çevrimiçi alışveriş, fiziksel alışverişten daha fazla belirsizlikler içermektedir. Özellikle hızlı tüketim mallarında çevrimiçi alışveriş yapılması bu durumu daha da zorlaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi süpermarket alışverişinde tüketici güvenini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmada 483 tüketiciye anket uygulanmış ve anket sonuçlarına göre çoğu tüketici, yüz yüze alışverişe kıyasla çevrimiçi süpermarket alışverişine güvenmediklerini belirtmişlerdir. Ancak, fiziksel iade koşulları, hızlı ve hasarsız teslimat ve devlet destekli bir işaretin varlığı gibi faktörlerin mevcut olması durumunda tüketicilerin çevrimiçi süpermarket alışverişine olan güvenlerinin artacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dicle University, Journal of Economics and Administrative Sciences