Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE'DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL'DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 589 - 620, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1419164

Öz

21. yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin ve internetin etkin kullanımının etkisiyle bireyler ve kurumlar arası iletişimin boyutu değişim ve dönüşüme uğramış, geleneksel medya ile iletişimin yerini sosyal medya almıştır. İnsanlar bilgiye ve habere daha hızlı ulaşmak için sosyal medyayı daha çok kullanmaya başlamıştır. Sosyal medya ortamlarının bireysel düzeyde kullanımının yaygınlaşması, kurumların da sosyal medyaya olan ilgisini arttırmış ve bu ortamlarda var olmalarını bir zorunluluk haline getirmiştir. Sosyal medyanın kurumsal iletişimde kullanılması ile birlikte ortaya çıkan değişimden merkezi yönetimin taşradaki temel birimi olan kaymakamlıklar da önemli ölçüde etkilenmiştir. Bugün neredeyse tüm kaymakamlıklar, kurumsal iletişim faaliyetlerini çeşitli sosyal medya hesapları üzerinden gerçekleştirmektedirler. Bu çalışmada, İstanbul’da nüfus bakımından en büyük beş ilçenin kaymakamlıklarının 1 Temmuz 2023 – 1 Ocak 2024 tarihleri arasındaki Facebook, X (Twitter) ve Instagram paylaşımları incelenmiş, söz konusu kaymakamlıkların sosyal medya üzerinden vatandaşlara yönelik hangi konularda paylaşımda bulundukları tespit edilmiş, veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın temel amacı, birer kamu kurumu olan kaymakamlıkların seçili sosyal medya alanlarından hangilerini daha çok tercih ettiklerinin ve bunları hangi amaçlarla kullandıklarının tespit edilmesidir. Bir kamu kurumu olan kaymakamlıkların sosyal medya kullanım durumunu ve vatandaşlarla hangi konularda paylaşım yaptıklarını ortaya koymaya çalışan bu çalışma; insanların günlük hayatında gittikçe yaygınlaşan sosyal medyanın kamu kurumları tarafından kullanımının analiz edilmesi, kaymakamlıkların hedef kitlesini oluşturan farklı yaş grupları ile iletişimde hangi sosyal medya araçlarını kullanarak bir iletişim ve etkileşim kurduğunun tespit edilmesi nedeniyle önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • ACAR, Sami ve ÜNSAL, Nimet Özgül( 2017). “Yeni Medyada Sosyal Medya Araçları ile İş Edinimi Platformları: Officeangels Örneği”, Electronic Journal of Vacotional Collages-November/ Kasım 2017, s.1-13.
  • ADIGÜZEL, Yusuf (2017). Medya İlişkileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • AKINCI VURAL, Zerrin Beril ve BAT, Mikail (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, 20 (5), s.3348-3382.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacer Hande Ergin Çağatay 0000-0002-3774-2572

Mehmet Özel 0000-0002-8444-3823

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2024
Kabul Tarihi 1 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergin Çağatay, H. H., & Özel, M. (2024). TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 589-620. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1419164
AMA Ergin Çağatay HH, Özel M. TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. Nisan 2024;12(1):589-620. doi:10.19145/e-gifder.1419164
Chicago Ergin Çağatay, Hacer Hande, ve Mehmet Özel. “TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, sy. 1 (Nisan 2024): 589-620. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1419164.
EndNote Ergin Çağatay HH, Özel M (01 Nisan 2024) TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 1 589–620.
IEEE H. H. Ergin Çağatay ve M. Özel, “TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”, e-gifder, c. 12, sy. 1, ss. 589–620, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1419164.
ISNAD Ergin Çağatay, Hacer Hande - Özel, Mehmet. “TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/1 (Nisan 2024), 589-620. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1419164.
JAMA Ergin Çağatay HH, Özel M. TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2024;12:589–620.
MLA Ergin Çağatay, Hacer Hande ve Mehmet Özel. “TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 12, sy. 1, 2024, ss. 589-20, doi:10.19145/e-gifder.1419164.
Vancouver Ergin Çağatay HH, Özel M. TÜRKİYE’DE KAYMAKAMLIKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ KURUMSAL İLETİŞİM BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: İSTANBUL’DAKİ KAYMAKAMLIKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2024;12(1):589-620.