Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 33 - 43, 30.06.2019

Öz

Emerging market conditions, consumer demands and expectations lead enterprises to carry out more effective activities. In today's world, traditional marketing has started to lose its effects and guerrilla marketing has emerged, which is both cost effective and impressive. Guerilla marketing is a sensational technique that prevents the client from imitating itself through the methods that are used, which impresses the customer with low cost and creative methods. Guerrilla marketing; is the marketing philosophy that can affect the customer with interesting
tactics that the creative methods cannot be imitated. Companies using this method that can get the place they want in the mind of their customers according to their competitors. In this way, it is possible to change customer’s habits and make systematic works in order to buy their own brands. In this study examining how guerrilla marketing strategies are used in integrated marketing communication; a detailed description of guerrilla marketing, emergence, and development, differences from traditional marketing, application areas, operation and communication techniques in guerrilla marketing are given in detail.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2009). “Turizm Sektöründe Alternatif Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Gerilla Pazarlamanın Kullanılması: Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ay, C. ve Ünal, A. (2002), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9, s.75-85.
  • Aytemur, S. (2010), “Ya Strateji Ya Toksik Domates”, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Babacan, M., Ve Onat, F. (2002). “Postmodern Pazarlama Perspektifi”, Ege Akademik Bakıs Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, S.11-19.
  • Batı U.(2012), Markethink ya da Farkethink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama, İyi Yayınları, İstanbul.
  • Boyd, H., W., And Orvılle, C., W. (1990), Marketing Management. Boston: Irwin.
  • Cuba, T. And Levınson, J., C. (2006). The Ultimate Internet Guerilla Marketing Attack Plan, Nashville: Parthenon Marketing Inc.
  • Çeltek, E. Ve Bozdoğan, M. (2012), “Alternatif Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Gerilla Pazarlama: Uygulanmış Gerilla Pazarlama Reklam Örneklerinin İncelenmesi Ve Turizm Sektörü İçin Model Önerileri”, Journal of Yaşar University, Sayı: 28 (7), S. 4788-4812.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., Yeygel, S. (2005), “Şimdi Reklamlar”, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Florzak, D., & Singer, T. (2004). The Free Agent Marketing Guide: 100+ Marketing Tips for Free Agents, Independent Consultants, and Freelancers (Vol. 2). Logical Directions, Inc.
  • Gılderman, M. (2008). “Guerilla Marketing: Unconventional Ad Methods For The Business Jungle”, Duluthian, July-August, S.18-21.
  • Grundey, A. (2008). “More Mr. Nice Guy”. <Http://Www.Communicate.Ae/Node/734>, (2008, Aralık 18).Išorait, M. 2010, “Guerilla Marketing Strategy Realization Assumptions”, Busıness And Management, 6th International Scientific Conference, May 13–14, S. 382-389..Kaya, İ. (2010). Pazarlama bi'tanedir-bir pazarlamalar ansiklopedisi. Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • Kaya, S. (2011), “Pazarlamada Yeni Bir Çığır Açılıyor: Bütçesi Küçük Hayalleri Büyük Girişimciler İçin Gerilla Pazarlama”, İzmir Ticaret Odası AR-GE Bülten, İzmir.
  • Korkmaz, S. (2006). Gerilla Pazarlaması Ve Gerilla Pazarlaması Uygulamaların Bilinirliğini Saptamaya Yönelik Bir Pilot Arastırma. Ankara: Gazi Üniversitesi.(Yayınlanmamıs Profesörlük Özgün Çalısması).
  • Kotler, P. (2003). A Framework For Marketing Management. (2nd Edition). New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2003). Marketing Management,11th Edition. Pearson Education Inc, India.
  • Levinson, J. C. (2000). What exactly is guerrilla marketing?. America's Network, 104(16), 26-29.
  • Levinson, J. C.; Rubin, C. (1996). Guerrilla Marketing-On Line Weapons, New York, Houghton Mifflin Company.
  • Levinson, J.C. ve Hanley, P.R.J., (2006), “Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi”, (Çev. Yasemin Fletcher) MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Levinson, J.C. ve Lautenslager, A. (2010), “30 Günde Gerilla Pazarlama”, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Lucas, G. (2008). Gerilla Reklamcılık.İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Memişoğlu, A. (2014). Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Görüş ve Değerlendirmelerinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Nardalı, S. (2009), “Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16, s.107-119.
  • Nufer, G., & Bender, M. (2008). Guerilla Marketing: Reutlinger Diskussionsbeiträge zu Marketing & Management. Hochschule Reutlingen.
  • Schofield, D. K. (2009). Can Guerrillas Compete with Big Corporations on the Web? Guerrilla Marketing Online-The Official Site of Guerrilla Marketing and Jay Conrad Levinson. Available in www-format:URL: http://www.gmarketing.com/articles/read/44/
  • Semiz, D. (2008), “Niş Pazarlama Stratejisi Ve Organik Ürünler Pazarında Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıverdi, M. (2011), “Açıkhava Reklamlarında Mecraların Merak Uyandırıcı Biçimde Kullanımı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tolungüç, A. (1999). Turizmde Tanıtım Ve Reklam.Ankara: Kapital Medya Hizmetleri A.S.
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uyar, M. (1995). Gerilla Savası. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi): İstanbul.
  • Uysal, S. (2011), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksekbilgili, Z. (2011). Gerilla Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve. ABMYO Dergisi. Vol.22, ss. 49 – 54.

PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN GAYRİRESMİ SİLAHI: GERİLLA PAZARLAMA

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 33 - 43, 30.06.2019

Öz

Günümüz gelişen piyasa koşulları, artan tüketici talep ve beklentileri işletmeleri daha etkili ve öne çıkartacak faaliyetler yürütmeye yönlendirmiştir. Piyasalarda yaşanan değişim ve gelişimle birlikte geleneksel pazarlama teknikleri yeterli olamayıp etkilerini yitirmeye başlamış ve bu doğrultuda hem etkileyici hem de maliyet açısından etkin olan gerilla pazarlaması tekniği ortaya çıkmıştır. Gerilla pazarlama, müşteriye yenilikler sunarak kendini tekrar etmesini engelleyen, müşteriyi düşük maliyetli ve yaratıcı yöntemlerle etkileyen sansasyonel bir tekniktir.Gerilla pazarlaması; yaratıcı yöntemlerin taklit edilemeyeceği ilginç taktiklerle müşteriyi etkileyebilecek bir pazarlama felsefesidir.Bu yöntemi kullanan şirketler, gerilla pazarlama teknikleriyle rakiplerine gore piyasa da istedikleri yere daha kolay konumlanabilirler. Bu yöntemle, müşterilerinin alışkanlıklarını değiştirmek ve kendi markalarını satın almak için onları teşvik etmeye yönelik sistematik çalışmalar yapmak mümkündür. Bu çalışmada, bütünleşik pazarlama iletişiminde gerilla pazarlama stratejilerinin nasıl kullanıldığı incelenmiş olup, gerilla pazarlamasının tanımı ve özellikleri, ortaya çıkışı ve gelişimi, gerilla pazarlamanın kullanım alanları, gerilla pazarlama süreci, gerilla pazarlamanın geleneksel pazarlamadan farklılıkları ve gerilla pazarlamada kullanılan iletişim teknikleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve detaylandırılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2009). “Turizm Sektöründe Alternatif Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Gerilla Pazarlamanın Kullanılması: Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ay, C. ve Ünal, A. (2002), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9, s.75-85.
  • Aytemur, S. (2010), “Ya Strateji Ya Toksik Domates”, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Babacan, M., Ve Onat, F. (2002). “Postmodern Pazarlama Perspektifi”, Ege Akademik Bakıs Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, S.11-19.
  • Batı U.(2012), Markethink ya da Farkethink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama, İyi Yayınları, İstanbul.
  • Boyd, H., W., And Orvılle, C., W. (1990), Marketing Management. Boston: Irwin.
  • Cuba, T. And Levınson, J., C. (2006). The Ultimate Internet Guerilla Marketing Attack Plan, Nashville: Parthenon Marketing Inc.
  • Çeltek, E. Ve Bozdoğan, M. (2012), “Alternatif Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Gerilla Pazarlama: Uygulanmış Gerilla Pazarlama Reklam Örneklerinin İncelenmesi Ve Turizm Sektörü İçin Model Önerileri”, Journal of Yaşar University, Sayı: 28 (7), S. 4788-4812.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., Yeygel, S. (2005), “Şimdi Reklamlar”, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Florzak, D., & Singer, T. (2004). The Free Agent Marketing Guide: 100+ Marketing Tips for Free Agents, Independent Consultants, and Freelancers (Vol. 2). Logical Directions, Inc.
  • Gılderman, M. (2008). “Guerilla Marketing: Unconventional Ad Methods For The Business Jungle”, Duluthian, July-August, S.18-21.
  • Grundey, A. (2008). “More Mr. Nice Guy”. <Http://Www.Communicate.Ae/Node/734>, (2008, Aralık 18).Išorait, M. 2010, “Guerilla Marketing Strategy Realization Assumptions”, Busıness And Management, 6th International Scientific Conference, May 13–14, S. 382-389..Kaya, İ. (2010). Pazarlama bi'tanedir-bir pazarlamalar ansiklopedisi. Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • Kaya, S. (2011), “Pazarlamada Yeni Bir Çığır Açılıyor: Bütçesi Küçük Hayalleri Büyük Girişimciler İçin Gerilla Pazarlama”, İzmir Ticaret Odası AR-GE Bülten, İzmir.
  • Korkmaz, S. (2006). Gerilla Pazarlaması Ve Gerilla Pazarlaması Uygulamaların Bilinirliğini Saptamaya Yönelik Bir Pilot Arastırma. Ankara: Gazi Üniversitesi.(Yayınlanmamıs Profesörlük Özgün Çalısması).
  • Kotler, P. (2003). A Framework For Marketing Management. (2nd Edition). New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2003). Marketing Management,11th Edition. Pearson Education Inc, India.
  • Levinson, J. C. (2000). What exactly is guerrilla marketing?. America's Network, 104(16), 26-29.
  • Levinson, J. C.; Rubin, C. (1996). Guerrilla Marketing-On Line Weapons, New York, Houghton Mifflin Company.
  • Levinson, J.C. ve Hanley, P.R.J., (2006), “Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi”, (Çev. Yasemin Fletcher) MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Levinson, J.C. ve Lautenslager, A. (2010), “30 Günde Gerilla Pazarlama”, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Lucas, G. (2008). Gerilla Reklamcılık.İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Memişoğlu, A. (2014). Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Görüş ve Değerlendirmelerinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Nardalı, S. (2009), “Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16, s.107-119.
  • Nufer, G., & Bender, M. (2008). Guerilla Marketing: Reutlinger Diskussionsbeiträge zu Marketing & Management. Hochschule Reutlingen.
  • Schofield, D. K. (2009). Can Guerrillas Compete with Big Corporations on the Web? Guerrilla Marketing Online-The Official Site of Guerrilla Marketing and Jay Conrad Levinson. Available in www-format:URL: http://www.gmarketing.com/articles/read/44/
  • Semiz, D. (2008), “Niş Pazarlama Stratejisi Ve Organik Ürünler Pazarında Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıverdi, M. (2011), “Açıkhava Reklamlarında Mecraların Merak Uyandırıcı Biçimde Kullanımı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tolungüç, A. (1999). Turizmde Tanıtım Ve Reklam.Ankara: Kapital Medya Hizmetleri A.S.
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uyar, M. (1995). Gerilla Savası. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi): İstanbul.
  • Uysal, S. (2011), “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksekbilgili, Z. (2011). Gerilla Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve. ABMYO Dergisi. Vol.22, ss. 49 – 54.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esra Özkan Pir 0000-0002-1271-7397

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 29 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan Pir, E. (2019). THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 33-43.
AMA Özkan Pir E. THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING. ebyuiibfdergisi. Haziran 2019;1(1):33-43.
Chicago Özkan Pir, Esra. “THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2019): 33-43.
EndNote Özkan Pir E (01 Haziran 2019) THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 33–43.
IEEE E. Özkan Pir, “THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING”, ebyuiibfdergisi, c. 1, sy. 1, ss. 33–43, 2019.
ISNAD Özkan Pir, Esra. “THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 2019), 33-43.
JAMA Özkan Pir E. THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING. ebyuiibfdergisi. 2019;1:33–43.
MLA Özkan Pir, Esra. “THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2019, ss. 33-43.
Vancouver Özkan Pir E. THE UNOFFICIAL WEAPON OF MARKETING COMMUNICATION: GERILLA MARKETING. ebyuiibfdergisi. 2019;1(1):33-4.