Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitsel Amaçlı Sosyal Ağ Kullanma Öz-Yeterlik Algılarının Araştırılması

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 1736 - 1757, 25.05.2023
https://doi.org/10.25295/fsecon.1191047

Öz

Bilişim ve teknolojinin çok yoğun uygulandığı günümüz dünyasında, sosyal medya kullanımı her alanda olduğu gibi eğitimin de yadsınmaz bir parçası haline gelmiştir. Bu kapsamda muhasebe eğitiminde de sosyal medyanın etkilerini görmekteyiz. Bu etki bazen kaynak olarak, bazen paylaşımlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medyaya erişimdeki eğitim niyeti çalışmanın ele aldığı temel unsurdur.
Bu çalışma Sosyal medyanın öğrenme üzerindeki etkileri ile birlikte muhasebe dersi alan öğrencilerin eğitsel amaçlı internet kullanım öz yeterlilik algısını ve sosyal medya kullanımını araştırmak için tasarlanmıştır. Anket yönteminin tercih edildiği araştırma, Fırat Üniversitesinde muhasebe eğitimi alan öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde, betimleyici istatistikler, faktör analizi, güvenilirlik analizi, Bağımsız örneklem t-Testi, ANOVA analizi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin sosyal medyayı en çok eğlence amaçlı tercih ettiği görülmüştür. Eğitsel internet kullanımı öz yeterlilik algısının ise sosyal ağı eğitim amaçlı kullanan öğrencilerde, 4.sınıf öğrencilerinde ve işletme bölümünde okuyan öğrencilerde daha fazla olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akın, O. & Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256.
  • Altunal, I. (2022). Metaverse Dünyasının Eğitim Modeli Olarak Kullanımı ve Muhasebe Eğitimine Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, (25. Yıl Özel Sayısı), 433-443
  • Ay, M., Altın, M. & Altın, Ü. (2020). Muhasebe Eğitiminde Oluşan Kavram Yanılgılarının Geliştirilen Dört Aşamalı Tanı Testi ile Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(108), 491-511.
  • Ay, M. & Altın, Ü. (2019). Muhasebe Eğitiminde Kavram Yanılgıları. Journal of Human Sciences, 16(4), 938–960.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheung, C., Chiu, P. & Lee, M. (2011). Online Social Networks: Why do Students Use Facebook?. Computers in Human Behavior, 27, 1337–1343.
  • Coetzee, S. A., Schmulian, A. & Coetzee, R. (2018). Web Conferencing-Based Tutorials: Student Perceptions Thereof and The Effect on Academic Performance in Accounting Education. Accounting Education, 27(5), 531–546.
  • Demir, B., Atalay, A. & Öztürk, M. (2018). Muhasebe ve Denetim Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Kişisel Gelişim ile İlgili Görüşleri: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 326-335.
  • Düşükcan, M., Sezgin E. E. & Kaya, E. (2019). Elâzığ 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında Görev Yapan Sağlık Çalışanlarında İş Streslerinin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi. Journal of Academic Value Studies, 5(3), 433-442.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C. & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143–1168.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS For Windows Step By Step: A Simple Guide and Reference. 17.0 Update. Boston: Pearson.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (88), 23-38.
  • Hayran, O. (2012). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Junco, R., Heiberger, G. & Loken, E. (2011). The Effect of Twitter on College Student Engagement and Grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119–132.
  • Junco, R. (2012). Too Much Face and Not Enough Books: The Relationship Between Multiple İndices of Facebook Use and Academic Performance. Computers in Human Behavior, 28, 187–198.
  • Karlin, S. (2007). Examining How Youths İnteract Online. School Board News, 73(4), 6–9.
  • Khan, T. Kend, M. & Robertson, S. (2016). Use of Social Media by University Accounting Students and İts İmpact on Learning Outcomes. Accounting Education, 25(6), 534-567.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbachs Alpha Reliability Coefficient. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48.
  • Martin, L., Spolander, G., Ali, I. & Maas, B. (2014). The Evolution of Student Identity: A Case of Caveat Emptor. Journal of Further and Higher Education, 38(2), 200–210.
  • Mazer, J. P., Murphy, R. E. & Simonds, C. J. (2007). I’ll See You on “Facebook”: The Effects of Computer-Mediated Teacher Self-Disclosure on Student Motivation, Affective Learning, and Classroom Climate. Communication Education, 56(1), 1-17.
  • Murray, K. E. & Waller, R. (2007). Social Networking Goes Abroad. International Educator, 16(3), 56-59.
  • Paul, J., Baker, H. & Cochran, J. (2012). Effect of Online Social Networking on Student Academic Performance. Computers in Human Behavior, 28, 2117–2127.
  • Revere, L. & Kovach, J. (2011) Online Technologies for Engaged Learning. The Quarterly Review of Distance Education, 1(2), 113-124.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel İnternet Kullanım Öz Yeterliği İnançları Ölçeğinin Geçerliği ve Güvenirliği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(69), 462-463.
  • Tekin, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Yüksel, M. & Olpak, Y. Z. (2014). Facebook’un Eğitimde Kullanılması: Muhasebe Eğitiminde Bir Uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 171-186. (Erişim Tarihi, 15.05.2022).

Investigation of Self-Efficacy Perceptions of Students in Accounting Education for Using Social Networks for Educational Purposes

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 1736 - 1757, 25.05.2023
https://doi.org/10.25295/fsecon.1191047

Öz

In today's world, where informatics and technology are applied intensively, the use of social media has become an undeniable part of education, just like in every field. In this context, we see the effects of social media in accounting education as well. This effect sometimes appears as a source and sometimes as a sharing. The educational intention in accessing social media is the main element of the study.
This study was designed to investigate the effects of social media on learning, as well as the perception of educational internet use self-efficacy and social media use of students who take accounting courses. The research, in which the survey method was preferred, was carried out with accounting students at Firat University. In the analysis of the data, descriptive statistics, factor analysis, reliability analysis, independent sample t-Test, and the ANOVA analysis methods were used. As a result of the study, it was seen that students preferred social media mostly for entertainment purposes. On the other hand, the perception of self-efficacy in educational internet use has been seen as more common among students who use the social network for educational purposes, 4th-grade students and business administration students.

Kaynakça

  • Akın, O. & Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256.
  • Altunal, I. (2022). Metaverse Dünyasının Eğitim Modeli Olarak Kullanımı ve Muhasebe Eğitimine Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, (25. Yıl Özel Sayısı), 433-443
  • Ay, M., Altın, M. & Altın, Ü. (2020). Muhasebe Eğitiminde Oluşan Kavram Yanılgılarının Geliştirilen Dört Aşamalı Tanı Testi ile Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(108), 491-511.
  • Ay, M. & Altın, Ü. (2019). Muhasebe Eğitiminde Kavram Yanılgıları. Journal of Human Sciences, 16(4), 938–960.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheung, C., Chiu, P. & Lee, M. (2011). Online Social Networks: Why do Students Use Facebook?. Computers in Human Behavior, 27, 1337–1343.
  • Coetzee, S. A., Schmulian, A. & Coetzee, R. (2018). Web Conferencing-Based Tutorials: Student Perceptions Thereof and The Effect on Academic Performance in Accounting Education. Accounting Education, 27(5), 531–546.
  • Demir, B., Atalay, A. & Öztürk, M. (2018). Muhasebe ve Denetim Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Kişisel Gelişim ile İlgili Görüşleri: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 326-335.
  • Düşükcan, M., Sezgin E. E. & Kaya, E. (2019). Elâzığ 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında Görev Yapan Sağlık Çalışanlarında İş Streslerinin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi. Journal of Academic Value Studies, 5(3), 433-442.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C. & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143–1168.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS For Windows Step By Step: A Simple Guide and Reference. 17.0 Update. Boston: Pearson.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (88), 23-38.
  • Hayran, O. (2012). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Junco, R., Heiberger, G. & Loken, E. (2011). The Effect of Twitter on College Student Engagement and Grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119–132.
  • Junco, R. (2012). Too Much Face and Not Enough Books: The Relationship Between Multiple İndices of Facebook Use and Academic Performance. Computers in Human Behavior, 28, 187–198.
  • Karlin, S. (2007). Examining How Youths İnteract Online. School Board News, 73(4), 6–9.
  • Khan, T. Kend, M. & Robertson, S. (2016). Use of Social Media by University Accounting Students and İts İmpact on Learning Outcomes. Accounting Education, 25(6), 534-567.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbachs Alpha Reliability Coefficient. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48.
  • Martin, L., Spolander, G., Ali, I. & Maas, B. (2014). The Evolution of Student Identity: A Case of Caveat Emptor. Journal of Further and Higher Education, 38(2), 200–210.
  • Mazer, J. P., Murphy, R. E. & Simonds, C. J. (2007). I’ll See You on “Facebook”: The Effects of Computer-Mediated Teacher Self-Disclosure on Student Motivation, Affective Learning, and Classroom Climate. Communication Education, 56(1), 1-17.
  • Murray, K. E. & Waller, R. (2007). Social Networking Goes Abroad. International Educator, 16(3), 56-59.
  • Paul, J., Baker, H. & Cochran, J. (2012). Effect of Online Social Networking on Student Academic Performance. Computers in Human Behavior, 28, 2117–2127.
  • Revere, L. & Kovach, J. (2011) Online Technologies for Engaged Learning. The Quarterly Review of Distance Education, 1(2), 113-124.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel İnternet Kullanım Öz Yeterliği İnançları Ölçeğinin Geçerliği ve Güvenirliği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(69), 462-463.
  • Tekin, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Yüksel, M. & Olpak, Y. Z. (2014). Facebook’un Eğitimde Kullanılması: Muhasebe Eğitiminde Bir Uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 171-186. (Erişim Tarihi, 15.05.2022).
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Gül 0000-0002-8085-0704

Özcan Demir 0000-0001-9382-6781

Zülküf Narlıkaya 0000-0002-2473-5509

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül, M., Demir, Ö., & Narlıkaya, Z. (2023). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitsel Amaçlı Sosyal Ağ Kullanma Öz-Yeterlik Algılarının Araştırılması. Fiscaoeconomia, 7(2), 1736-1757. https://doi.org/10.25295/fsecon.1191047

 Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.