While internal marketing means providing employee satisfaction in order to provide sustainable and high quality services in enterprises, person-organization fit refers to harmony between employee and organization and intention to quit indicates employees' tendency to quit. Aim of the study is to examine the effects of perceptions of hotel employees’ person-organization fit and internal marketing practices on intention to quit. The research was carried out with 201 hotel employees working in the hotels with an international customer portfolio in and around Kuşadası. Exploratory factor analyzes and reliability analyzes were applied for internal marketing, person-organization fit and intention to quit, relationships between variables were examined by correlation analysis and all hypotheses were examined with regression analysis. According to the results, internal marketing positively and significantly affects person-organization fit; internal marketing and person-organization fit negatively and significantly affect intention to quit. On the other hand, it has been determined that person-organization fit does not have a mediating role in the relationship between internal marketing and intention to quit. The study contributes to the literature by investigating the relationship and interaction between variables of internal marketing, intention to quit and person organization fit for the first time through field research on hotel employees.
Internal Marketing Person-Organization Fit Intention to Quit Mediation Effect
İçsel pazarlama işletmelerde sürdürülebilir ve yüksek kalitede hizmet verebilmek için çalışanların tatminin sağlanması anlamına gelirken, birey örgüt uyumu; çalışan ile örgüt arasındaki uyuma, işten ayrılma niyeti ise çalışanların işten ayrılma eğilimlerine işaret etmektedir. Çalışmanın amacı otel çalışanlarının işten ayrılma eğilimlerinin üzerinde birey örgüt uyumu algıları ve içsel pazarlama uygulamalarının etkilerini incelemektir. Araştırma Kuşadası ve çevresinde yer alan ve uluslararası müşteri portföyüne sahip otellerde görev yapan 201 otel çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. İçsel pazarlama, birey örgüt uyumu ve işten ayrılma niyeti değişkenleri için açıklayıcı faktör analizleri ve güvenirlik analizleri uygulanmış, değişkenler arası ilişkiler korelasyon analizi ile incelenmiş ve hipotez testleri için regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre içsel pazarlamanın birey-örgüt uyumunu pozitif ve anlamlı olarak etkilediği; içsel pazarlama ve birey örgüt uyumunun işten ayrılma niyetini negatif ve anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur. Diğer taraftan içsel pazarlamanın işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde birey örgüt uyumunun aracılık rolünün olmadığı tespit edilmiştir. İçsel pazarlama, işten ayrılma niyeti ve birey örgüt uyumu değişkenleri arasındaki ilişki ve etkileşimin otel çalışanları üzerinde saha araştırması ile ilk kez araştırılması yönüyle çalışma literatüre katkıda bulunmaktadır.
İçsel Pazarlama Birey-Örgüt Uyumu İşten Ayrılma Niyeti Aracılık Etkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |