Bu çalışmada, tüketici yenilikçiliği Bass yayılma modeli, ilgi alanına özgü yenilikçilik ölçeği ve doğuştan yenilikçilik ölçeği ile belirlenerek, tutum ve davranış ölçümlerinin benzer sonuçlar verip vermediği test edilmiştir. Anket yöntemiyle 287 hanehalkından toplanan veriye uygulanan ayırma analizi sonuçlarına göre doğuştan yenilikçilik ve LCD televizyon için belirlenen ilgi alanına özgü yenilikçilik Bass yayılma modeli ile oluşturulan benimseyen kategorilerini tanımlamamaktadır. Bu sonuçla, yenilikçiliği ölçen tutum ölçeklerinin benimseyen kategorileri açısından yeniden geliştirilmesi gerektiği önerilebilir.
Yayılma modelleri benimseyen kategorileri doğuştan yenilikçilik ilgi alanına özgü yenilikçilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 29 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.