İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.

Strategic Approach on Digital Platforms: The Cases of NETFLIX, AMAZON HBO

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

With the rapid involvement of the Internet in life, the audience moved away from the ones that are broadcast and remotely controlled, and started to choose among the options that offer options without time constraints. This change in audience preferences, combined with the internet infrastructure, has led to the creation of digital broadcasting platforms and the number of these platforms to increase day by day with the increasing demand. Digital broadcasting platforms, which have reached millions of viewers (subscribers) around the world, have implemented various strategic steps to achieve their own brand values and competitive advantage. With this study, which is about digital platform strategies, examining of Netflix, Amazon and Home Box Office cases was intended.

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.

Dijital Platformlarda Stratejik Yaklaşımlar: NETFLIX, AMAZON HBO Örnekleri

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 201 - 206, 15.01.2023

Öz

İnternetin gündelik yaşam içerisine hızla nüfus etmesi ile birlikte izleyiciler yayın akışında yer alan ve televizyon kumandası ile sınırlı olan alanlardan uzaklaşarak herhangi bir mekan, zaman kısıtlaması olmadan çoklu seçenekler sunan yeni teknolojik alternatiflere yönelmeye başladılar. İzleyici tercihlerinde oluşan bu değişim internet alt yapısı ile birleşerek dijital yayın platformlarının oluşmasına ve artan talep ile birlikte bu platformların sayılarının günden güne artmasına neden olmuştur. Dünya üzerinde milyonlarca izleyici ( abone) sayısına ulaşan dijital yayın platformları kendi marka değerlerini,rekabet üstünlüğü yakalamak için çeşitli stratejik adımları uygulamaya koymuşlardır. Dijital platform stratejilerini konu alan bu çalışma ile Netflix, Amazon ve Home Box Office örnekleri üzerinden inceleme yapılarak pazardaki yaklaşımların anlaşılması ve yorumlanması hedeflendi. Özellikle yeni iletişim teknolojileri ve pazarlama stratejilerinin tasarlanması ve eğilimlerin değerlendirilmesi ile dijital dünyanın dijital pazarları için önemli bir gösterge ve uygulama şekli ortaya konulmaya çalışıldı. Bu alandaki rekabet ve pazar büyümesi birlikte değerlendirildiğinde başarılı stratejilerin etki alanının oldukça yüksek olacağı beklenmekte.

Kaynakça

  • Akıncı, S., & Başer, E. (2020). Reklamdan Kaçınma Bağlamında Geleneksel ve Modern Film İzleme Ortamlarının Genç İzleyiciler Üzerinden Karşılaştırılması: Netflix ve Sinema Salonları Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 473-486.
  • Aktaş, C. (2005). Interpersonal Communication Through the Internet. Selçuk İletişim, 3 (4), 63-67. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19010/200808
  • Anadolu, B. (2020). Beyazperdeden Dijital Medyaya: Film İzleme Deneyiminin Değişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 5075-5110.
  • Altınbaşak, İ. V., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, F. M., Burnaz, Ş., Cengiz, E. ve diğerleri. (2008). Küresel pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta,4.
  • Burroughs, B. (2018) “House of Netflix: Streaming Media and Digital Lore. The International Journal of Media and Culture, 1-17.
  • Candan, G. (2020). Glokalizasyon Bağlamında Netflix Reklamları: Göstergebilimsel Bir Analiz. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3-15.
  • Çakın, Ö., & Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication, 1-10.
  • Dilmen, N.E. ve Öğüt, S. (2010). Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşime İletişimsel Bilişim Yaklaşımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiri Kitabı, 237-242.
  • Erkılıç, H., Erkılıç, S.D. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Dijital Platformların Yükselişi: Sinema Değer Zincirindeki Değişim Sinema Endüstrisini Nasıl Etkiler? Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 99-106
  • Erdem, N., & Aytekin, B. A. (2021). Covid-19 Pandemisinde İzleyici Deneyimi: Netflix Ekseninde Dijital Platformlara Bakış Audience Experience in the Covid-19 Pandemic: A View to Digital Platforms Based on Netflix. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 302-325.
  • Gelemet, Ö., Aydın, H., & Çetinkaya, A. (2022). Netflix Verileri Üzerinde TF-IDF Algoritması ve Kosinüs Benzerliği ile Bir İçerik Öneri Sistemi Uygulaması. Academic Journal of Information Technology.
  • Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 157-177.
  • Gümüş, B. (2021). Maraton İzleyiciliğinden Aşırı İzlemeye: Netflix’in İzleme Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 147-169.
  • Jenner, M. (2020). Researching binge-watching. Critical Studies in Television: The International Journal Television Studies, 15(3), 267-279.
  • Kapferer, J.N. (2004). The new strategic brand management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (Second Edition). Kogan Page Publishers, 310.
  • Keyes, D.(2020). Amazon has surpassed 150 million Prime subscribers globally. Insider, URL: https://www.businessinsider.com/amazon-surpasses-150-million-prime-subscribers-2020-2, reached on 03/11/2022.
  • Özel, S. (2015). Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında televizyon, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Stoll, J.(2022). Number of HBO subscribers in the United States from 2009 to 2021.Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/329288/number-of-hbo-domestic-subscribers/#:~:text=As%20of%20December%202021%2C%20HBO,including%20subscribers%20to%20HBO%20Max. Reached on 3/11/2022
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan&İnsan, 115-138.
  • Özel, S., & Özay, D. (2021). Yeni Medya Ortamlarında İzleyici Seçimi ve Öneri Algoritmaları Netflix Örneğ. İlef Dergisi, 297-324.
  • Söğüt, F. (2020). Blu Tv Netflix'e Karşı: İçeriklere Yönelik Bir Karşılaştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 408-422.
  • Tanyeri Mazıcı, E., & Can, E. N. (2021). Postmodern Tüketim ve Dijital Ortama Yansımaları: Netflix Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 832-858.
  • Türker, O., Alizadehfanaeloo, P., & Demir, H. H. (2021). Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1264-1280.
  • Vitrinel, E. (2018). The introduction of Netflix in Turkey: How to fit (or is it possible to fit) in an Audio-visual Landscape Marked by Piracy and Local Taste? Turkey and Turkish Studies. 155-165, Atina: Athens Institute for Education and Research.
  • Zengin, F. (2021). Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi. TRT Akademi, 700-727.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Münir Gökmen 0000-0003-3659-2741

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökmen, A. M. (2023). Strategic Approach on Digital Platforms: The Cases of NETFLIX, AMAZON HBO. İstanbul Esenyurt Üniversitesi İşletme Ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 201-206.