Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sigorta Sektöründe Pazarlama Süreci: Acentelerin Rolü ve Önemi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 61, 30.09.2017

Öz

Pazarlama her sektör için son derece önemli bir kavramdır. İşletmelerin
ürünlerini veya hizmetlerini tüketicilere hızlı ve pratik bir şekilde
ulaştırmaları gerekmektedir. Sigorta şirketleri açısından pazarlama konusunda
ki en önemli aracı acentelerdir. Bu durum Hazine Müsteşarlığı tarafından
yayınlanan 2016 yılı faaliyet raporunda da vurgulanmaktadır. Rapora göre Türkiye’de 2016 yılında prim üretiminin % 61,5’i acenteler,
% 22,4’ü banka acenteleri ve % 10,5’i brokerler aracılığıyla, % 4,3’ü ise
doğrudan şirketler tarafından gerçekleştirilmiştir. Rakamlardan da anlaşılacağı
üzere acentelerin pazarlama faaliyetlerinde rolü ve etkinliği önemlidir.
Çalışmanın amacı sigorta sektöründe acentelerin yeri ve önemini sayısal veriler
ile vurgulamaktır. Çalışma derleme olarak çeşitli kaynaklardan elde edilen
bilgiler ile hazırlanmıştır. Çalışmanın sonucunda sigorta arcıları içerisinde
ağırlığı en fazla olan aracıların yani acentelerin sektör için ne kadar önemli
olduğunu ortaya koymak hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Çipil, M. (2003). Türk Sigortacılık Sektörünün Pazarlama Karması. Hazine Dergisi, 16, 61-88. Emgin, Ö. ve Süngü, A. (2004). Pazarlama Kavramı İçinde Tutundurma Fonksiyonu, Mevzuat Dergisi, Sayı 78, İstanbul, 1-21.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 61, 30.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Çipil, M. (2003). Türk Sigortacılık Sektörünün Pazarlama Karması. Hazine Dergisi, 16, 61-88. Emgin, Ö. ve Süngü, A. (2004). Pazarlama Kavramı İçinde Tutundurma Fonksiyonu, Mevzuat Dergisi, Sayı 78, İstanbul, 1-21.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Akpınar

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akpınar, Ö. (2017). Sigorta Sektöründe Pazarlama Süreci: Acentelerin Rolü ve Önemi. Başkent Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 45-61.