Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Minimalizm İle İkinci El Satın Alma Niyeti Arasında C2C Platformuna Olan Güvenin Aracılık Rolü

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 125 - 161, 31.12.2021
https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.002

Öz

Yapılan çalışmada pazarlama biliminin en önemli konularından olan tüketime özellikle de ikinci el alışverişe etkisi olduğu düşünülerek minimalizmin tüketicilerin ikinci el satın alma niyetleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu kapsamda Türkiye genelinde 470 ikinci el alışveriş platformunu kullanan tüketiciye ulaşılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler için SPSS 25.0 paket programı, aracılık modeli için Process Makrosu kullanılmıştır. İkinci el alışverişte karar üzerinde etkisinin büyük olduğu düşünülen C2C platformlarının güvenilir olmasının öneminden dolayı, araştırmada aracı değişken güven olarak belirlenmiştir. Bu araştırma ile minimalizmin tüketicilerin ikinci el satın alma niyetlerine etkisi ve Türkiye’deki C2C platformlarına olan güvenin aracılık etkisi ölçümlenmiştir. Yapılan araştırma neticesinde minimalizm ile satın alma niyeti arasında platforma olan güvenin aracı rolü olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulak D.Z. (2019). Günümüz Tüketim Toplumunda Minimalizm ve Mikro Evler, Yükseklisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Antmen, A. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık,2. Baskı.
  • Anwar, S.T. (2017). Alibaba: Entrepreneurial growth and global expansion in B2B/B2C markets. Journal of International Entrepreneurship, 15 (4), 366-389. https://doi.org/10.1007/s10843-017-0207-2.
  • Dağ, M. (2020). Tüketim Kültürü Bağlamında Bir Yaşam Tarzı Olarak Minimalizm, Yükseklisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Dopierala, R. (2017). Minimalism - A New Mode of Consumption? The Central European Journal of Social Sciences and Humanity, (4), 67–83.
  • Ertürk, M. (2011). Minimalizmin Doğuşu ve Mimaride Biçim Açısından Minimalizm Değerlendirmesi, Lisans Bitirme Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İç Mimarlık.
  • Gupta, A. (1993). Minimalism, Philosophical Perspectives, Language and Logic, 7, 359-369.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., & Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis. Seventh Edition. Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Kumar, S., Kumar, S., Joshi, S, SaiAvinash, B. (2018). Minimalistic marketing: The perfect blend of creativity and simplicity, IRJMST, 9 (2), 312-321.
  • Kurnoga-Živadinović, N. (2004). Utvrđivanje osnovnih karakteristika proizvoda primjenom faktorske analize. Ekonomski pregled, 55(11-12), 952-966.
  • Lloyd, K., Pennington, W. (2020). Towards a Theory of Minimalism and Wellbeing, International Journal of Applied Positive Psychology, 5. 1-16. 10.1007/s41042-020-00030-y.
  • Lu, Y.,Zhao, L., Wang, B. (2010). From virtual community members to C2C e-commerce buyers: Trust in virtual communities and its effect on consumers’ purchase intention, Electronic Commerce Research and Application, 9. 346-360. 10.1016/j.elerap.2009.07.003.
  • Margariti, K.,Boutsouki, C., Leonidas, H., Zotos, Y. (2017). A Τypology of Minimalism in Advertising, Advances in Advertising Research 8,1-15. Meissner, M. (2019). Against Accumulation: Lifestyle Minimalism, De-Growth and The Present Post-Ecological Condition, Journal of Cultural Economy, 12(3), 185-200, DOI: 10.1080/17530350.2019.1570962.
  • Millburn, J.F.,Nicomedeus, R. (2020). Minimalizm : Anlamlı Bir Yaşam, Çeviren : Hülya Key, Eksik Parça Yayınları, 7. Baskı.
  • Pollak, A. (2016). Information Seeking and Use in the Context of Minimalist Lifestyles, Journal of Documentation, 72(6).
  • Rodriguez, J. (2018). The US Minimalist Movement : Radical Political Practice?Review of Radical Political Economics, 50(2), 286-296.
  • Sağlam, B.Ç.& Sağlam M. (2016). Marka Güveni ve Marka Bağlılığının Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Akıllı Telefon Pazarında Bir Araştırma, İşletme & Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(5), 34-43.
  • Sánchez-Torres, J.A.,Sandovala, A.V., Arroyo-Cañadab, F., Rojas-Berrioc, S. (2021). Exploring The Factors Affecting The Use of C2C in Colombia Exploración de los factores del uso del C2C en Colombia, Management Letters / Cuadernos de Gestión, 21/1, 7-18.
  • Smith B. (1999). Marketing with No Budget, Social Marketing Quarterly, 5(2):6-11. doi:10.1080/15245004.1999.9961041
  • Stevens, J. P. (2002). Applied multivariate statistics for the social sciences (4th ed.). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Şenol, N.K. (2018). Minimalist Sanat Akımının Moda Üzerindeki Etkisine Genel Bir Bakış, Art - Sanat Dergisi, Pp. 437-448.
  • Taş, S. (2020). Tüketim Karşıtı Yaşam Tarzları: Freeganizm, Gönüllü Sadelik ve Minimalizm, Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 6, 38-64.
  • Torlak, Ö. (2020). KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, Bölüm 7 : Girişimin Etik Temelleri.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) www.tdk.gov.tr (Erişim tarihi : 02.10.2021)
  • Willis, E. (1990). The Minimalist Approach to Business, Industrial Management & Data Systems, Vol.90 No.6, pp.10-11.https://doi.org/10.1108/02635579010002479
  • Wilson, A.(2020). The Evolving Marketplace: Essays on How Digitization and Abundance Influence Consumption, Doctoral Dissertation, Harvard University, Graduate School of Arts&Sciences.
  • Yinanç, A. (2020). Kentsel Dönüşüm, Çevre ve Dijitalleşme. Uysal, H.T., Aksoy, C., & Yılmaz, F. (Ed.), Dijital Yönetim içinde (s.1-16). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yinelek, M. (2014). Minimalist Sanat Akımının Moda Tasarımcılarını Etkileme Durumu, Yükseklisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yoon, H.,Occeña, L. (2015). Influencing Factors of Trust in Consumer-to-Consumer Electronic Commerce with Gender and Age, International Journal of Information Management, 35, 352-363.
  • Zahara, A.N.,Rini, E.S., Sembiring, B.K.F. (2021). The Influence of Seller Reputation and Online Customer Reviews towards Purchase Decisions through Consumer Trust from C2C E-Commerce Platform Users in Medan, North Sumatera, Indonesia, International Journal of ResearchandReview, Vol.8;Issue: 2; February, pp 422-43.

Mediating Role of Trust in C2C Platform Between Minimalism and Intention to Buy Secondhand

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 125 - 161, 31.12.2021
https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.002

Öz

Kaynakça

  • Akbulak D.Z. (2019). Günümüz Tüketim Toplumunda Minimalizm ve Mikro Evler, Yükseklisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Antmen, A. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık,2. Baskı.
  • Anwar, S.T. (2017). Alibaba: Entrepreneurial growth and global expansion in B2B/B2C markets. Journal of International Entrepreneurship, 15 (4), 366-389. https://doi.org/10.1007/s10843-017-0207-2.
  • Dağ, M. (2020). Tüketim Kültürü Bağlamında Bir Yaşam Tarzı Olarak Minimalizm, Yükseklisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Dopierala, R. (2017). Minimalism - A New Mode of Consumption? The Central European Journal of Social Sciences and Humanity, (4), 67–83.
  • Ertürk, M. (2011). Minimalizmin Doğuşu ve Mimaride Biçim Açısından Minimalizm Değerlendirmesi, Lisans Bitirme Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İç Mimarlık.
  • Gupta, A. (1993). Minimalism, Philosophical Perspectives, Language and Logic, 7, 359-369.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., & Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis. Seventh Edition. Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Kumar, S., Kumar, S., Joshi, S, SaiAvinash, B. (2018). Minimalistic marketing: The perfect blend of creativity and simplicity, IRJMST, 9 (2), 312-321.
  • Kurnoga-Živadinović, N. (2004). Utvrđivanje osnovnih karakteristika proizvoda primjenom faktorske analize. Ekonomski pregled, 55(11-12), 952-966.
  • Lloyd, K., Pennington, W. (2020). Towards a Theory of Minimalism and Wellbeing, International Journal of Applied Positive Psychology, 5. 1-16. 10.1007/s41042-020-00030-y.
  • Lu, Y.,Zhao, L., Wang, B. (2010). From virtual community members to C2C e-commerce buyers: Trust in virtual communities and its effect on consumers’ purchase intention, Electronic Commerce Research and Application, 9. 346-360. 10.1016/j.elerap.2009.07.003.
  • Margariti, K.,Boutsouki, C., Leonidas, H., Zotos, Y. (2017). A Τypology of Minimalism in Advertising, Advances in Advertising Research 8,1-15. Meissner, M. (2019). Against Accumulation: Lifestyle Minimalism, De-Growth and The Present Post-Ecological Condition, Journal of Cultural Economy, 12(3), 185-200, DOI: 10.1080/17530350.2019.1570962.
  • Millburn, J.F.,Nicomedeus, R. (2020). Minimalizm : Anlamlı Bir Yaşam, Çeviren : Hülya Key, Eksik Parça Yayınları, 7. Baskı.
  • Pollak, A. (2016). Information Seeking and Use in the Context of Minimalist Lifestyles, Journal of Documentation, 72(6).
  • Rodriguez, J. (2018). The US Minimalist Movement : Radical Political Practice?Review of Radical Political Economics, 50(2), 286-296.
  • Sağlam, B.Ç.& Sağlam M. (2016). Marka Güveni ve Marka Bağlılığının Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi : Akıllı Telefon Pazarında Bir Araştırma, İşletme & Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(5), 34-43.
  • Sánchez-Torres, J.A.,Sandovala, A.V., Arroyo-Cañadab, F., Rojas-Berrioc, S. (2021). Exploring The Factors Affecting The Use of C2C in Colombia Exploración de los factores del uso del C2C en Colombia, Management Letters / Cuadernos de Gestión, 21/1, 7-18.
  • Smith B. (1999). Marketing with No Budget, Social Marketing Quarterly, 5(2):6-11. doi:10.1080/15245004.1999.9961041
  • Stevens, J. P. (2002). Applied multivariate statistics for the social sciences (4th ed.). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Şenol, N.K. (2018). Minimalist Sanat Akımının Moda Üzerindeki Etkisine Genel Bir Bakış, Art - Sanat Dergisi, Pp. 437-448.
  • Taş, S. (2020). Tüketim Karşıtı Yaşam Tarzları: Freeganizm, Gönüllü Sadelik ve Minimalizm, Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 6, 38-64.
  • Torlak, Ö. (2020). KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, Bölüm 7 : Girişimin Etik Temelleri.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) www.tdk.gov.tr (Erişim tarihi : 02.10.2021)
  • Willis, E. (1990). The Minimalist Approach to Business, Industrial Management & Data Systems, Vol.90 No.6, pp.10-11.https://doi.org/10.1108/02635579010002479
  • Wilson, A.(2020). The Evolving Marketplace: Essays on How Digitization and Abundance Influence Consumption, Doctoral Dissertation, Harvard University, Graduate School of Arts&Sciences.
  • Yinanç, A. (2020). Kentsel Dönüşüm, Çevre ve Dijitalleşme. Uysal, H.T., Aksoy, C., & Yılmaz, F. (Ed.), Dijital Yönetim içinde (s.1-16). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yinelek, M. (2014). Minimalist Sanat Akımının Moda Tasarımcılarını Etkileme Durumu, Yükseklisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yoon, H.,Occeña, L. (2015). Influencing Factors of Trust in Consumer-to-Consumer Electronic Commerce with Gender and Age, International Journal of Information Management, 35, 352-363.
  • Zahara, A.N.,Rini, E.S., Sembiring, B.K.F. (2021). The Influence of Seller Reputation and Online Customer Reviews towards Purchase Decisions through Consumer Trust from C2C E-Commerce Platform Users in Medan, North Sumatera, Indonesia, International Journal of ResearchandReview, Vol.8;Issue: 2; February, pp 422-43.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Özkan Pir 0000-0002-1271-7397

Evrim Derinözlü 0000-0002-1408-4386

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan Pir, E., & Derinözlü, E. (2021). Minimalizm İle İkinci El Satın Alma Niyeti Arasında C2C Platformuna Olan Güvenin Aracılık Rolü. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 5(2), 125-161. https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.002