Turizm endüstrisinde sunulan ürünün soyut özelliğe sahip olması nedeniyle
gerçek tüketicilerin deneyimlerini paylaştıkları çevrimiçi rezervasyon ve yorum
sitelerindeki yorumlar ve değerlendirmeler, satın alma kararını etkileyen en
önemli bilgi kaynağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer müşterilerin yorumları
ve önerileri, rezervasyon sürecinde etkili olabilmektedir. Bu yorumlar,
işletmelerin sundukları bilgilerden daha güvenilir bulunmaktadır. Bu çalışmada
dokuz farklı Avrupa şehrinde bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmeleri için
Booking.com web sitesinin belirlediği yedi farklı kritere verilen puanlamaların
web sitesi tarafından yayınlanan ortalamaları kullanılarak şehirlerin birbiriyle
karşılaştırılmasına yönelik analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda konaklama işletmelerini değerlendirmeye yönelik yedi kriterle ilgili memnuniyet
İstanbul ve Roma’daki konaklama işletmelerinde düşük; Barselona, Prag ve
Londra’daki konaklama işletmelerinde yüksek olarak tespit edilmiştir.
Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmeleri Çevrimiçi Tüketici Yorumları Booking.com
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |