Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Reasonsfor The Preference of Health Management Department Students

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 1, 74 - 82, 30.04.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.506880

Öz

The aim of this
study is to analyze the reasons to prefer this department of the students who
prefer the Department of Health Management, the reasons choosing this
department, their wishes to continue with the department and their attitude
towards the change of a department. Method: In this study, a questionnaire
comprising 10 questions which progressed by the researcher with the
participation of 1st and 2nd-year undergraduate students of Selçuk University
Department of Health Managementwas used. We got thenecessary official permits
for the study. We have analyzed the data with Microsoft Excel 2007
program. Results: Some parts of the participants were Anatolian high school
graduates. The majority of the participants are that they do not consider among
the professions in which want to choose the health management department; that
the main reason for the majority of the students to prefer the health
management department is that the ÖSYM scores are sufficient for this
department that the majority of the students prefer the health management
department in the rank of four or higher in the ÖSYM preference lists; it has
seen that approximately 1/3 of the students have enough information before
making their choice. A significant part of the participants expects mixed
training which supported by practicing theoretical training from the health
management department. Almost half of the participants expect a mixed-education
in which a good education and theoretical training in health management
supported by practice studies. Nearly half of the students want to be a
successful student in their own fields in the health management department. 26.3%
of them aim to be a leader in their fields and after graduation, they aim to
take part in the management jobs in the public sector. Most of the students do
not think to change departments or universities. Results: Expectations of the
participantsfrom the department of health management are high. In particular,
the expectations of first-year students are higher than the second-grade
students.

Kaynakça

  • KAYNAKLARKıyak, M. (2013). Sağlık Yönetimi Eğitimi: Durum ve Öneriler. Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi, 27. sayı, s: 30-33.Şener, E., Erdem, R., Akçakanat, T. (2010). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Sağlık Yöneticisi Yetiştiren Kurumların Akademik ve Eğitsel Profili. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:13, Sayı:1.Anderson, O.W. (1985). The History of Graduate Program in Hospital Administration at the University of Chicago: A Case of Dynamic Marginality.The Journal of Health Administration Education. 3 (2):15.Kahyaoğlu, F.,Yanık, A., Tengilimoğlu, D. (2013). Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2013.Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 2015Öztürk, Z., Ilıman E.Z., (2015). Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri ile Beklenti ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(1): 71-93.Ulusoy, H., Tosun, N., Aydın, J.C., (2014). Türkiye’de Sağlık Yönetimi Alanında Lisans Eğitimini Sürdürmekte Olan Öğrencilerin Genel Profilinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 1(2):10-22.Yorulmaz, M. (2015). “Türkiye'deki Sağlık Yönetiminin Mevcut Durumu Ve Geleceğine Dair Nitel Bir Çalışma” Doktora Tezi, SDÜ Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Bölümü Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 1, 74 - 82, 30.04.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.506880

Öz

Bu çalışmanın amacı, Sağlık Yönetimi Bölümünü tercih eden
öğrencilerin bu bölümü tercih etme nedenlerini, bölüme devam etme isteklerini
ve bölüm değişikliği yapıp yapmama tutumlarını analiz etmektir.Araştırmada
2017-2018 bahar dönemi Selçuk Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümü 1. sınıf ve
2. sınıf lisans öğrencilerinin katılımıyla araştırmacı tarafından geliştirilen
10 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Çalışma ile ilgili gerekli resmi
izinler alınmıştır. Veriler, Microsoft Excel 2007 programı ile analiz
edilmiştir.Katılımcıların çoğunluğunu Anadolu Lisesi mezunları oluşturmaktadır.
“Sağlık Yöneticiliği Mesleği, olmak
istediğiniz meslekler içerisinde öncelik bakımından kaçıncı sıradadır”
ifadesine öğrencilerin sadece %10’luk bir kısmı birinci sıra olarak
yanıtlamışlardır. ÖSYM puanımın bu
bölüm için yeterli olması ifadesine öğrencilerin %44,4’lük bir bölümü
katılmıştır. Öğrencilerin çoğunluğunun ÖSYM tercih listelerinde sağlık yönetimi
bölümünü dört veya yukarı sıralarda tercih ettiklerini ifade etmişlerdir.
Öğrencilerin yaklaşık 1/3’ünün tercih yapmadan önce yeterli şekilde bilgiye
sahip olduğu görülmektedir. Katılımcıların
%56’lık bir kısmı okuduğu bölümünden teorik eğitim ile uygulama eğitiminin
birlikte olduğu karma eğitim modelini beklemektedir. Öğrencilerinin
%43,9’luk bir kısmı sağlık yönetimi bölümünde öncelikli hedeflerinin sadece
kendi alanlarında başarılı bir öğrenci olmak istediklerini ifade etmişlerdir.
Öğrencilerin %26,3’lük bir bölümü mezun olduktan sonra kamu sektöründe yönetim
kadrolarında bulunmak istedikleri görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu bölüm ya
da üniversite değişikliği yapmayı düşünmemektedirler. Katılımcıların sağlık
yönetiminden beklentileri yüksek düzeydedir. Bilhassa 1. sınıf öğrencilerinin
beklentileri 2. sınıf öğrencilerine göre daha yüksektir. Ayrıca öğrencilerin
bölüm değiştirme isteklerinin az olması Sağlık Yönetimi Bölümünden memnun
oldukları durumunu akla getirmektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKLARKıyak, M. (2013). Sağlık Yönetimi Eğitimi: Durum ve Öneriler. Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi, 27. sayı, s: 30-33.Şener, E., Erdem, R., Akçakanat, T. (2010). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Sağlık Yöneticisi Yetiştiren Kurumların Akademik ve Eğitsel Profili. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:13, Sayı:1.Anderson, O.W. (1985). The History of Graduate Program in Hospital Administration at the University of Chicago: A Case of Dynamic Marginality.The Journal of Health Administration Education. 3 (2):15.Kahyaoğlu, F.,Yanık, A., Tengilimoğlu, D. (2013). Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2013.Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 2015Öztürk, Z., Ilıman E.Z., (2015). Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri ile Beklenti ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(1): 71-93.Ulusoy, H., Tosun, N., Aydın, J.C., (2014). Türkiye’de Sağlık Yönetimi Alanında Lisans Eğitimini Sürdürmekte Olan Öğrencilerin Genel Profilinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 1(2):10-22.Yorulmaz, M. (2015). “Türkiye'deki Sağlık Yönetiminin Mevcut Durumu Ve Geleceğine Dair Nitel Bir Çalışma” Doktora Tezi, SDÜ Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Yorulmaz 0000-0001-6670-165X

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yorulmaz, M. (2019). Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Bölümü Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(1), 74-82. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.506880

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.