Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF STIMULANTS: THE SHOP ATMOSPHERE EFFECTS ON INTERNAL IMPACT PURCHASE

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 6, 132 - 142, 30.08.2020

Öz

With the widespread of using of the Internet, the stores have maintained their existence as a tangible place and on the other hand have taken their place in the digital environment. The broader consideration of the concept of the store has led to an increase in consumption worldwide. With the fact that consumers have easier and faster access to stores, there has been an increase in non-plan shopping. However, consumers need to spend more time in the store for impulse buyings to occur. At this point, the concept of store atmosphere becomes important. For this reason, brands make an intense effort to create an appropriate store atmosphere, thus, directing customers to impulse buyings by ensuring that consumers spend longer in the store. This study analyzes the relationship between store atmosphere and impulse buyings. In this regard, after explaining the store atmosphere and the impulse buying concepts, stimulants that address the five sensory organs of the store atmosphere and encourage consumers to buy instinctively were discussed.

Kaynakça

  • Akaydın, H. (2007). “Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, F. M., (2004), Mağazacılıkta Atmosfer, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Başdeğirmen, A. ve Tunca, M. Z., (2018), “Mağaza Atmosferi ve Müziğin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkilerine Yönelik Bir Literatür Araştırması”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 4, ss. 1305-1326.
  • Berman, B.R., . Evans, J. R. (2012). Retail Management: A Strategic Approach 12th Edition, Londra: Pearson Education Limited.
  • Bozpolat, C., (2017), “Mağaza Atmosferinin Tüketici Tercihindeki Önemi”, The Journal of Social Science, Yıl: 1, Cilt: 1, Sayı: 2, ss. 94-103.
  • Bradford, K. D., Desrochers, D. M. (2009). The Use of Scents to Influence Consumers: The Sense of Using Scents to Make Cents, Journal of Business Ethics, 90, 141-153. Çetintürk, N., (2014), Mağaza Atmosferi, İstanbul Üniversitesi.
  • Dunne, P. ve Lusch, R. F. (1999). Retailing, Harrcourt, Inc. Orlando.
  • Dursun, T., Oskaybaş, K. ve Gökmen, C., (2013), “Mağaza Atmosferinin İçgüdüsel Satın Almaya Etkisi ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi, Cilt: 35, Sayı: 2, ss. 233-260.
  • Kotler, P., (1973), “Atmospherics as a Marketing Tool”, Journal of Retailing, Volume 49, Number 4, Kış, ss. 48-64.
  • Kutlay, E. B. (2007). “Müziğin Bir Pazarlama Elementi Olarak Tüketici Üzerinde Duygusal, Algısal ve Davranışsal Etkileri”, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Levy, M. ve Weitz, B. A., (2012), Retailing Management 8th Edition, New York: The McGraw-Hill Companies.
  • Peck, J. ve Wiggins, J. (2006). It Just Feels Good: Customers’ Affective Response to Touch and Its Influence on Persuasion, Journal of Marketing, Volume 70, ss. 56- 57.
  • Piron, F., (1991), “Defining Impulse Purchasing”, Advances in Consumer Research, Volume 18, ss. 509-514.
  • Rook, W. D., (1987), “The Buying Impulse”, Journal of Consumer Research, Volume 14, Issue 2, Eylül, ss. 189-199.
  • Rook, W. D. ve Fisher, R. J., (1995), “Normative Influences on Impulsive Buying Behavior”, Journal of Consumer Research, Volume 22, Issue 3, Aralık, ss. 305-313.
  • Ustaahmetoğlu, E. (2016). “Tat Algısı: Hazır Kahve Üzerine Deneysel Bir Uygulama”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cİlt: 7, Sayı: 12, ss. 51-64.
  • Yalch, R. F. ve Eric, S. (2000). The Effects of Music in a Retail Setting on Real and Perceived Shopping Times, Journal of Business Research, 49, 139- 147.
  • Yurdakul, M. (2007). İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun Ayrıntılı Bir Şekilde Analizi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 17, ss. 1-20.

UYARICILARIN ÖNEMİ: MAĞAZA ATMOSFERİNİN İÇGÜDÜSEL SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 6, 132 - 142, 30.08.2020

Öz

İnternet kullanımının giderek yaygın bir hâl alması ile birlikte mağazalar bir yandan somut bir mekân olarak varlığını korurken diğer bir yandan ise dijital ortamda da yerini almıştır. Böylece mağaza kavramının içeriği genişlemiş ve buna bağlı olarak tüketim miktarı artmıştır. Tüketicilerin mağazalara daha kolay ve daha hızlı erişebilmesiyle birlikte plan dışı alışverişlerde artış yaşanmıştır. Ayrıca içgüdüsel satın almaların gerçekleşmesi için tüketicilerin mağazada daha uzun süre geçirmesi gerekmektedir. Bu noktada mağaza atmosferi kavramı önem kazanmaktadır. Markalar bu sebeple uygun mağaza atmosferini oluşturabilmek için yoğun çaba harcamakta ve böylece tüketicilerin mağazada daha uzun süre geçirmesini sağlayarak müşterilerini içgüdüsel satın alımlara yönlendirmektedir. Bu çalışmada mağaza atmosferi ile içgüdüsel satın almalar arasındaki ilişki analiz edilmektedir. Bu hususta mağaza atmosferi ile içgüdüsel satın alma kavramları açıklandıktan sonra mağaza atmosferinin beş duyu organına hitap ederek tüketicileri içgüdüsel satın almaya teşvik eden uyarıcılar ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akaydın, H. (2007). “Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, F. M., (2004), Mağazacılıkta Atmosfer, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Başdeğirmen, A. ve Tunca, M. Z., (2018), “Mağaza Atmosferi ve Müziğin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkilerine Yönelik Bir Literatür Araştırması”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 4, ss. 1305-1326.
  • Berman, B.R., . Evans, J. R. (2012). Retail Management: A Strategic Approach 12th Edition, Londra: Pearson Education Limited.
  • Bozpolat, C., (2017), “Mağaza Atmosferinin Tüketici Tercihindeki Önemi”, The Journal of Social Science, Yıl: 1, Cilt: 1, Sayı: 2, ss. 94-103.
  • Bradford, K. D., Desrochers, D. M. (2009). The Use of Scents to Influence Consumers: The Sense of Using Scents to Make Cents, Journal of Business Ethics, 90, 141-153. Çetintürk, N., (2014), Mağaza Atmosferi, İstanbul Üniversitesi.
  • Dunne, P. ve Lusch, R. F. (1999). Retailing, Harrcourt, Inc. Orlando.
  • Dursun, T., Oskaybaş, K. ve Gökmen, C., (2013), “Mağaza Atmosferinin İçgüdüsel Satın Almaya Etkisi ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi, Cilt: 35, Sayı: 2, ss. 233-260.
  • Kotler, P., (1973), “Atmospherics as a Marketing Tool”, Journal of Retailing, Volume 49, Number 4, Kış, ss. 48-64.
  • Kutlay, E. B. (2007). “Müziğin Bir Pazarlama Elementi Olarak Tüketici Üzerinde Duygusal, Algısal ve Davranışsal Etkileri”, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Levy, M. ve Weitz, B. A., (2012), Retailing Management 8th Edition, New York: The McGraw-Hill Companies.
  • Peck, J. ve Wiggins, J. (2006). It Just Feels Good: Customers’ Affective Response to Touch and Its Influence on Persuasion, Journal of Marketing, Volume 70, ss. 56- 57.
  • Piron, F., (1991), “Defining Impulse Purchasing”, Advances in Consumer Research, Volume 18, ss. 509-514.
  • Rook, W. D., (1987), “The Buying Impulse”, Journal of Consumer Research, Volume 14, Issue 2, Eylül, ss. 189-199.
  • Rook, W. D. ve Fisher, R. J., (1995), “Normative Influences on Impulsive Buying Behavior”, Journal of Consumer Research, Volume 22, Issue 3, Aralık, ss. 305-313.
  • Ustaahmetoğlu, E. (2016). “Tat Algısı: Hazır Kahve Üzerine Deneysel Bir Uygulama”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cİlt: 7, Sayı: 12, ss. 51-64.
  • Yalch, R. F. ve Eric, S. (2000). The Effects of Music in a Retail Setting on Real and Perceived Shopping Times, Journal of Business Research, 49, 139- 147.
  • Yurdakul, M. (2007). İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun Ayrıntılı Bir Şekilde Analizi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 17, ss. 1-20.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İsmet Kahraman Arslan

Nursena Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Arslan, İ. K., & Acar, N. (2020). UYARICILARIN ÖNEMİ: MAĞAZA ATMOSFERİNİN İÇGÜDÜSEL SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 3(6), 132-142.