Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Kurumsal Kimlik: Türk Finans Sektöründeki Sosyal Ağlar Üzerine Bir Analiz

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 25 - 58, 31.03.2021
https://doi.org/10.31454/troyacademy.894392

Öz

Günümüz dijital çağında yaşanan değişim ve dönüşümler, insanlar arasındaki iletişim süreçlerinin de değişmesine sebep olmaktadır. Bu durum kurumların da hedef kitleleriyle iletişime geçme yöntemlerindeki değişimleri beraberinde getirmektedir. Yaşanan bu değişimler kurumsal kimliğin yansıtılacağı sanal ortamları ortaya çıkarırken diğer yandan kurumsal iletişim süreçlerinin geçmişe kıyasla daha kolay yönetilmesine olanak sağlamaktadır. Bu süreçte, bankacılık sektörü gibi rekabetin yoğun olduğu pazar ortamlarında kurumlar fark yaratıp kurumsal kimliklerini hedef kitleye aktarma süreçlerinde sosyal medya ortamlarını kullanmaktadır. Bu çalışmada da bankacılık sektöründe faaliyet gösteren kurumların kimliklerini sosyal medya üzerinden nasıl aktardıklarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. www.boomsocial.com sitesinde yer alan “Brands Top 100” listesindeki verilere göre finans sektöründe önde gelen iki markanın (Ziraat Bankası, Garanti Bankası) Facebook, Instagram ve Twitter hesapları ele alınmıştır. Örneklem olarak seçilen bankaların sosyal medya hesapları iki farklı model esas alınarak oluşturulan kodlama tablolarıyla 1-30 Kasım 2017 tarihleri arasında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde, Ziraat Bankası sosyal medyada kurumsal kimliğini daha etkin şekilde yansıtırken Garanti Bankası’nın ise tüketiciyle birebir iletişime geçmede daha aktif bir profil sergilediği sonucuna ulaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z. B. – Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Akıncı Vural, Z. B. - Bat, M. (2014). Yeni Bir Medya Olarak Sosyal Medyanın Genel Çerçevesi. Dijital Panorama Bilgi İletişim Teknolojilerinde Son Gündem. Ed. Akıncı Vural Z. B. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Akıncı Vural, Z. B. – Kesken, R. (2012). Rekabet Avantajı Sağlanmasında Kurumsal Pazarlama ve Kurumsal Görsel Kimlik. Erciyes İletişim Dergisi. 2 (4), 54-74.
  • Akıncı Vural, Z. B. (1998). Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Alton Y.K Chua, Snehasish Banerjee, (2013). Customer Knowledge Management via Social Media: The Case of Starbucks. Journal of Knowledge Management. 17(2), 237-249.
  • Arıkan, A. (2017). Kurumsal Tasarım ve Görsel Kimlik: Kurumsal İletişim. Ed. Başak Solmaz. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Atam, A. A. (2014). Kurumsal Kimlik Çalışmaları: Beko Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 4 (2), 16-39.
  • Aydın, A. F. (2012). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırma Dergisi. (9), 78-92.
  • Azzollini, M. (2016). What is Corporate Identity and Why is it Important?. https://www.linkedin.com/pulse/what-corporate-identity-why-important-meena-azzollini. Erişim Tarihi: 05.11.2017.
  • Baskan Karsak, B. (2008). Web Sitelerinin Kurumsal Kimlik Açısından Değerlendirilmesi: En Beğenilen 20 Şirket Üzerine Bir Analiz. İleti-ş-im. Sayı:9, 165-179.
  • Carr, C. T. - Hayes, R. A. (2015). Social Media: Defining, Developing, and Divining. Atlantic Journal of Communication. 23(1), 46-65.
  • Castronovo, C. – Huang, L. (2012). Social Media in an Alternative Marketing Communication Model. North American Business Press. 6(1), 117-134.
  • Edosomwan, S. - Kalangot Prakasan, S. - Kouame, D. - Watson, J. – Seymour, T. (2011). The History of Social Media and its Impact on Business. The Journal of Applied Management and Entrepreneurship. 16(13), 79-91.
  • Er, T. (2016). Kurumsal Kimlik Oluşumunda Kültürün Etkisi; Arçelik’in Kurum Kimliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: T.C İstanbul Arel Üniversitesi Medya ve Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalı.
  • Erdem, O. – Dikici, M. (2009). Liderlik ve Kurum Kültürü Etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 8 (29), 198-213.
  • Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Hearn, G. - Foth, M. - Gray, H. (2009). Applications and Implementations of New Media in Corporate Communications: An Action Research Approach. Corporate Communications: An International Journal. 14(1), 49-61.
  • Hepkon, Z. (2003). Kurumsal Kimlik İnşasını Belirleyen Faktörler: Bir Literatür Taraması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi. Sayı:9, 175-211.
  • İnce, M. E. Kurumsal Kimlik. http://www.kto.org.tr/d/file/kurumsal-kimlik.pdf. Erişim Tarihi: 19.11.2017.
  • Jefkins, F. (1995). Kurum Kimliği. Çev: Okay Aydetmir. Marmara İletişim Dergisi. Sayı:9, 33-40.
  • Karadeniz, M. (2009). The Importance of Creating a Successful Corporate Identity and Corporate Image for Enterprises in Marketing Management. Journal of Naval Science and Engineering. 5 (3), 1-15.
  • Karatepe, S. (2008). İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7 (23), 77-97.
  • Kaya, F. B. Ü. (2006). Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım+Kuram Dergisi. Sayı:4, 27-37.
  • Mavnacıoğlu, K. (2015). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi Kurumsal Blog Odaklı Bir Yaklaşım. Istanbul: Beta.
  • Mayfield, A. (2008). What is Social Media?. http://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20i %20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf. Erişim Tarihi: 31.10.2017.
  • O’Reilly, T. (2007). What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models fort he Next Generation of Software. International Journal of Digital Economics, 65(1), 17-37.
  • Olins, W. (2003). Corporate Identity: The Myth and The Reality: Revealing the Corporation. Ed. John M. T. Balmer, Stephen A. Greyser. Londra: Routledge.
  • Onat, F. - Aşman Alikılıç, Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi. Journal of Yasar University. 3(9), 1111-1143.
  • Özdemir Çakır, H. (2016). Sosyal Medyada Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Özel, E. K. (2014). Çalışanların Twitter Kullanımının Kurum İmajına Etkisi: Türkiye’de Bir Anket Çalışması. Journal of Yasar University. 9(35), 6138-6158. Öztürk, G. (2006). Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2(5), 1-17.
  • Öztürk, G. (2006). Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5 (9), 1-17.
  • Pempek, T. A. - Yermolayeva, Y. A. – Calvert, S. L. (2009). College Students' Social Networking Experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology. 30(6), 227-238.
  • Roshan, M. – Warren, M. – Carr, R. (2016), Understanding the Use of Social Media by Organisations for Crisis Communication. Computers in Humor Behavior. (63), 350-361.
  • Roshan, M. - Warren, M. - Carr, R. (2016). Understanding The Use of Social Media By Organisations For Crisis Communication. Computers in Humor Behavior. 63, 350-361.
  • Sezgin, M. K. (2008). İletişim Biçimi ve Ortamı Olarak Görsel Kimlik. Selçuk İletişim. 5 (2), 61-67.
  • Telli Yamamoto, G. - Karamanlı Şekeroğlu, Ö. (2014). Sosyal Medya ve Blog, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Tığlı, M. (2003). Kurum İmajı Kavramı ve Sembolik Anoloji Tekniği Yoluyla Marmara Üniversitesi’nin Kurum İmajının Belirlenmesine İlişkin Bir Uygulama. T.C Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi. XVIII (1), 245-256.
  • Tokatlı, M. – Özbükerci, İ. – Günay, N. – Akıncı Vural, Z. B. (2017) Kurumsal İtibarın Sosyal Medya Üzerinden Aktarımı: Sektör Liderlerinin Twitter Yönetimi Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 5(1), 34-57.
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj. Kurgu Dergisi. Sayı:18, 337-353.
  • What is Corporate Identity and Why Is It Important?, https://www.treefrog.ca/what-is-corporate-identity. Erişim Tarihi: 14.11.2017.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zekiye Beril Akıncı Vural 0000-0002-5078-4339

Aslı Sayat Bu kişi benim 0000-0002-5078-4339

Duygu Çavuş Bu kişi benim 0000-0002-5078-4339

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akıncı Vural, Z. B., Sayat, A., & Çavuş, D. (2021). Sosyal Medyada Kurumsal Kimlik: Türk Finans Sektöründeki Sosyal Ağlar Üzerine Bir Analiz. TroyAcademy, 6(1), 25-58. https://doi.org/10.31454/troyacademy.894392