BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING BURNOUT LEVELS OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS TEACHER

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 24, 135 - 157, 01.03.2014
https://doi.org/10.11611/JMER357

Öz

The purpose of the study is to determine the level of burnout of the administrators and teachers in primary education.In additionwith this work it is aimed to determine whether or not socio-demographicvariables varies on participantsburnout levels.The study group composed of 160 administrator teachers and teachers from 40 primary school in Küçükmece district of İstanbul. The Maslach Burnout InventoryEducator Form has been used as data collection method. As a result of the analysis, it has been determined that while participating teachers have high burnout experience on emotional exhaustion dimension, they have medium burnout experience level on depersonalization and low personal accomplishment dimension.Also it has been found that participants’ burnout levels vary according to variables of gender, age, branch, child status, task status, educational level and seniority.

ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 24, 135 - 157, 01.03.2014
https://doi.org/10.11611/JMER357

Öz

Çalışmanın amacı, ilköğretimde görev yapan öğretmen ve yönetici öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesidir. Bunun yanında çalışma ile katılımcıların tükenmişlik düzeylerinin bazı sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi de hedeflenmektedir. İstanbul Küçükçekmece ilçesinde 40 ilköğretim kurumunda görev yapan 160 öğretmen ve yönetici öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri elde etme yöntemi olarak Maslach Tükenmişlik Envanteri Eğitimci Formu kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde katılımcı öğretmenlerin duygusal tükenme boyutunda yüksek, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı boyutlarında ise, orta düzeyde tükenmişlik yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, branş, çocuk durumu, görev durumu, eğitim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevdiye ERSOY Yılmaz Bu kişi benim

Nihal Yazıcı

Hasan Yazıcı

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. E., Yazıcı, N., & Yazıcı, H. (2014). ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research, 12(24), 135-157. https://doi.org/10.11611/JMER357
AMA Yılmaz SE, Yazıcı N, Yazıcı H. ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. Mart 2014;12(24):135-157. doi:10.11611/JMER357
Chicago Yılmaz, Sevdiye ERSOY, Nihal Yazıcı, ve Hasan Yazıcı. “ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research 12, sy. 24 (Mart 2014): 135-57. https://doi.org/10.11611/JMER357.
EndNote Yılmaz SE, Yazıcı N, Yazıcı H (01 Mart 2014) ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research 12 24 135–157.
IEEE S. E. Yılmaz, N. Yazıcı, ve H. Yazıcı, “ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Journal of Management and Economics Research, c. 12, sy. 24, ss. 135–157, 2014, doi: 10.11611/JMER357.
ISNAD Yılmaz, Sevdiye ERSOY vd. “ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research 12/24 (Mart 2014), 135-157. https://doi.org/10.11611/JMER357.
JAMA Yılmaz SE, Yazıcı N, Yazıcı H. ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. 2014;12:135–157.
MLA Yılmaz, Sevdiye ERSOY vd. “ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research, c. 12, sy. 24, 2014, ss. 135-57, doi:10.11611/JMER357.
Vancouver Yılmaz SE, Yazıcı N, Yazıcı H. ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. 2014;12(24):135-57.