Havayolu işletmeleri hizmet işletmesi olarak adlandırılır. Hizmet kalitesini etkileyen en büyük faktörler, çalışanların motivasyonu ve örgütlerine olan bağlılıkları ile ilgilidir. Bu nedenle çağdaş yönetim yaklaşımları çalışanların motivasyonu ve örgütsel bağlılıklarını etkileyen faktörleri araştırmak ve sonuçlarını öğrenmek zorundadır.
Bu çalışmada, İstanbul Havalimanı’nda görev yapan elektrik teknik personelinin motivasyonu ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi etkileyen değişkenler araştırılmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama yöntemidir. Bu tarama yöntemi İstanbul ilinde bulunan İstanbul Havalimanı elektrik teknik personeline 01 Ekim 2019- 10 Kasım 2019 tarihleri arasında “Motivasyon Ölçeği” ve “ Örgütsel Bağlılık Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, çalışanların cinsiyet, medeni durum, yaş, öğrenim durumu, kurumdaki çalışma süreleri ve kurumdaki pozisyon değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır.
Airport operators are called service operators. The most important factors which affect the quality of the services are the motivation of the employees and their commitment to organizations. Therefore, contemporary management approaches should investigate the factors that affect the motivation and organizational commitment of employees and find out the results.
This study investigates the variables which influence the relationship between the motivation and organizational commitment of the technical electricity staff who work at Istanbul Airport. The method that was used in the research is the relational screening method which is one of the quantitative research methods. This screening method as “Motivation Scale” and “Organizational Commitment Scale” had been applied for the technical staff of the Istanbul Airport between October 1, 2019 and November 10, 2019. It is found out that there are significant differences based on gender, marital status, age, education level, working time in the corporate and position in terms of the motivation and commitment of the employees.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2023 |
Publication Date | October 30, 2023 |
Submission Date | May 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.