Ülke ekonomisine önemli katkılar yapan otomotiv
sektörü yaptığı istihdam ve sağladığı katma değer ile dikkat çekmektedir.
Sektörün 2018 yılı verilerine göre %54 otomobildir. Bu yönüyle otomobil
satılması/satın alınması önem kazanmıştır. İnsanlar gelir seviyesine göre satın
alınacak otomobillerde birçok farklı özellikler aramaktadır. Otomobillerin sahip
oldukları özellikler artıkça satın alan kişi de alternatif otomobiller arasında
seçim yapmakta zorlanır. Her bir özellik bir kriter olarak belirlenirse bu problem
Çok Kriterli Karar Yöntemine (ÇKKV) dönüşür. Bu kriterler her kişi için farklı
ağırlıklarda ve boyutlarda değer kazanır. VİKOR yöntemi, kriterlerin
ağırlıkları oluştuktan sonra bu kriterlerin minimuma ya da maksimuma yakın olma
durumuna göre değerlendirilerek alternatifler arasında seçim yapmayı
kolaylaştırıcı bir model olarak dikkat çekicidir. Bu çalışmada kişilerin
otomobil ihtiyacını karşılamada karşılaştıkları probleminin VİKOR yöntemi ile
çözümü ele alınmıştır. Problem Excel yardımıyla çözülmüştür. Orta gelir
düzeyine göre otomobil seçimleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Submission Date | September 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.