Genel olarak, marka değerleme çalışmalarına 1980’ler başlangıç teşkil etmektedir. Bu tarihlerde gerçekleşen birleşme ve satın almalar marka değerinin bir parasal değer olarak ele alınmasının yolunu açmıştır. O tarihlerden bu yana, marka değerleme çalışmaları sürekli gelişmekle beraber, marka değerleme yaklaşım ve metotları açısından halen tam bir fikir birliğine varılmış değildir.
Özellikle son 10 yıl içerisinde marka değerleme konusunda yürütülmüş ve yayınlanmış oldukça fazla sayıda çalışma bulunmakla birlikte bunlardan pek azı marka değerini farklı açılardan ele almış ve kavram hakkında genel bir yaklaşım ortaya koymuştur.
Bu çalışma, marka değerleme kavramını, marka değerleme yaklaşım ve metotlarını ve ISO 10668 Marka Değerleme Standardını derinlemesine incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, bu bağlamda okuyucunun konuyu bir bütün olarak anlaması ve konuya hakim olmasını hedefleyen bir literatür taraması olarak nitelendirilebilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 29, 2016 |
Submission Date | November 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 17 Issue: 2 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).