Paralel görev atamalı montaj hattı dengeleme problemi için yeni bir matematiksel model önerisi
Year 2017,
Volume: 18 Issue: 1, 15 - 33, 31.05.2017
Hakan Altunay
,
Hüseyin Cenk Özmutlu
,
Seda Özmutlu
Abstract
Bir montaj hattı, birbirlerine bant veya konveyör gibi hareketli bir taşıma sistemi ile bağlanmış bir dizi iş istasyonundan meydana gelmektedir. Montaj hattı dengeleme problemi ise çevrim süresi ve öncelik ilişkileriyle ilgili bazı kısıtlamalar dikkate alınarak, görevlerin; toplam iş yükünün olabildiğince eşit olarak dağıtılmasını sağlayacak şekilde istasyonlara atanmasını amaçlamaktadır. Bu çalışmada, paralel görev atamalı montaj hattı dengeleme problemi için yeni bir matematiksel programlama modeli önerilmiştir. Modelin amaç fonksiyonu belirli bir istasyon sayısı için çevrim süresinin minimizasyonuna yöneliktir. Bunlara ek olarak, önerilen matematiksel modelin ürettiği sonuçlar açıklayıcı bir örnek problem yardımıyla analiz edilmiştir.
References
- GONG, Jun; Vittal V., PRABHU; Wenxin, LIU, (2011), “Simulation-Based Performance Comparison between Assembly Lines and Assembly Cells with Real-Time Distributed Arrival Time Control System”, International Journal of Production Research, Vol, 49; 1241-1253.
GÖKÇEN, Hadi; Erdal, EREL (1998), “Binary Integer Formulation for Mixed-Model Assembly Line Balancing Problem”, Computers and Industrial Engineering, Vol 34, No 2; 451-461.
GUÉRET, Christelle; Christian PRINS; Marc SEVAUX; Susanne, HEİPCKE (2000), Applications of Optimization with Xpress-MP, Dash Optimization, Paris, France.
HACKMAN, Steven T; Michael J, MAGAZINE; T. S, WEE (1989), “Fast, Effective Algorithms for Simple Assembly Line Balancing Problems”, Operations Research, Vol 37, No 6; 916-924.
HAFEZALKOTOB, Ashkan; Hamid, KETABIAN; Hesam, RAHIMI (2014), “Balancing the Production Line by the Simulation and Statistics Techniques: A Case Study”, Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology Vol 7, No 4; 754-763.
HELGESON, W.P.; Dunbar P, BIRNIE (1961), “Assembly Line Balancing Using the Ranked Positional Weight-Technique”, The Journal of Industrial Engineering, Vol 12, No 6; 394-398.
Year 2017,
Volume: 18 Issue: 1, 15 - 33, 31.05.2017
Hakan Altunay
,
Hüseyin Cenk Özmutlu
,
Seda Özmutlu
References
- GONG, Jun; Vittal V., PRABHU; Wenxin, LIU, (2011), “Simulation-Based Performance Comparison between Assembly Lines and Assembly Cells with Real-Time Distributed Arrival Time Control System”, International Journal of Production Research, Vol, 49; 1241-1253.
GÖKÇEN, Hadi; Erdal, EREL (1998), “Binary Integer Formulation for Mixed-Model Assembly Line Balancing Problem”, Computers and Industrial Engineering, Vol 34, No 2; 451-461.
GUÉRET, Christelle; Christian PRINS; Marc SEVAUX; Susanne, HEİPCKE (2000), Applications of Optimization with Xpress-MP, Dash Optimization, Paris, France.
HACKMAN, Steven T; Michael J, MAGAZINE; T. S, WEE (1989), “Fast, Effective Algorithms for Simple Assembly Line Balancing Problems”, Operations Research, Vol 37, No 6; 916-924.
HAFEZALKOTOB, Ashkan; Hamid, KETABIAN; Hesam, RAHIMI (2014), “Balancing the Production Line by the Simulation and Statistics Techniques: A Case Study”, Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology Vol 7, No 4; 754-763.
HELGESON, W.P.; Dunbar P, BIRNIE (1961), “Assembly Line Balancing Using the Ranked Positional Weight-Technique”, The Journal of Industrial Engineering, Vol 12, No 6; 394-398.