Stratejinin
oluşum sürecine yönelik yaklaşımlardan kültürel yaklaşım, strateji oluşumunun
kolektif bir süreç olduğunu ve stratejinin örgüt kültüründe köklendiğini
belirtmektedir. Dolayısıyla örgütlerin amaçlarına ulaşmaya çalışırken
izledikleri yollar örgüt kültürüyle yakından ilişkilidir. Örgütlerin birincil
amacı hayatta kalmak olup, bunu sağlayabilmek için de kâr elde
etmeleri ve çevrenin de onayını alarak “meşrulaşmaları” gerekmektedir. Örgütsel
amacı başarma göstergesi, kârlılık ve sorumluluktur. Fakat kârlılık ve
sorumluluk da kendi içinde bir paradoksa sahiptir. Örgütler hem hayatlarını
devam ettirebilmek için hem de pay sahiplerinin yatırımlarından getiri elde
etmelerini sağlamak için kârlı olmaları gerekmektedir. Örgütlerin aynı zamanda
paydaş gruplarına (müşteriler, çalışanlar, devlet, tedarikçiler, toplum
üyeleri) karşı da sorumlulukları söz konusudur. Çalışmada bu iki amaç kültür
okulu açısından değerlendirilmekte ve hayatta kalabilmek ve rekabet edebilmek
için her iki amacı başarabilecek çift yönlülük (ambidexterity) stratejilerinin formüle edilebileceği bir
örgüt kültürünün oluşturulması konusu tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Submission Date | July 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 19 Issue: 2 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).