Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR TAKIMI TARAFTARI LİSE ÖĞRENCİLERİNİN, HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMİ

Yıl 2020, , 146 - 162, 25.05.2020
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.614305

Öz

Değişen tüketim alışkanlıkları nedeniyle
bireyler, ihtiyaçlarını karşılarken kendine haz veren ürünlere yönelmiş,
kullandığı ürün ve hizmetle duygusal bağlılık kurmaya başlamıştır. Tüketim,
tüketicinin zihninde farklı bir boyut kazanmıştır. Tüketim davranışı sadece
temel ihtiyaçların faydacı bir yaklaşımla karşılanmasından, hedonik (hazcı) bir
tutuma dönüşmeye başlamıştır. Bu araştırma, taraftar olan lise öğrencilerinin
hedonik tüketim eğilimlerini tespit etmek ve hedonik tüketim davranışlarını,
demografik özellikler ve taraftarlık bakımından incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma Sivas’ta eğitim gören 700 lise öğrencisi ile yapılmış bir anket
çalışmasıdır. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların macera ve rahatlama,
sosyal, başkalarını mutlu etme, değer ve moda amaçlı alışveriş yapma
düzeylerinin ve hedonik tüketim düzeylerinin orta seviyede olduğu tespit
edilmiştir. Cinsiyet, gelir durumu, planlamadan alışveriş yapma durumu ve
taraftarlık bağlamında, hedonik tüketim eğilimlerinde ve diğer alt boyutlarda istatistiksel
olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu çalışma işletmelere yol gösterici
olması açısından ve taraftar gruplarının hedonik tutumlarının incelemesi
açısından önemlidir. 

Kaynakça

  • Referans 1
  • Referans 2
  • Referans 3
  • Referans 4
  • Referans 5
  • Referans 6
  • Referans 7
  • Referans 8
  • Referans 9
  • Referans 10
  • Referans 11
  • Referans 12
  • Referans 13
  • Referans 14
  • Referans 15
  • Referans 16
  • Referans 17
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zühal Yurtsızoğlu 0000-0003-2887-1222

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yurtsızoğlu, Z. (2020). SPOR TAKIMI TARAFTARI LİSE ÖĞRENCİLERİNİN, HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 146-162. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.614305

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.