Kendisine
güven duyan kişilerin hem eğitim hem de iş hayatlarında başarılı oldukları
genel kabul gören bir görüştür. Bu konu özellikle meslek hayatına hazırlanan ve
piyasada ara eleman olarak istihdam edilecek meslek yüksekokulu öğrencilerinde
daha da önem kazanmaktadır. Bu çalışmada da Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kendilerine
güven duydukları konuların belirlenmesi ve özgüven seviyelerinin ölçülmesi,
özgüven seviyesi farklı olan öğrencilerin, başarı düzeyleri arasında anlamlı
bir farklılığın olup olmadığı incelenecektir. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
ara eleman olarak çalışma hayatına hızlı giriş yapma olasılıkları, elde
edilecek bulguların hayata geçirebilir olması, benzer çalışmaların azlığı,
araştırmayı önemli kılmaktadır.
Çalışmanın
amacı, özgüven seviyeleri arasındaki farklılığın başarıya olan etkisini ölçmek,
şayet anlamlı bir farklılık elde edilirse, yüksekokullardaki ders içeriklerini,
eğitim-öğretim faaliyetlerini, sosyal aktiviteleri incelemek, öğrencilerin
özgüven seviyelerini artırıcı önerilerde bulunmaktır. Çalışmanın tekniği, nicel
yöntem kullanılması şeklinde gerçekleşmiştir.
Nicel teknik olarak, toplam öğrenci sayısına göre belirlenecek örnekleme
üzerinde anket metodu uygulanmış, anket formunda Piers ve Harris Özgüven Ölçeği
(1964) – (Türkçe uyarlama Öner, 1996) kullanılmıştır. Veriler, alt bileşenleri
belirlemek için faktör analizi, farklılıkları incelemek için Ki-Kare Analizi,
ilişkinin var olup olmadığına bakmak için korelasyon analizi, ilişki varsa yönü
ve gücüne bakmak için regresyon analizi gibi istatistiki analiz yöntemleri ile
testlere tabi tutulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.