Günümüz
rekabet ortamında ortaya çıkan gelişmelerden, her sektörde olduğu gibi eğitim
sektörü de etkilenmiştir. Eğitim sektörü hizmet sektörü arasında yer alan,
ulusal ve ekonomik gelişmenin temel bir katılımcısı ve yapıtaşı olarak kabul
edilen bir sektördür. Eğitim kalitesi üniversiteler için bir sorundur ve dünya
çapında pek çok üniversite öğrencilerin memnuniyetini kazanmak için çaba sarf etmektedir. Her kurum gibi, eğitim kurumları da
günümüzün rekabetçi piyasası içinde hayatta kalmaya çalışmak, bu amaçla da
olumlu ve güçlü bir imaja sahip olmak zorundadır. Bu bağlamda bu çalışmanın
amacı Cumhuriyet Üniversitesi imajına etki eden faktörleri tespit ederek
öğrencilerin aldığı hizmet kalitesinin, öğrenci memnuniyetinin ve ağızdan ağıza
pazarlamanın üniversite imajının oluşmasında etkisini ortaya koymaktır. Bu
kapsamda Cumhuriyet Üniversitesi’nde eğitim görmekte olan 326 öğrenciye yüzyüze
anket uygulanmıştır. Çalışma için gerekli olan anket Khalifa ve Mahmoud (2015) tarafından
geliştirilen ölçek kullanılarak hazırlanmıştır. Elde edilen
verilere regresyon analizi yapılmış ve analiz sonucunda Cumhuriyet
Üniversitesi'nin imajının oluşumunda en önemli katkısı olan faktör ağızdan
ağıza pazarlama, sonra sırasıyla memnuniyet ve hizmet kalitesinin alt
unsurlarından akademik danışmanların öğrenciye göstermiş olduğu ilgi olarak
tespit edilmiştir. Ayrıca, üniversitesinden memnun olan öğrencilerin
üniversitedeki ve diğer arkadaşlarıyla hislerini paylaşma eğiliminde olduğu
sonucu da ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Üniversite imajı Memnuniyet Ağızdan ağıza pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.