1986
tarihli İsviçre Haksız Rekabete Karşı Kanunu’ndan esinlenerek kaleme alınan
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nda haksız rekabete dair hükümlerde önemli
değişikliklere gidilmiştir. Bu değişikliklerden biri, Türk Ticaret Kanunu 55.
maddesi ile haksız rekabet hallerinin çoğaltılmasıdır. Yeni eklenen haksız
rekabet hallerinden biri ise Türk Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8’ de sayılan
“müşterinin karar verme özgürlüğünü özellikle saldırgan satış yöntemleri ile
sınırlamak” tır. Saldırgan satış yöntemleri, ticaretin giderek yaygınlaşması ve
özellikle tüketicileri hedef alan ikna yöntemleriyle karar verme özgürlüğünü
kısıtlayan uygulamalardır. Reklamlar yoluyla ortaya çıkan saldırgan uygulamalar
ise hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple çalışmamızda
reklamlar, satış yöntemleri açısından değerlendirilecek ve bu reklamların Türk
Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8 anlamında haksız rekabet teşkil edip etmediği
tespit edilecektir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 25, 2017 |
Submission Date | July 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 18 Issue: 2 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).