1986
tarihli İsviçre Haksız Rekabete Karşı Kanunu’ndan esinlenerek kaleme alınan
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nda haksız rekabete dair hükümlerde önemli
değişikliklere gidilmiştir. Bu değişikliklerden biri, Türk Ticaret Kanunu 55.
maddesi ile haksız rekabet hallerinin çoğaltılmasıdır. Yeni eklenen haksız
rekabet hallerinden biri ise Türk Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8’ de sayılan
“müşterinin karar verme özgürlüğünü özellikle saldırgan satış yöntemleri ile
sınırlamak” tır. Saldırgan satış yöntemleri, ticaretin giderek yaygınlaşması ve
özellikle tüketicileri hedef alan ikna yöntemleriyle karar verme özgürlüğünü
kısıtlayan uygulamalardır. Reklamlar yoluyla ortaya çıkan saldırgan uygulamalar
ise hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple çalışmamızda
reklamlar, satış yöntemleri açısından değerlendirilecek ve bu reklamların Türk
Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8 anlamında haksız rekabet teşkil edip etmediği
tespit edilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 18 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.