Bu çalışmada okul öncesi eğitimi hizmet
kalitesi değerlendirmesi ve anaokulu seçimi problemi, Bulanık Analitik
Hiyerarşi Süreci(AHP) ve Multi-Objective Optimazition on basis of Ratio
Analysis (MOORA) yöntemleri ile incelenmiştir. Anaokulu seçimi, nitel
kriterleri de içeren ve sübjektif yargıların karar sürecinde etkili olduğu bir
karar problemi olması nedeniyle bulanık çok kriterli karar verme yöntemi ile
incelenmiştir. Bu amaçla öncelikle anaokulu seçimi karar probleminde etkili
olan kriterler tespit edilmiştir. Belirlenen kriterlerin önem dereceleri
Bulanık AHP yöntemi ile belirlenmiştir. Kriterlerin önem derecelerinin
belirlenmesinden sonra Bulanık MOORA yöntemi ile hizmet kalitesi
değerlendirilerek anaokulu seçimi yapılmıştır. Bulanık AHP uygulanırken Chang’in
bulanık sıralama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda karar kriterlerinden
‘Öğretmenlerin mesleki nitelikleri ve tecrübeleri’, ‘Okuldaki eğitsel, sosyal ve kültürel faaliyetler’ ve ‘Okulun Fiziksel özellikleri ve temizliği’ kriterleri önemli kriterler olarak öne çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Submission Date | September 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 19 Issue: 2 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).