Bu çalışmada okul öncesi eğitimi hizmet
kalitesi değerlendirmesi ve anaokulu seçimi problemi, Bulanık Analitik
Hiyerarşi Süreci(AHP) ve Multi-Objective Optimazition on basis of Ratio
Analysis (MOORA) yöntemleri ile incelenmiştir. Anaokulu seçimi, nitel
kriterleri de içeren ve sübjektif yargıların karar sürecinde etkili olduğu bir
karar problemi olması nedeniyle bulanık çok kriterli karar verme yöntemi ile
incelenmiştir. Bu amaçla öncelikle anaokulu seçimi karar probleminde etkili
olan kriterler tespit edilmiştir. Belirlenen kriterlerin önem dereceleri
Bulanık AHP yöntemi ile belirlenmiştir. Kriterlerin önem derecelerinin
belirlenmesinden sonra Bulanık MOORA yöntemi ile hizmet kalitesi
değerlendirilerek anaokulu seçimi yapılmıştır. Bulanık AHP uygulanırken Chang’in
bulanık sıralama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda karar kriterlerinden
‘Öğretmenlerin mesleki nitelikleri ve tecrübeleri’, ‘Okuldaki eğitsel, sosyal ve kültürel faaliyetler’ ve ‘Okulun Fiziksel özellikleri ve temizliği’ kriterleri önemli kriterler olarak öne çıkmıştır.
Çok Kriterli Karar Verme Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi Bulanık MOORA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 2 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.