BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 14 Issue: 2, 199 - 213, 16.09.2013

Abstract

Accounting graduate education is trained at the faculties during the graduate process and at the KPSS A courses after this process in Turkey. In this study that aims evaluation of the accounting graduate training at the faculties during the graduate process and then at the KPSS A courses, success and efficiency factors and lecturer’s charecteristics have been used as comparative factors. For this purpose, questionnaires have been made for the KPSS A courses’ students in Turkey’s three different regions with the complete census method. Acccording to application results, there is differences on the significant level between success and efficiency factors and lecturers’ charectericticses . In addition that education factors’ means and standard deviations defined faculties’ education is better than KPSS A courses.

References

  • ÇÜRÜK, T. ve DOĞAN, Z. (2002), Muhasebe Ders ve İçeriklerinin Verilme düzeyleri Konusunda İşletmelerin üniversitelerden Taleplerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı 1, s. 107-126. DUYGULU, Ercan., Eğitimin Çalışma Yaşamında Ve Kariyer Üzerindeki Rolü, İş,güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Yıl: 2004/ Cilt: 6 Sayı: 1 Sıra: 2 / No: 181
  • KUTLU, H. A. (2010), Muhasebe Eğitiminin, Nitelikli İşgücü Yetiştirme Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 46, s. 232-246. ÜNAL, O. ve DOĞANAY, M., Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminin Etkinliği: Sayıştay Özelinde Ampirik Bir Çalışma, Sayıştay Dergisi, Yıl: 2009, Sayı: 74-75, s. 117-138.
  • YELKİKALKAN N. ve PAZARCIK, Yener., İşletme Eğitiminde Global Perspektif: Çomü Biga İ.İ.B.F. Örneği, Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Sayı:2 Cilt:5 / Aralık 2005, s.115-136
  • YILDIZ, F. ve DURAK, Gökhan, Üniversitelerde Verilen Muhasebe Eğitiminin Kırklareli Yöresi’nde Faaliyet Gösteren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Beklentilerini Karşılama Düzeyinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak-2011. 37-47
  • ZAİF, F. ve AYANOĞLU Yıldız, Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/1 (2007). 115- 136 http://eobs.atauni.edu.tr/Courses/Course.aspx?Course=fkCGmKzdx|M =, Erişim tarihi: 15.01.2013 http://www.kpsshocasi.com/wp-content/uploads/2012/04/Muhasebe-sorudagilimi.jpg, Erişim tarihi: 12.02.2013 http://www.kpsskitabi.com/Kpss/23132-KPSS-A-Grubu-Muhasebe-KonuAnlatimli-2013-kitabi.aspx , Erişim tarihi: 5.02.2013 http://www.ihtiyacakademi.com/kurslarimiz/kpss-a-kurslari/krs02/ankarakaranfil/kurs-programlari , Erişim tarihi: 10.02.2013

Muhasebe Lisans Eğitiminin Eğitim Sürecinde ve Süreç Sonrasında Edinilmesinin Mukayeseli Olarak Değerlendirilmesine İlişkin Bir Uygulama Örneği

Year 2013, Volume: 14 Issue: 2, 199 - 213, 16.09.2013

Abstract

Türkiye’de muhasebe lisans eğitimi lisans eğitimi esnasında fakültelerde, lisans eğitimi sonrasında ise KPSS A kurslarında verilmektedir. Muhasebe lisans eğitiminin eğitim sürecinde fakültelerde ve eğitim süreci sonrasında KPSS A kurslarında verilmesinin değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada, kıyaslama faktörleri olarak başarı ve verimlilik etkenleri ile öğretim elemanları nitelikleri kullanılmıştır. Bu amaçla Türkiye’nin üç ayrı bölgesinde belirlenen KPSS A kursu öğrencilerine, tam sayım yöntemiyle anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre muhasebe eğitimine etki eden başarı ve verimlilik faktörleri açısından önemli düzeyde farklılıklar bulunmaktadır. Ayrıca, fakülte ve KPSS A kursu faktörlerin ortalama değerleri ve standart sapma değerleri fakülte eğitiminin daha iyi düzeyde olduğu sonucunu ortaya koymuştur.

 

Anahtar Kelimeler: Muhasebe eğitimi, KPSS A kursu, öğretim elemanı

References

  • ÇÜRÜK, T. ve DOĞAN, Z. (2002), Muhasebe Ders ve İçeriklerinin Verilme düzeyleri Konusunda İşletmelerin üniversitelerden Taleplerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı 1, s. 107-126. DUYGULU, Ercan., Eğitimin Çalışma Yaşamında Ve Kariyer Üzerindeki Rolü, İş,güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Yıl: 2004/ Cilt: 6 Sayı: 1 Sıra: 2 / No: 181
  • KUTLU, H. A. (2010), Muhasebe Eğitiminin, Nitelikli İşgücü Yetiştirme Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 46, s. 232-246. ÜNAL, O. ve DOĞANAY, M., Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminin Etkinliği: Sayıştay Özelinde Ampirik Bir Çalışma, Sayıştay Dergisi, Yıl: 2009, Sayı: 74-75, s. 117-138.
  • YELKİKALKAN N. ve PAZARCIK, Yener., İşletme Eğitiminde Global Perspektif: Çomü Biga İ.İ.B.F. Örneği, Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Sayı:2 Cilt:5 / Aralık 2005, s.115-136
  • YILDIZ, F. ve DURAK, Gökhan, Üniversitelerde Verilen Muhasebe Eğitiminin Kırklareli Yöresi’nde Faaliyet Gösteren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Beklentilerini Karşılama Düzeyinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak-2011. 37-47
  • ZAİF, F. ve AYANOĞLU Yıldız, Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/1 (2007). 115- 136 http://eobs.atauni.edu.tr/Courses/Course.aspx?Course=fkCGmKzdx|M =, Erişim tarihi: 15.01.2013 http://www.kpsshocasi.com/wp-content/uploads/2012/04/Muhasebe-sorudagilimi.jpg, Erişim tarihi: 12.02.2013 http://www.kpsskitabi.com/Kpss/23132-KPSS-A-Grubu-Muhasebe-KonuAnlatimli-2013-kitabi.aspx , Erişim tarihi: 5.02.2013 http://www.ihtiyacakademi.com/kurslarimiz/kpss-a-kurslari/krs02/ankarakaranfil/kurs-programlari , Erişim tarihi: 10.02.2013
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ramazan Yanık

Publication Date September 16, 2013
Submission Date September 16, 2013
Published in Issue Year 2013Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Yanık, R. (2013). Muhasebe Lisans Eğitiminin Eğitim Sürecinde ve Süreç Sonrasında Edinilmesinin Mukayeseli Olarak Değerlendirilmesine İlişkin Bir Uygulama Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 14(2), 199-213.

Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).