BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, 247 - 260, 24.04.2015

Abstract

In recent years, increase of preferred house alternatives and growth in the number of population those who buy houses, change and rise in way of life and in standards of house buyers in the rapidly changing and developing housing sector have caused a change in criteria at house buying. In this study, factors that can be effective in the process of house buying, preferences of households and nominal correlation have been analysed with coefficients, and the factors which affect or do not affect owning house have been determined. Also factors have been supported with rates according to whether there is difference or not in terms of sub-categories

References

  • AKGÜL, Aziz ve Osman ÇEVİK (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset, Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi vd. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • BARAN, Havva (2007), Ailelerin Konut Satın Alma Tutum ve Davranışları Üzerinde Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BİLGİN, Nuri (2006), Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • BLAİKİE, Norman W. H. (2003), Analyzing Quantitative Data, Sage Publications Inc.
  • BRYMAN Alan and Duncan CRAMER (2005), Quantitative Data Analysis with SPSS 12 and 13, Routledge.
  • DANİEL, Wayne W. (1990), Applied Nonparametric Statistics, Boston: PWS- KENT Puplishing Company.
  • DERELİ, Türkay ve Adil BAYSAKOĞLU (2002), “Gaziantep Tüketicisinin Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları”, Standart Dergisi, Sayı 485.
  • DURMAZ, Yakup (2008), Tüketici Davranışı, Detay Yayınları, Ankara.
  • DYTHAM D., (2003), Choosing and Using Statistics: a biologist's guide”, Wiley- Black well, 2. Baskı.
  • ERZEN, Jale N. (2006), Çevre Estetiği, ODTÜ Çevre Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A. Ş., Ankara.
  • KABA, Emine (2008), Konut Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler Ve Alıcı Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları,17.Baskı, İstanbul.
  • MUTH James E. De (2006), Basic Statistics and Pharmaceutical Statistical Applications, CRC Press Publications.
  • NAKİP, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ODABAŞI, Yavuz (1998), Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • OKTAY, Erkan (2003), İlişki ölçüleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2002), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-I, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2003), SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZTUNA Derya, Atilla H. ELHAN ve N. KURŞUN (2007), “Sağlık Araştırmalarında Kullanılan İlişki Katsayıları”, Turkiye Klinikleri J MedSci 2008, 28:160-165.
  • ÖZTÜRK, Nazım (1997), Türkiye‟de Konut Sektörü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • PETT Marjorie A. (1997), Nonparametric Statistics for Health Care Research, Sage Publications Inc., Second Edition.
  • SHESKİN, David J.(2004), Handbook of Parametric and Nonparametric Statistical Procedures, CRC Press, Third Edition.
  • SİSO, Okan (2009), Türkiye‟de Konut Pazarlaması Ve Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Konut Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler ve Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • SOLOMON, Micheal R. (1995), Consumer Behaviour, Second Edition, USA.
  • SORGUÇ, Doğan ve Murat KURUOĞLU (2001), İnşaat İşletmelerinde Çağdaş Yönetim ve Değişim Modeli, İTO Yayınları, İstanbul.
  • TEK, Ömer B. (1999), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • TELSİZ, M. (1978), Ailelerin Konut Değiştirmede Konut ve Çevre Özelliklerine İlişkin Tercihleri, Ev İdaresi ve Aile Ekonomisi Programı Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • TENEKECİOĞLU, Birol (2003), Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268 Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 704, Eskişehir.
  • WHOLEY, Joseph S., Harry P. HATRY ve Kathryn E. NEWCOMER (2004), “Handbook of Practical Program Evaluation” John Wiley and Sons Publications. (www.internetworldstats.com., Erişim Tarihi:02.12.2008).
  • YILDIZ, Murat Y. (2006), Bolu İl Merkezinde Hane Halkının Konut Tercihine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • YİĞİT, Ayşe (2000), Ailelerin Ev Satın Almaya İlişkin Tutum ve Davranışları, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Nominal İlişki Ölçüleriyle Konut Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi: Bolu İli Örneği

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, 247 - 260, 24.04.2015

Abstract

Son yıllarda hızla gelişen ve değişen konut sektöründe, tercih edilecek konut alternatiflerinin artması ve konut satın almak isteyenlerin sayısında meydana gelen nüfus artışı, yaşama şekillerinin ve standartlarının değişmesi ve yükselmesi, konut alımında, kriter değişikliğine sebep olmuştur.  Bu çalışmada; hane halkının konut alım sürecinde ve tercihlerinde etkili olabilecek faktörler, nominal ilişki katsayıları ile analiz edilmiş ve ev sahibi olmaya etki eden ve etki etmeyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca faktörlerin, alt kategorilerine göre farklılık olup olmadığı yüzde değerleri ile desteklenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Tüketici davranışı,   nominal ilişki ölçüleri, konut satın alımı.

References

  • AKGÜL, Aziz ve Osman ÇEVİK (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset, Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi vd. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • BARAN, Havva (2007), Ailelerin Konut Satın Alma Tutum ve Davranışları Üzerinde Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BİLGİN, Nuri (2006), Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • BLAİKİE, Norman W. H. (2003), Analyzing Quantitative Data, Sage Publications Inc.
  • BRYMAN Alan and Duncan CRAMER (2005), Quantitative Data Analysis with SPSS 12 and 13, Routledge.
  • DANİEL, Wayne W. (1990), Applied Nonparametric Statistics, Boston: PWS- KENT Puplishing Company.
  • DERELİ, Türkay ve Adil BAYSAKOĞLU (2002), “Gaziantep Tüketicisinin Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları”, Standart Dergisi, Sayı 485.
  • DURMAZ, Yakup (2008), Tüketici Davranışı, Detay Yayınları, Ankara.
  • DYTHAM D., (2003), Choosing and Using Statistics: a biologist's guide”, Wiley- Black well, 2. Baskı.
  • ERZEN, Jale N. (2006), Çevre Estetiği, ODTÜ Çevre Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A. Ş., Ankara.
  • KABA, Emine (2008), Konut Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler Ve Alıcı Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları,17.Baskı, İstanbul.
  • MUTH James E. De (2006), Basic Statistics and Pharmaceutical Statistical Applications, CRC Press Publications.
  • NAKİP, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ODABAŞI, Yavuz (1998), Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • OKTAY, Erkan (2003), İlişki ölçüleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2002), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-I, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2003), SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • ÖZTUNA Derya, Atilla H. ELHAN ve N. KURŞUN (2007), “Sağlık Araştırmalarında Kullanılan İlişki Katsayıları”, Turkiye Klinikleri J MedSci 2008, 28:160-165.
  • ÖZTÜRK, Nazım (1997), Türkiye‟de Konut Sektörü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • PETT Marjorie A. (1997), Nonparametric Statistics for Health Care Research, Sage Publications Inc., Second Edition.
  • SHESKİN, David J.(2004), Handbook of Parametric and Nonparametric Statistical Procedures, CRC Press, Third Edition.
  • SİSO, Okan (2009), Türkiye‟de Konut Pazarlaması Ve Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Konut Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler ve Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • SOLOMON, Micheal R. (1995), Consumer Behaviour, Second Edition, USA.
  • SORGUÇ, Doğan ve Murat KURUOĞLU (2001), İnşaat İşletmelerinde Çağdaş Yönetim ve Değişim Modeli, İTO Yayınları, İstanbul.
  • TEK, Ömer B. (1999), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • TELSİZ, M. (1978), Ailelerin Konut Değiştirmede Konut ve Çevre Özelliklerine İlişkin Tercihleri, Ev İdaresi ve Aile Ekonomisi Programı Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • TENEKECİOĞLU, Birol (2003), Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268 Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 704, Eskişehir.
  • WHOLEY, Joseph S., Harry P. HATRY ve Kathryn E. NEWCOMER (2004), “Handbook of Practical Program Evaluation” John Wiley and Sons Publications. (www.internetworldstats.com., Erişim Tarihi:02.12.2008).
  • YILDIZ, Murat Y. (2006), Bolu İl Merkezinde Hane Halkının Konut Tercihine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • YİĞİT, Ayşe (2000), Ailelerin Ev Satın Almaya İlişkin Tutum ve Davranışları, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yalçın Karagöz

Abdülhamit Eş

Selahattin Yavuz

Publication Date April 24, 2015
Submission Date May 26, 2014
Published in Issue Year 2015Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Karagöz, Y., Eş, A., & Yavuz, S. (2015). Nominal İlişki Ölçüleriyle Konut Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi: Bolu İli Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 16(1), 247-260.

Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).