Marka kavramı mal ve hizmet üreten işletmeler kadar,
sahip oldukları değerlerle yaşadıkları şehirleri markalaştırmak isteyenler için
de önemli bir kavramdır. Son zamanlarda sadece ürünlerin değil şehirlerinde
markalaşabileceği yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Şehirlerin sahip olduğu
tarihi ve kültürel değerler, doğal kaynaklar, altyapı hizmetleri, potansiyeli,
kent sakinlerinin tutumu vb. unsurlar markalaşma kaynağı olarak
kullanılmaktadır. Araştırma birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, tarihi ve
kültürel birikimiyle önemli bir şehir olan Sivas’ta yapılmıştır. Araştırmanın
amacı, Sivas kent merkezinde yaşayanların, kent değerlerinin tanıtılması, şehrin
marka kent haline getirilmesi ve pazarlanması, kenti cazibe merkezi haline
getirme çalışmalarının yeterliliği ile kentin genel görünümü ve sosyal
anlamdaki yeterliliğini araştırmak ve bunlara karşı katılımcıların algılarını
ölçmektir. Araştırmanın evrenini Sivas kent merkezinde yaşayanlar
oluşturmaktadır. Araştırma 521 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında
oluşturulan hipotezlerin değerlendirilmesi t-testi ve ANOVA testi aracılığıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Sivas’a ait marka kent algısını
arttırabilmek için ilgili birimlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | June 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 20 Issue: 1 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).