Marka kavramı mal ve hizmet üreten işletmeler kadar,
sahip oldukları değerlerle yaşadıkları şehirleri markalaştırmak isteyenler için
de önemli bir kavramdır. Son zamanlarda sadece ürünlerin değil şehirlerinde
markalaşabileceği yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Şehirlerin sahip olduğu
tarihi ve kültürel değerler, doğal kaynaklar, altyapı hizmetleri, potansiyeli,
kent sakinlerinin tutumu vb. unsurlar markalaşma kaynağı olarak
kullanılmaktadır. Araştırma birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, tarihi ve
kültürel birikimiyle önemli bir şehir olan Sivas’ta yapılmıştır. Araştırmanın
amacı, Sivas kent merkezinde yaşayanların, kent değerlerinin tanıtılması, şehrin
marka kent haline getirilmesi ve pazarlanması, kenti cazibe merkezi haline
getirme çalışmalarının yeterliliği ile kentin genel görünümü ve sosyal
anlamdaki yeterliliğini araştırmak ve bunlara karşı katılımcıların algılarını
ölçmektir. Araştırmanın evrenini Sivas kent merkezinde yaşayanlar
oluşturmaktadır. Araştırma 521 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında
oluşturulan hipotezlerin değerlendirilmesi t-testi ve ANOVA testi aracılığıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Sivas’a ait marka kent algısını
arttırabilmek için ilgili birimlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Şehir Pazarlaması Kent Markalaşması Kent Marka Altıgeni Sivas
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.