Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞEHİR PAZARLAMASINDA MARKA DEĞERİ ALGISININ ÖNEMİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 1, 394 - 409, 31.05.2019

Öz

Marka kavramı mal ve hizmet üreten işletmeler kadar,
sahip oldukları değerlerle yaşadıkları şehirleri markalaştırmak isteyenler için
de önemli bir kavramdır. Son zamanlarda sadece ürünlerin değil şehirlerinde
markalaşabileceği yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Şehirlerin sahip olduğu
tarihi ve kültürel değerler, doğal kaynaklar, altyapı hizmetleri, potansiyeli,
kent sakinlerinin tutumu vb. unsurlar markalaşma kaynağı olarak
kullanılmaktadır. Araştırma birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, tarihi ve
kültürel birikimiyle önemli bir şehir olan Sivas’ta yapılmıştır. Araştırmanın
amacı, Sivas kent merkezinde yaşayanların, kent değerlerinin tanıtılması, şehrin
marka kent haline getirilmesi ve pazarlanması, kenti cazibe merkezi haline
getirme çalışmalarının yeterliliği ile kentin genel görünümü ve sosyal
anlamdaki yeterliliğini araştırmak ve bunlara karşı katılımcıların algılarını
ölçmektir. Araştırmanın evrenini Sivas kent merkezinde yaşayanlar
oluşturmaktadır. Araştırma 521 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında
oluşturulan hipotezlerin değerlendirilmesi t-testi ve ANOVA testi aracılığıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Sivas’a ait marka kent algısını
arttırabilmek için ilgili birimlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • APAYDIN, Fahri (2014), Şehir Pazarlaması, Nobel Yayınları. Ankara.
  • CAN, Mevlüde Canan ve Zeynep KAZANCI BAŞARAN (2014), “Kent Markası ve İmajının Belirlenmesi: Rize Örneği”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, Cilt 11, Sayı 42; 27-42.
  • CLIFTON, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. DEFFNER, Alex ve Christos LIOURIS (2005), “City Marketing: A Significant Planning Tool for Urban Development in a Globalised Economy”, 45th Congress of the European Regional Science Association, 23-27 August, Vrije University Amsterdam, 1-21.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2012), Şehir İmajı Amasya Şehri Üzerine Bir Uygulama, Fenomen Yayınları, Ankara.
  • KAYPAK, Şafak (2013), “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1; 335-355.
  • Markakent, İnternet Adresi: http://markakent.blogspot.com.tr/2012/09/marka-kent.html, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018.
  • ÖZBEY, Derya ÖZİLHAN ve Hacı Halil BAŞER (2015), “Kent Marka İmajı Oluşumunda Etkili Unsurların Önem ve Yeterlilik Derecelerinin Konya Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 8, Sayı: 39; 923-932.
  • ÖZKAYNAR K. ve H. ZENGİN (2010), “Anholt’un Kent Markalaşması Altıgeni İle Sivas İlinin Analizi”, 2. Yerel Ekonomiler Kongresi, Sivas, 2-16.
  • PERRY, Alycia ve David WISNOM (2003), Markanın DNA'sı, (Çevirmen: Zeynep Yılmaz), MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • SARAN, Mine (2005), “Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve Kent Markası Oluşturmak,” TMMOB Makine Müh. Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, 105-111.
  • Sivas Kültürü, İnternet Adresi: https://www.sivaskulturu.com/cografya/sivasin-iklimi, Erişim Tarihi: 21 Ocak 2018.
  • Sivas Valiliği, İnternet Adresi: http://www.sivas.gov.tr/tarihi-eserlerimiz, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018.
  • Sivas Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2016), Sivas Sizi Çağırıyor, Kültür Şehri Sivas, El Broşürü.
  • TANLASA, Burçin TARHAN (2005) “Kentler de Şirketler Gibi Rekabet İçinde”, Marketing Türkiye, Yıl: 4, Sayı 83.
  • TÜİK, İnternet Adresi: www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1590, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018
  • ZHANG, J. (2011), “A Study on the Joint Development of the Corporate Brand and the City”, Artificial Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (Aımsec), Doı:10.1109/Aımsec.2011.6010413.
  • İnternet Adresi: http://www.cografya.gen.tr/tr/sivas/ekonomi.html, Erişim Tarihi: 21 Ocak 2018.
Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 1, 394 - 409, 31.05.2019

Öz

Kaynakça

  • APAYDIN, Fahri (2014), Şehir Pazarlaması, Nobel Yayınları. Ankara.
  • CAN, Mevlüde Canan ve Zeynep KAZANCI BAŞARAN (2014), “Kent Markası ve İmajının Belirlenmesi: Rize Örneği”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, Cilt 11, Sayı 42; 27-42.
  • CLIFTON, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. DEFFNER, Alex ve Christos LIOURIS (2005), “City Marketing: A Significant Planning Tool for Urban Development in a Globalised Economy”, 45th Congress of the European Regional Science Association, 23-27 August, Vrije University Amsterdam, 1-21.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2012), Şehir İmajı Amasya Şehri Üzerine Bir Uygulama, Fenomen Yayınları, Ankara.
  • KAYPAK, Şafak (2013), “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1; 335-355.
  • Markakent, İnternet Adresi: http://markakent.blogspot.com.tr/2012/09/marka-kent.html, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018.
  • ÖZBEY, Derya ÖZİLHAN ve Hacı Halil BAŞER (2015), “Kent Marka İmajı Oluşumunda Etkili Unsurların Önem ve Yeterlilik Derecelerinin Konya Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 8, Sayı: 39; 923-932.
  • ÖZKAYNAR K. ve H. ZENGİN (2010), “Anholt’un Kent Markalaşması Altıgeni İle Sivas İlinin Analizi”, 2. Yerel Ekonomiler Kongresi, Sivas, 2-16.
  • PERRY, Alycia ve David WISNOM (2003), Markanın DNA'sı, (Çevirmen: Zeynep Yılmaz), MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • SARAN, Mine (2005), “Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve Kent Markası Oluşturmak,” TMMOB Makine Müh. Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, 105-111.
  • Sivas Kültürü, İnternet Adresi: https://www.sivaskulturu.com/cografya/sivasin-iklimi, Erişim Tarihi: 21 Ocak 2018.
  • Sivas Valiliği, İnternet Adresi: http://www.sivas.gov.tr/tarihi-eserlerimiz, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018.
  • Sivas Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2016), Sivas Sizi Çağırıyor, Kültür Şehri Sivas, El Broşürü.
  • TANLASA, Burçin TARHAN (2005) “Kentler de Şirketler Gibi Rekabet İçinde”, Marketing Türkiye, Yıl: 4, Sayı 83.
  • TÜİK, İnternet Adresi: www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1590, Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2018
  • ZHANG, J. (2011), “A Study on the Joint Development of the Corporate Brand and the City”, Artificial Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (Aımsec), Doı:10.1109/Aımsec.2011.6010413.
  • İnternet Adresi: http://www.cografya.gen.tr/tr/sivas/ekonomi.html, Erişim Tarihi: 21 Ocak 2018.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Uygurtürk

Abdullah Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uygurtürk, H., & Yılmaz, A. (2019). ŞEHİR PAZARLAMASINDA MARKA DEĞERİ ALGISININ ÖNEMİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 394-409. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.431278

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.