Uzaktan eğitim farklı mekânlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin çeşitli
iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği kurumsal bir eğitim
faaliyetidir. Günümüzde zamandan ve mekândan bağımsız eğitim imkânı sunan
uzaktan eğitim programları gün geçtikçe artmakta ve beraberinde birçok
tartışmayı getirmektedir. Bu çalışmada öğrencilerin uzaktan eğitime bakış
açıları değerlendirilecek ve memnuniyet düzeyleri ölçülecektir.
Veriler anket yöntemiyle veri elde edilecek olup, SPSS 21 paket programında frekans,
ki – kare analizi, faktör analizi yapılacaktır. Ankette
kullanılan önermeler araştırmacıların hazırlayacağı sorulardan oluşacaktır.
Eğitim kalitesi, fiziki mekânlar, sunulan uygulama olanakları,
sosyal kültürel ve sportif olanaklar ve öğrencinin bireysel özellikleri gibi
farklı boyutları da içeren bir yaklaşımla incelenebilir. Aşık Veysel Meslek
Yüksekokulu öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin de bu olgulardan etkilendiği
tespit edilmiştir.
Uzaktan eğitim veren kurumlar teknolojiyi yakından takip etmeli,
öğrencilerine standart bir öğretim hizmeti sunmaktan kaçınarak, öğrencileri
memnun edecek daha etkili hizmetler sunabilmelidir. Öğrencilerin uygulama
yapabilecekleri laboratuvar ortamlarının iyileştirilmesi, gerekli teknolojik
alt yapının sunulması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 20 Issue: 1 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).