Değişen tüketim alışkanlıkları nedeniyle
bireyler, ihtiyaçlarını karşılarken kendine haz veren ürünlere yönelmiş,
kullandığı ürün ve hizmetle duygusal bağlılık kurmaya başlamıştır. Tüketim,
tüketicinin zihninde farklı bir boyut kazanmıştır. Tüketim davranışı sadece
temel ihtiyaçların faydacı bir yaklaşımla karşılanmasından, hedonik (hazcı) bir
tutuma dönüşmeye başlamıştır. Bu araştırma, taraftar olan lise öğrencilerinin
hedonik tüketim eğilimlerini tespit etmek ve hedonik tüketim davranışlarını,
demografik özellikler ve taraftarlık bakımından incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma Sivas’ta eğitim gören 700 lise öğrencisi ile yapılmış bir anket
çalışmasıdır. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların macera ve rahatlama,
sosyal, başkalarını mutlu etme, değer ve moda amaçlı alışveriş yapma
düzeylerinin ve hedonik tüketim düzeylerinin orta seviyede olduğu tespit
edilmiştir. Cinsiyet, gelir durumu, planlamadan alışveriş yapma durumu ve
taraftarlık bağlamında, hedonik tüketim eğilimlerinde ve diğer alt boyutlarda istatistiksel
olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu çalışma işletmelere yol gösterici
olması açısından ve taraftar gruplarının hedonik tutumlarının incelemesi
açısından önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Submission Date | September 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 21 Issue: 1 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).