Siyasi
retorikte logos ve pathos, söylemin mantıksal kurgusunu ve duyguların etkili
aktarımını düzenler.
Ethos ise söylem sahibinin kimliğini ve karakter
özelliklerini betimlemeye yarayan alanı düzenler. Bu bağlamda, siyasi kurumlar
özellikle seçim dönemlerinde seçmen çözülmesini engellemek ve parti bağlılığını
arttırmak için ethos yönelimli bir retorik yapı inşa ederler. Siyasette
popülist yaklaşımların da körüklediği bu durum toplum içinde ayrışmaya,
kutuplaşmaya ve çatışmalara sebep olabilmektedir. Bu araştırma, Türk siyasal
yaşamında aşina olunan bu durumu 2019 Yerel Seçimleri özelinde klasik retorik
çalışmaları çerçevesinde ele almaktadır. Yukarıda vurgulanan yapıyı ortaya
koyabilmek adına olumlu ethos kurgusu ve olumsuz ethos kurgusu şeklinde iki
temel kategoride analiz yapılmıştır. İlk kategori siyasi partinin kendisi,
müttefiki ve bağlı olduğu ittifakı, ikinci kategori ise rakip parti, onun
müttefiki ve bağlı olduğu ittifakı içermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Submission Date | September 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 1 |
Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).