Research Article
BibTex RIS Cite

Demokrasinin Türküsünü Söylemek: Demokratik Değerler Bağlamında Neşet Ertaş Türkülerinin Söylemsel Analizi

Year 2022, Volume: 23 Issue: 4, 992 - 1003, 16.10.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1141858

Abstract

Bu çalışmanın konusunu Neşet Ertaş’ın müzikal söyleminin demokratik değerler ekseninde incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada demokratik değerler çerçevesinde Neşet Ertaş’ın türkülerinin söylem analizi yapılmaktadır. İnceleme üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demokrasi ve demokratik değer kavramları işlenmektedir. Ana ve alt demokratik değerler anlatıldıktan sonra çalışmanın ikinci bölümünde müzikal değerlerin demokratik değerlere yaptığı olumlu ya da olumsuz etkilere değinilmektedir. Bu bağlamda bir sanatçının müzikal söyleminde işlediği konulara bağlı olarak müziğin demokratik ya da anti demokratik değerleri beslediği örneklerle açıklanmaktadır. Üçüncü ve son bölümde Neşet Ertaş’ın müzikal söylemi, insan merkezcilik, hoşgörü, çoğulculuk, ayrımcılık, ötekileştirme ve şiddet gibi demokratik ve anti demokratik değerler ekseninde mercek altına alınmaktadır. Neşet Ertaş’ın müzikal söyleminde demokratik bir değer olarak insan merkezcilik, hoşgörü ve uzlaşı unsurları hakimdir. Bunun karşıtında Neşet Ertaş’ın müzikal söyleminde ayrımcılık, ötekileştirme ve şiddet gibi anti demokratik değerlere hiç rastlanılmamaktadır. Çalışmanın amacı, Neşet Ertaş’ın müzikal söylemindeki demokratik değerlerin tasnif edilmesidir. Neşet Ertaş’ın müzikal söylemindeki demokratik değerleri soruşturduğu için bu çalışma, literatüre özel bir katkı sunmaktadır. Demokrasi teorisi içinde Neşet Ertaş’ın müzikal söylemini konumlandırma çabasında olması nedeniyle çalışmanın başlı başına bir önem ihtiva ettiği söylenebilir. Çalışmada nitel teori merkezinde söylem analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın birinci ve ikinci bölümlerinde nitel teori ekseninde bir inceleme yürütülmüştür. Çalışmanın son bölümünde ise Neşet Ertaş türküleri merkezinde söylem analizi tekniğinden faydalanılmıştır.

References

  • Akman, H. (2006). Gönül Dağında Bir Garip: Neşet Ertaş Kitabı. Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Althusser, L. (2014). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Alp Tümertekin (Çev.). İthaki Yayınları.
  • Ani, K. J., Aro, G. C., Okorie, G. M. (2014). Music as A Tool For Peaceful Political Socialization in Nigeria. Mandyeng Journal of Central Nigeria Studies, 131-142.
  • Artun, E. (2013). Aşıklık Geleneğinde Neşet Ertaş Türkülerinin Yeri. Uluslararası Bozkırın Tezenesi Neşet Ertaş Sempozyumu, Ahi Evran Üniversitesi.
  • Ateş, T. (1994). Demokrasi: Kavram, Tarihi Süreç, İlkeler. Ümit Yayıncılık.
  • Attali, J. (2014). Gürültüden Müziğe, Gülüş Gülcügil Türkmen (Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Bekki, S. (2013). Abdallık Geleneği ve Neşet Ertaş. Ahi Evran Aktüel Dergisi, (3),10-13.
  • Berger, P. L. (1999). Günümüz Dünyasında Demokrasi, Cevdet Aykan (Çev.). Sosyal ve Siyasal Teori / Seçme Yazılar, Atilla Yayla (ed). Siyasal Kitabevi.
  • Bernal, M. (1998). Kara Atena: Eski Yunan Uydurmacası Nasıl İmal Edildi?, Özcan Buze (Çev.). Kaynak Yayınları.
  • Beetham, D., Boyle, K. (2005). Demokrasinin Temelleri: 80 Soru 80 Cevap, Aslıhan Zeynep Kopuzlu (Çev.). Adres Yayınları.
  • Born, G., Hesmondhalgh, D. (2000). Introduction: On Difference, Representation and Appropriation in Music. University of California Press.
  • Brown, C. (2008). Politics in Music: Music and Political Transformation form Beethoven to Hip-Hop. Farsight Press.
  • Canfora, L. (2010). Avrupa’da Demokrasi: Bir İdeolojinin Tarihi, Neşenur Domaniç ve Nusret Avhan (Çev.). Literatür Yayıncılık.
  • Crick, B. (2018). Demokrasi: Çok Kısa Bir Başlangıç, H. Hande Orhon Özdağ (Çev.). İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Dahl, R. A. (2010). Demokrasi Üzerine, Betül Kadıoğlu (Çev.). Phoenix Yayınevi.
  • Dahrendorf, R. (2015). Demokrasinin Bunalımları: Antonio Polito İle Bir Söyleşi, A. Emre Zeybekoğlu (Çev.). İthaki Yayınları.
  • Dale, P. R. W. (2010). Anyone Can Do It: Traditions of Punk and The Politics of Empowerment, [Unpublished PhD Thesis]. New Castle University.
  • Davis, M. (2005). An Evening of Pleasure Rather Than Business: Songs, Subversion and Radical Sub-Culture in the 1970’s. Journal For The Study of British Cultures, 12(2), 115-126.
  • Eğribel, E. (1984). Niçin Arabesk Değil?. Süreç Yayıncılık.
  • Eliade, M. (2020). Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi: Taş Devrinden Eleusis Mysterialarına, Ali Berktay (Çev.). Alfa Yayınları.
  • Erdoğan, M. (1999). Demokrasinin Felsefesi Üstüne Birkaç Not. Sosyal ve Siyasal Teori / Seçme Yazılar, Atilla Yayla (ed). Siyasal Kitabevi.
  • Eroğul, C. (1996). Demokrasi Ekini Üzerine. Demokrasi ve Kültür. Aybay Yayınları.
  • Eyerman, R., Jamison, A. (1995). Social Movements and Cultural Transformation: Popular Music in the 1960’s. Media, Culture & Society, (17), 449-468.
  • Finkelstein, S. (1986). Müzik Neyi Anlatır?. Kaynak Yayınları.
  • Frith, S. (2003). Music and Identity, Stuart Hall and Paul Du Gay (Eds.). Questions of Cultural Identity. Sage Publications.
  • Görgülü, D. (2019). Karacaoğlan, Aşık Veysel ile Neşet Ertaş’ta Kadın, [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi: Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış. Bağlam Yayınları.
  • Herodotos. (1973). Herodot Tarihi, Müntekim Ökmen (Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Herzhaft, G. (2005). Blues, İsmail Yerguz (Çev.). Dost Kitabevi.
  • Ighile, M. (2012). A Conceptual Approcah to The Study of Song and Music in Benin Society. Venets: The Belogradchik Journal for Local History, Cultural Heritage and Folk Studies, 3(3), 93-111.
  • Karatani, K. (2019). İzonomi ve Felsefenin Kökenleri, Ahmet Nüvit Bingöl (Çev.). Metis Yayınları.
  • Karpat, K. H. (2012). Türk Demokrasi Tarihi: Sosyal, Kültürel, Ekonomik Temeller. Timaş Yayınları.
  • Kaya, G. (2014). Hayat Bilgisi Değerlerinin Öğretiminde Halk Ozanlarının Önemi: Neşet Ertaş Bağlamında Bir İnceleme, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Keane, J. (2010). Şiddet ve Demokrasi, Meral Üst (Çev.). İmge Kitabevi.
  • Kearney, D. (2009). I can’t believe the news todays’: Music and the Politics of Change. Chimera (24), 122-140.
  • Köprülü, M. F. (2016). Türk Edebiyatı Tarihi: Külliyat 1. Alfa Yayınları.
  • Köse, S. (2018). Neşet Ertaş Türkülerinin Cümle Yapısı Açısından İncelenmesi, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kutluk, F. (1997). Müzik ve Politika. Doruk Yayıncılık.
  • Lemos, L. (2011). Crossing Borders, (Re)Shaping Gender, Music and Gender in a Globalised World. E-Cadernos CES (14), 200-210.
  • Lindsay, A. D. (1973), Demokrasinin Esasları, Kemal Diriöz (Çev.). Milli Eğitim Basımevi.
  • Middleton, R. (2000). Musical Belongings: Western Music and Its Low-Other. Introduction: On Difference, Representation and Appropriation in Music, Georgia Born and David Helmondhalgh (eds.). University of California Press.
  • Martinello, M., Lafleur, J. M. (2001). Ethnic Minorities’ Cultural and Artistic Practices as Forms of Political Expression: A Review of the Literature and a Theoretical Discussion on Music. Journal of Ethnic and Migration Stuedies, 1-25.
  • Mazzini, G. (2014). Avrupa’da Demokrasi Üzerine Düşünceler, Ahmet Fethi (Çev.). Köprü Kitapları.
  • McClary, S. (1989). Constructions of Gender in Montroverdi’s Dramatic Music. Cambridge Opera Journal, 1(3), 203-223.
  • Morrison, S. J., Demonest, S. M. (2009). Cultural Constraints on Music Perception and Cognition. Cultural Neuroscience – Cultural Influences on Brain Function, Joan Chiao (eds.). 67-77.
  • Nancy, J. (2010a). Sonlu ve Sonsuz Demokrasi, Savaş Kılıç (Çev.). Demokrasi Ne Âlemde?. Metis Yayınları.
  • Nancy, J. (2010b). Demokrasinin Hakikati, Murat Erşen (Çev.). MonoKL Yayınları.
  • Neuman, D. (2008). Music, Politics and Protest. Music and Politics 2(2), 1-22.
  • Nişanyan, S. (2018). Nişanyan Sözlük: Çağdaş Türkçenin Etimolojisi. Liber Plus Yayınları.
  • Özcan, Ö. (2001). Neşet Ertaş Yaşamı ve Bütün Türküleri. Simurg Yayıncılık.
  • Öztürk, M. (1985). Müzik Ailesinin Nefreti: Heavy Metal, Punk, New Wave. Ayko.
  • Pham, T. (2003). Articulating Feminism and Politics: Third Wave Feminism in Pop Music, [Unpublished M.A. Thesis]. The University of Georgia.
  • Platon. (2010a). Alkibiades I, Furkan Akderin (Çev.). Say Yayınları.
  • Platon. (2010b). Alkibiades - II, Furkan Akderin (Çev.). Say Yayınları.
  • Richardson, J. W., Scott, K. A. (2002). Rap Music and Its Violent Progeny: America’s Culture of Violence in Context. The Journal of Negro Education, 71 (3), 175-192.
  • Rolston, B. (2001). This is Not a Rebel Song: The Irish Conflict and Popular Music. Race and Class, 42(3), 49-67.
  • Roman, W. J. (2008). Silence and Screams: Nueva Cancion and Its Political Movements in Chile, Argentina and Uruguay, [Unpublished PhD Thesis]. Ball State University.
  • Ross, K. (2010). Satılık Demokrasi, Savaş Kılıç (Çev.). Demokrasi Ne Âlemde?. Metis Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2008). Toplum Sözleşmesi Ya Da Siyaset Hukuku İlkeleri, İsmail Yerguz (Çev.). Say Yayınları.
  • Say, A. (2010). Müzik Nedir? Nasıl Bir Sanattır?. Evrensel Basım Yayın.
  • Soykan, Ö. N. (1991). Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Yolculuk. Ara Yayıncılık.
  • Street, J. (2003). Fight the Power: The Politics of Music and The Music of Politics. Government and Opposition. Blackwell Publishing. 113-130.
  • Street, J. (2005). Culture as art, Art as Politics: The Case of Music. ECRP Joint Sessions of Workshops, (13), 1-25.
  • Street, J., Hague, S., Savigny, H. (2007). Playing to the Crowd: The Role of Music and Musicians in Political Participation. Political Studies Association (10), 1-17.
  • Strong, T. B. (2010). Music, the passions and Political Freedom in Rousseau. Stanley Hoffmann and Christie McDonald (eds). Rousseau and Freedom, Cambridge University Press.
  • Suvakoviç, M. (2013). Aesthetics, Politics and Music in the Context of Critical Theory. New Sound International Journal of Music (42), 17-27.
  • Tokel, B. B. (2018). Neşet Ertaş Kitabı. Kapı Yayınları.
  • Touraine, A. (2015). Demokrasi Nedir?, Olcay Kural (Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Torres, C. A. R. (2008). The Construction of Identiy and Musical Identity: A Literature Review. Visions of Research in Music Education (11), 1-11.
  • Yamak, H. Y. (2003). Neşet Ertaş’ın Hayatı ve Eserleri, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, V., Koç, T. (2008). Müzik Felsefesine Giriş. Bağlam Yayınları.
  • Yılman, M. (1992). Demokrasimizin Kültürel Temelleri: Kültürün Demokratikleştirilmesinde Eğitimin Yeri. Reform Matbaası.
  • Zengin, G. (2012). Neşet Ertaş Türkülerinde Gariplik Teması. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(1), 5-9.

Singing the Song of Democracy: Discursive Analysis of Neşet Ertaş Folk Songs in the Context of Democratic Values

Year 2022, Volume: 23 Issue: 4, 992 - 1003, 16.10.2022
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1141858

Abstract

The subject of this study is the examination of Neşet Ertaş's musical discourse on the axis of democratic values. In the research, discourse analysis of Neşet Ertaş's folk songs is made within the framework of democratic values. The review consists of three parts. In the first part, the concepts of democracy and democratic values are discussed. After explaining the main and sub-democratic values, the second part of the study deals with the positive or negative effects of musical values on democratic values. In this context, it is explained with examples that music nourishes democratic or anti-democratic values depending on the subjects that an artist deals with in his musical discourse. In the third and last part, Neşet Ertaş's musical discourse is scrutinized on the axis of democratic and anti-democratic values such as anthropocentrism, tolerance, pluralism, discrimination, marginalization and violence. In Neşet Ertaş's musical discourse, anthropocentrism, tolerance and reconciliation elements dominate as a democratic value. On the contrary, anti-democratic values such as discrimination, marginalization and violence are never encountered in Neşet Ertaş's musical discourse. The aim of the study is to classify the democratic values in Neşet Ertaş's musical discourse. This study makes a special contribution to the literature as it investigates the democratic values in Neşet Ertaş's musical discourse. It can be said that the study has an importance in itself, as it tries to position Neşet Ertaş's musical discourse within the theory of democracy. In the study, discourse analysis technique was used in the center of qualitative theory. In the first and second parts of the study, an analysis was carried out on the axis of qualitative theory. In the last part of the study, the discourse analysis technique was used in the center of Neşet Ertaş folk songs.

References

  • Akman, H. (2006). Gönül Dağında Bir Garip: Neşet Ertaş Kitabı. Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Althusser, L. (2014). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Alp Tümertekin (Çev.). İthaki Yayınları.
  • Ani, K. J., Aro, G. C., Okorie, G. M. (2014). Music as A Tool For Peaceful Political Socialization in Nigeria. Mandyeng Journal of Central Nigeria Studies, 131-142.
  • Artun, E. (2013). Aşıklık Geleneğinde Neşet Ertaş Türkülerinin Yeri. Uluslararası Bozkırın Tezenesi Neşet Ertaş Sempozyumu, Ahi Evran Üniversitesi.
  • Ateş, T. (1994). Demokrasi: Kavram, Tarihi Süreç, İlkeler. Ümit Yayıncılık.
  • Attali, J. (2014). Gürültüden Müziğe, Gülüş Gülcügil Türkmen (Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Bekki, S. (2013). Abdallık Geleneği ve Neşet Ertaş. Ahi Evran Aktüel Dergisi, (3),10-13.
  • Berger, P. L. (1999). Günümüz Dünyasında Demokrasi, Cevdet Aykan (Çev.). Sosyal ve Siyasal Teori / Seçme Yazılar, Atilla Yayla (ed). Siyasal Kitabevi.
  • Bernal, M. (1998). Kara Atena: Eski Yunan Uydurmacası Nasıl İmal Edildi?, Özcan Buze (Çev.). Kaynak Yayınları.
  • Beetham, D., Boyle, K. (2005). Demokrasinin Temelleri: 80 Soru 80 Cevap, Aslıhan Zeynep Kopuzlu (Çev.). Adres Yayınları.
  • Born, G., Hesmondhalgh, D. (2000). Introduction: On Difference, Representation and Appropriation in Music. University of California Press.
  • Brown, C. (2008). Politics in Music: Music and Political Transformation form Beethoven to Hip-Hop. Farsight Press.
  • Canfora, L. (2010). Avrupa’da Demokrasi: Bir İdeolojinin Tarihi, Neşenur Domaniç ve Nusret Avhan (Çev.). Literatür Yayıncılık.
  • Crick, B. (2018). Demokrasi: Çok Kısa Bir Başlangıç, H. Hande Orhon Özdağ (Çev.). İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Dahl, R. A. (2010). Demokrasi Üzerine, Betül Kadıoğlu (Çev.). Phoenix Yayınevi.
  • Dahrendorf, R. (2015). Demokrasinin Bunalımları: Antonio Polito İle Bir Söyleşi, A. Emre Zeybekoğlu (Çev.). İthaki Yayınları.
  • Dale, P. R. W. (2010). Anyone Can Do It: Traditions of Punk and The Politics of Empowerment, [Unpublished PhD Thesis]. New Castle University.
  • Davis, M. (2005). An Evening of Pleasure Rather Than Business: Songs, Subversion and Radical Sub-Culture in the 1970’s. Journal For The Study of British Cultures, 12(2), 115-126.
  • Eğribel, E. (1984). Niçin Arabesk Değil?. Süreç Yayıncılık.
  • Eliade, M. (2020). Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi: Taş Devrinden Eleusis Mysterialarına, Ali Berktay (Çev.). Alfa Yayınları.
  • Erdoğan, M. (1999). Demokrasinin Felsefesi Üstüne Birkaç Not. Sosyal ve Siyasal Teori / Seçme Yazılar, Atilla Yayla (ed). Siyasal Kitabevi.
  • Eroğul, C. (1996). Demokrasi Ekini Üzerine. Demokrasi ve Kültür. Aybay Yayınları.
  • Eyerman, R., Jamison, A. (1995). Social Movements and Cultural Transformation: Popular Music in the 1960’s. Media, Culture & Society, (17), 449-468.
  • Finkelstein, S. (1986). Müzik Neyi Anlatır?. Kaynak Yayınları.
  • Frith, S. (2003). Music and Identity, Stuart Hall and Paul Du Gay (Eds.). Questions of Cultural Identity. Sage Publications.
  • Görgülü, D. (2019). Karacaoğlan, Aşık Veysel ile Neşet Ertaş’ta Kadın, [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi: Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış. Bağlam Yayınları.
  • Herodotos. (1973). Herodot Tarihi, Müntekim Ökmen (Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Herzhaft, G. (2005). Blues, İsmail Yerguz (Çev.). Dost Kitabevi.
  • Ighile, M. (2012). A Conceptual Approcah to The Study of Song and Music in Benin Society. Venets: The Belogradchik Journal for Local History, Cultural Heritage and Folk Studies, 3(3), 93-111.
  • Karatani, K. (2019). İzonomi ve Felsefenin Kökenleri, Ahmet Nüvit Bingöl (Çev.). Metis Yayınları.
  • Karpat, K. H. (2012). Türk Demokrasi Tarihi: Sosyal, Kültürel, Ekonomik Temeller. Timaş Yayınları.
  • Kaya, G. (2014). Hayat Bilgisi Değerlerinin Öğretiminde Halk Ozanlarının Önemi: Neşet Ertaş Bağlamında Bir İnceleme, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Keane, J. (2010). Şiddet ve Demokrasi, Meral Üst (Çev.). İmge Kitabevi.
  • Kearney, D. (2009). I can’t believe the news todays’: Music and the Politics of Change. Chimera (24), 122-140.
  • Köprülü, M. F. (2016). Türk Edebiyatı Tarihi: Külliyat 1. Alfa Yayınları.
  • Köse, S. (2018). Neşet Ertaş Türkülerinin Cümle Yapısı Açısından İncelenmesi, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kutluk, F. (1997). Müzik ve Politika. Doruk Yayıncılık.
  • Lemos, L. (2011). Crossing Borders, (Re)Shaping Gender, Music and Gender in a Globalised World. E-Cadernos CES (14), 200-210.
  • Lindsay, A. D. (1973), Demokrasinin Esasları, Kemal Diriöz (Çev.). Milli Eğitim Basımevi.
  • Middleton, R. (2000). Musical Belongings: Western Music and Its Low-Other. Introduction: On Difference, Representation and Appropriation in Music, Georgia Born and David Helmondhalgh (eds.). University of California Press.
  • Martinello, M., Lafleur, J. M. (2001). Ethnic Minorities’ Cultural and Artistic Practices as Forms of Political Expression: A Review of the Literature and a Theoretical Discussion on Music. Journal of Ethnic and Migration Stuedies, 1-25.
  • Mazzini, G. (2014). Avrupa’da Demokrasi Üzerine Düşünceler, Ahmet Fethi (Çev.). Köprü Kitapları.
  • McClary, S. (1989). Constructions of Gender in Montroverdi’s Dramatic Music. Cambridge Opera Journal, 1(3), 203-223.
  • Morrison, S. J., Demonest, S. M. (2009). Cultural Constraints on Music Perception and Cognition. Cultural Neuroscience – Cultural Influences on Brain Function, Joan Chiao (eds.). 67-77.
  • Nancy, J. (2010a). Sonlu ve Sonsuz Demokrasi, Savaş Kılıç (Çev.). Demokrasi Ne Âlemde?. Metis Yayınları.
  • Nancy, J. (2010b). Demokrasinin Hakikati, Murat Erşen (Çev.). MonoKL Yayınları.
  • Neuman, D. (2008). Music, Politics and Protest. Music and Politics 2(2), 1-22.
  • Nişanyan, S. (2018). Nişanyan Sözlük: Çağdaş Türkçenin Etimolojisi. Liber Plus Yayınları.
  • Özcan, Ö. (2001). Neşet Ertaş Yaşamı ve Bütün Türküleri. Simurg Yayıncılık.
  • Öztürk, M. (1985). Müzik Ailesinin Nefreti: Heavy Metal, Punk, New Wave. Ayko.
  • Pham, T. (2003). Articulating Feminism and Politics: Third Wave Feminism in Pop Music, [Unpublished M.A. Thesis]. The University of Georgia.
  • Platon. (2010a). Alkibiades I, Furkan Akderin (Çev.). Say Yayınları.
  • Platon. (2010b). Alkibiades - II, Furkan Akderin (Çev.). Say Yayınları.
  • Richardson, J. W., Scott, K. A. (2002). Rap Music and Its Violent Progeny: America’s Culture of Violence in Context. The Journal of Negro Education, 71 (3), 175-192.
  • Rolston, B. (2001). This is Not a Rebel Song: The Irish Conflict and Popular Music. Race and Class, 42(3), 49-67.
  • Roman, W. J. (2008). Silence and Screams: Nueva Cancion and Its Political Movements in Chile, Argentina and Uruguay, [Unpublished PhD Thesis]. Ball State University.
  • Ross, K. (2010). Satılık Demokrasi, Savaş Kılıç (Çev.). Demokrasi Ne Âlemde?. Metis Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2008). Toplum Sözleşmesi Ya Da Siyaset Hukuku İlkeleri, İsmail Yerguz (Çev.). Say Yayınları.
  • Say, A. (2010). Müzik Nedir? Nasıl Bir Sanattır?. Evrensel Basım Yayın.
  • Soykan, Ö. N. (1991). Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Yolculuk. Ara Yayıncılık.
  • Street, J. (2003). Fight the Power: The Politics of Music and The Music of Politics. Government and Opposition. Blackwell Publishing. 113-130.
  • Street, J. (2005). Culture as art, Art as Politics: The Case of Music. ECRP Joint Sessions of Workshops, (13), 1-25.
  • Street, J., Hague, S., Savigny, H. (2007). Playing to the Crowd: The Role of Music and Musicians in Political Participation. Political Studies Association (10), 1-17.
  • Strong, T. B. (2010). Music, the passions and Political Freedom in Rousseau. Stanley Hoffmann and Christie McDonald (eds). Rousseau and Freedom, Cambridge University Press.
  • Suvakoviç, M. (2013). Aesthetics, Politics and Music in the Context of Critical Theory. New Sound International Journal of Music (42), 17-27.
  • Tokel, B. B. (2018). Neşet Ertaş Kitabı. Kapı Yayınları.
  • Touraine, A. (2015). Demokrasi Nedir?, Olcay Kural (Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Torres, C. A. R. (2008). The Construction of Identiy and Musical Identity: A Literature Review. Visions of Research in Music Education (11), 1-11.
  • Yamak, H. Y. (2003). Neşet Ertaş’ın Hayatı ve Eserleri, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, V., Koç, T. (2008). Müzik Felsefesine Giriş. Bağlam Yayınları.
  • Yılman, M. (1992). Demokrasimizin Kültürel Temelleri: Kültürün Demokratikleştirilmesinde Eğitimin Yeri. Reform Matbaası.
  • Zengin, G. (2012). Neşet Ertaş Türkülerinde Gariplik Teması. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(1), 5-9.
There are 73 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science
Journal Section Makaleler
Authors

Yusuf Çifci 0000-0001-6453-0084

Early Pub Date October 11, 2022
Publication Date October 16, 2022
Submission Date July 7, 2022
Published in Issue Year 2022Volume: 23 Issue: 4

Cite

APA Çifci, Y. (2022). Demokrasinin Türküsünü Söylemek: Demokratik Değerler Bağlamında Neşet Ertaş Türkülerinin Söylemsel Analizi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(4), 992-1003. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1141858

Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).