Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Research Article
BibTex RIS Cite

Kamu Yönetiminde İyi Yönetişimin Uygulanabilirliği: Türk Sayıştay'ının Rolü

Year 2024, Volume: 25 Issue: 4, 538 - 562, 30.10.2024
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1510668

Abstract

Bu çalışma, Türkiye’deki Sayıştay’ın kamu yönetimine sağladığı katkıları, Sayıştay raporlarındaki çeşitli örnekleri kullanılarak iyi yönetişim ilkeleri çerçevesinde açıklamaktadır. Sayıştay, kamu kaynaklarının etkin kullanılması, yolsuzlukla mücadele ve hesap verebilirlik gibi temel alanlarda çeşitli faaliyetler yürüterek kamu yönetiminde şeffaflık ve etkinliği artırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma nitel bir çalışma olup Sayıştay tarafından düzenlenen raporlar ve literatür incelemeleri esas alınarak oluşturulmuştur. Verilerin incelenmesi sonucunda elde edilen bulgulara göre, Sayıştay denetiminin kamu kurumlarının mali durum ve yönetim süreçlerinde olumlu etkileri bulunmaktadır. Araştırmalar Sayıştay’ın mahalli ve merkezi idareleri geniş ölçüde denetlendiği ve böylece kamu yönetiminde şeffaflığı sağladığını göstermiştir. Sayıştay’ın denetim, rehberlik, görüş bildirme, raporlama ve yargılama faaliyetleriyle kamu kaynaklarının daha etkin kullanılmasını teşvik ettiği gibi aynı zamanda iyi yönetişimi sağlayan diğer ilkelere de hizmet ettiği söylenebilecektir. Ancak Sayıştay’ın iyi yönetişim etkisinin artırılması için bazı iyileştirmelere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada kapsamlı denetimler yapılmalı, iyi yönetişimi geliştirmek adına idareler ile Sayıştay’ın ortak eğitimlerini artırması ve denetim raporlarında idarelerin eksikliklerini aza indirerek iyi yönetişimi geliştirecek daha fazla tavsiyelere yer verilmelidir. Denetime ilişkin sonuçların siyasi irade tarafından desteklenmesi ve yargılama süreçlerinin hızlandırılması da diğer kritik önlemlerdendir. Sonuç olarak, Sayıştay'ın denetim faaliyetleri, kamu yönetiminde şeffaflığı ve hesap verebilirliği artırmakta, kaynakların etkin kullanımını teşvik etmektedir. Bu durum, kamu yönetiminde güvenin artmasına ve kamu hizmetlerinin kalitesinin yükselmesine katkı sağlamaktadır. Sayıştay'ın faaliyetlerinin etkinliğini artırmak için bazı iyileştirmelere ihtiyaç duyulsa da, genel olarak kamu yönetiminde iyi yönetişim ilkelerinin yerleşmesine önemli katkılar sağladığı ve dolayısıyla kamu yönetiminde şeffaflığı artırdığı, hesap verebilirliği sağladığı ve kaynakların etkin kullanımını teşvik ettiği yönünde bulgular ortaya çıkmaktadır.

Supporting Institution

Destekleyen herhangi bir kurum bulunmamaktadır.

References

  • Akyel, R. & Köse, H. Ö. (2011). ‘Kamu Mali Yönetiminde İyi Yönetişim için Sayıştayların İletişim Kapasitesinin Güçlendirilmesinin Önemi’, Sayıştay Dergisi, (82), 3-21.
  • Andrews, M. (December, 2008), ‘The Good Governance Agenda: BeyondIndicators without Theory’, Oxford Development Studies, 36 (4), 379-407.
  • Avci, M. A. (2008). Türkiye’de ve Dünya’da Kamu Mali Yönetiminde Mali Saydamlık Kavramının Gelişimi ve Önemi, Ankara: Mali Hukuk Yayınları.
  • Bhagwan, V. (Oct. – Dec., 2007). ‘Corruption & Good Governance’, The Indian Journal of Political Science, 68(4), 727-738.
  • Breslin, T. & Reczek, C. (2019). “Finding Good Governance”, Royal Society for the Encouragement of Arts, Manufactures and Commerce, 165(1), 30-33.
  • Commission on Global Governance (1995). Our Global Neighbourhood, Oxford: Oxford University Press, 1995. https://archive.org/ stream/cmmn-on-global-governance-our-global-neighborhood-1995/CMMN_ON_GLOBAL_GOVERNANCE-Our_Global_ Neighborhood_%281995%29_d jvu.txt (Erişim: 28.10.2023).
  • DoeVeren, V. V. (Fall, 2011). ‘Rethinking Good Governance Identifying Common Principles’, Public Integrity, 13 (4), 301–318.
  • Edwards, M., Halligan, J., Horrigan, B. and Nicoll, G. (2012). Public Sector Governance in Australia, Canberra: The Australian National University Press.
  • EU (2023), 12 Principles of Good Governance. https://www.coe.int/en/web/good-governance/12-principles# {%2225565951%22:[11]} (Erişim: 05.10.2023).
  • European Comission (2001), European Governance A White Paper, Commission of the European Communities, doc 1/10, Brussels.
  • Fernandes, H. (March, 2013). Performance auditing by the Portuguese Court of Auditors, Tékhne-Review of Applicated Management Studies, 11, 41-49.
  • Ferreira, GM (November, 2008). Good Governance and the Failed State, The Comparative and International Law Journal of Southern Africa, 41(3), 428-448
  • Goran Hyden (1998). ‘Sovereignty, Responsibility, and Accountability: Challenges at the National Level in Africa’, African Reckoning: A Quest For Good Governance, ed. Francis M. Deng and Terrence Lyons, Washington, D.C.: Brookings Institution Press, 1998).
  • INTOSAI, (2018), Strengthening Supreme Audit Institutions A Guide For ımproving Performance, Capacity Building Committee, Stockholm, https://www.eurosai.org/handle 404?exporturi=/export/sites/ eurosai/.cont ent/documents/Strengthening_SAIs_ENG.pdf, (Erişim Tarihi: 03.05.2024).
  • INTOSAI (2019), GUID 5260 Governance of Public Assets, https://www.issai.org/wp-content/uploads/2019/08/GUID-5260-Governance-of-Public-Assets.pdf, Erişim Tarihi: 27.09.2023.
  • INTOSAI, (2012), Improving National Performance: Environmental Auditing Supports Better Governance and Management – Executive Summary.
  • Jain, A. (October-November, 2012). Good Governance and Right to Informatıon: A Perspectıve, Journal of the Indian Law Institute, 54(4), 506-519.
  • Kaufmann, D., Kraay, A., Mastruzzi, M. (2010), The Worldwide Governance Indicators Methodology and Analytical Issues, The World Bank, Policy Research Working Paper 5430. https://ssrn.com/abstract=1682130 (Erişim Tarihi: 27.09.2023).
  • Kersbergen, K. V. and Waarden, F. V. (2004). ‘Governance’ as a Bridge Between Disciplines: Cross-Disciplinary Inspiration Regarding Shifts in Governance and Problems of Governability, Accountability and Legitimacy, European Journal of Political Research 43, 143–171.
  • Köse, H. Ö. (2023). ‘Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Birleşmiş Milletler ve INTOSAI İş Birliği’, Sayıştay Dergisi, 34(130), 497- 505.
  • Lucas, R., Ridgley, C. (2013). What is good governance?, Professionalism in the Information and Communication Technology Industry, Ed. J. Weckert and R. Lucas, Canberra: ANU Press
  • OECD (1995). Participatory Development and Good Governance, Paris.
  • Öztürk, N. (2013). Kamu Mali Yönetimi (Mali Kurumlar), Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Pabuçcu, H., Kırçoğlu, T. (Aralık, 2018). İyi Yönetişim İlkeleri Bağlamında Kamu Denetçiliği Kurumu: Kamu Görevlileri Algısı, Ombudsman Akademik, Özel Sayı 1, 329-362.
  • Sayıştay (2023a), 2023 Yılı Performans Programı, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı.
  • Sayıştay, (2023b), 2022 Faaliyet Raporu, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, Şubat 2023, Ankara.
  • Sayıştay. (2022), Sayıştay İletişim Stratejisi: Sayıştay Tanıtım 2022, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, Ankara.
  • Sayıştay, “2019- 2023 İletişim Stratejisi”, https://www.sayistay.gov.tr/files/707_iletisim_strateji.pdf, Erişim Tarihi: 24.10.2023.
  • Sayıştay, “Diğer Sayıştaylara Yönelik Kapasite Geliştirme ve Eğitim Faaliyetleri”, https://www.sayistay.gov.tr/pages/98-diger-sayistaylara-yonelik-kapasite-gelist, (Erişim: 25.10.2023).
  • Sayıştay, “Diğer Raporlar”, https://www.sayistay.gov.tr/reports/ category/15-diger-raporlar?page=2, Erişim Tarihi: 26.10. 2023.
  • Sayıştay, “Faaliyet Raporları”, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, https://www.sayistay.gov.tr/pages/61-faaliyet-raporlari, Erişim Tarihi: 28.10.2023.
  • Sayıştay, “İkili İşbirliği Anlaşmaları”, https://www.sayistay.gov. tr/pages/80-ikili-isbirligi-anlasmalari, Erişim Tarihi: 25.10.2023.
  • Sayıştay, “Kamuoyu Duyurusu”, https://www.sayistay.gov.tr/ reports/category/16-kamuoyu-duyurusu, Erişim Tarihi: 24.10.2023.
  • Sayıştay, “Karadeniz'in Kirliliğe Karşı Korunması Konulu Ortak Denetim” https://www.sayistay.gov.tr/pages/141-karadenizin-kirlilige-karsi-korunmasi-kon, Erişim Tarihi: 27.10.2023.
  • Sayıştay, “Raporlar”, https://www.sayistay.gov.tr/reports, Erişim Tarihi: 26.10.2023.
  • Sayıştay, “Temel Mali Çizelgelar”, https://www.sayistay.gov.tr/ pages/63-temel-mali-Çizelgelar, Erişim Tarihi: 21.10.2023.
  • Sayıştay, “Üye Olunan Uluslararası Sayıştaylar Teşkilatları”, https://www.sayistay.gov.tr/pages/79-uye-olunan-uluslararasi-sayistaylar-teskil, Erişim Tarihi: 25.10.2023.
  • Sayıştay, https://www.sayistay.gov.tr/pages/60-performans-programlari, Erişim Tarihi: 21.10.2023.
  • Sayıştay, Uluslararası Yüksek Denetim Kurumları Standartları (ISSAI) –I, Çev. A. Ömer Karamollaoğlu vd., Austria: INTOSAI Genel Sekreterlik - RECHNUNGSHOF (Avusturya Yüksek Denetim Kurumu) DAMPFSCHIFFSTRASSE 2.
  • Sayıştay. (2019), 2019- 2023 Stratejik Plan, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı.
  • Sayıştay. (2023c), 2023 Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu, Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2019), On Birinci Kalkınma Planı (2019- 2023), Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı.
  • Şahin, Ü. (Aralık, 2018). İyi Yönetişimin Türk Kamu Yönetiminde Uygulanması ve Kamu Denetçiliği Kurumu, Ombudsman Akademik, Özel Sayı 1, 99-139.
  • The World Bank, (1994). Governance, The World Bank's Experience, Washington, DC.
  • Wayne, A. (2011), The General State Inspectorate – Independent or under the Executive – How Does It Compare with the Court of Accounts in Sub-Saharan Africa?, XI (1) International Journal of Governmental Financial Management, 93-130.
  • Weiss, T. G. (2000). Governance, Good Governance, and Global Governance: Conceptual and Actual Challenges, Third World Quarterly, 21(5), 795-814.
  • Worldwide Governance Indicators. https://www.govindicators. org/interactive-data-access, Erişim Tarihi: 04.10.2023.
  • 9.11.1982 Tarih ve 17863 Sayı Resmi Gazete’de Yayımlanan 2709 Numaralı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.
  • 24.12.2003 Tarih ve 25326 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan 5018 Numaralı Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu.
  • 19.12.2010 Tarih ve 27790 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan 6085 Numaralı Sayıştay Kanunu.

Applicability of Good Governance In Public Administration: The Role of The Turkish Court of Accounts

Year 2024, Volume: 25 Issue: 4, 538 - 562, 30.10.2024
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1510668

Abstract

This study explores the contributions of the Turkish Court of Accounts (TCA) to public administration within the framework of sound governance principles, using examples from TCA reports. The TCA aims to enhance transparency and efficiency in public administration by conducting activities in key areas, such as the efficient use of public resources, combating corruption, and ensuring accountability. This qualitative study is based on TCA reports and literature reviews. The findings indicate that TCA audits positively impact the financial status and management processes of public institutions. The TCA extensively audits local and central administrations, ensuring transparency in public administration. The TCA promotes the efficient use of public resources through its auditing, guidance, reporting, and judicial activities, thus supporting good governance principles. However, improvements are needed to enhance the TCA's impact, including more comprehensive audits, increased joint training with administrations, and more recommendations in audit reports to address deficiencies. Supporting audit results by political authorities and accelerating judicial processes are also necessary. In conclusion, the TCA's auditing activities increase transparency and accountability in public administration and promote the efficient use of resources, contributing to greater trust in public administration and improved public service quality. Although some improvements are needed, the findings suggest that the TCA significantly contributes to establishing sound governance principles in public administration, enhancing transparency, accountability, and resource efficiency.

References

  • Akyel, R. & Köse, H. Ö. (2011). ‘Kamu Mali Yönetiminde İyi Yönetişim için Sayıştayların İletişim Kapasitesinin Güçlendirilmesinin Önemi’, Sayıştay Dergisi, (82), 3-21.
  • Andrews, M. (December, 2008), ‘The Good Governance Agenda: BeyondIndicators without Theory’, Oxford Development Studies, 36 (4), 379-407.
  • Avci, M. A. (2008). Türkiye’de ve Dünya’da Kamu Mali Yönetiminde Mali Saydamlık Kavramının Gelişimi ve Önemi, Ankara: Mali Hukuk Yayınları.
  • Bhagwan, V. (Oct. – Dec., 2007). ‘Corruption & Good Governance’, The Indian Journal of Political Science, 68(4), 727-738.
  • Breslin, T. & Reczek, C. (2019). “Finding Good Governance”, Royal Society for the Encouragement of Arts, Manufactures and Commerce, 165(1), 30-33.
  • Commission on Global Governance (1995). Our Global Neighbourhood, Oxford: Oxford University Press, 1995. https://archive.org/ stream/cmmn-on-global-governance-our-global-neighborhood-1995/CMMN_ON_GLOBAL_GOVERNANCE-Our_Global_ Neighborhood_%281995%29_d jvu.txt (Erişim: 28.10.2023).
  • DoeVeren, V. V. (Fall, 2011). ‘Rethinking Good Governance Identifying Common Principles’, Public Integrity, 13 (4), 301–318.
  • Edwards, M., Halligan, J., Horrigan, B. and Nicoll, G. (2012). Public Sector Governance in Australia, Canberra: The Australian National University Press.
  • EU (2023), 12 Principles of Good Governance. https://www.coe.int/en/web/good-governance/12-principles# {%2225565951%22:[11]} (Erişim: 05.10.2023).
  • European Comission (2001), European Governance A White Paper, Commission of the European Communities, doc 1/10, Brussels.
  • Fernandes, H. (March, 2013). Performance auditing by the Portuguese Court of Auditors, Tékhne-Review of Applicated Management Studies, 11, 41-49.
  • Ferreira, GM (November, 2008). Good Governance and the Failed State, The Comparative and International Law Journal of Southern Africa, 41(3), 428-448
  • Goran Hyden (1998). ‘Sovereignty, Responsibility, and Accountability: Challenges at the National Level in Africa’, African Reckoning: A Quest For Good Governance, ed. Francis M. Deng and Terrence Lyons, Washington, D.C.: Brookings Institution Press, 1998).
  • INTOSAI, (2018), Strengthening Supreme Audit Institutions A Guide For ımproving Performance, Capacity Building Committee, Stockholm, https://www.eurosai.org/handle 404?exporturi=/export/sites/ eurosai/.cont ent/documents/Strengthening_SAIs_ENG.pdf, (Erişim Tarihi: 03.05.2024).
  • INTOSAI (2019), GUID 5260 Governance of Public Assets, https://www.issai.org/wp-content/uploads/2019/08/GUID-5260-Governance-of-Public-Assets.pdf, Erişim Tarihi: 27.09.2023.
  • INTOSAI, (2012), Improving National Performance: Environmental Auditing Supports Better Governance and Management – Executive Summary.
  • Jain, A. (October-November, 2012). Good Governance and Right to Informatıon: A Perspectıve, Journal of the Indian Law Institute, 54(4), 506-519.
  • Kaufmann, D., Kraay, A., Mastruzzi, M. (2010), The Worldwide Governance Indicators Methodology and Analytical Issues, The World Bank, Policy Research Working Paper 5430. https://ssrn.com/abstract=1682130 (Erişim Tarihi: 27.09.2023).
  • Kersbergen, K. V. and Waarden, F. V. (2004). ‘Governance’ as a Bridge Between Disciplines: Cross-Disciplinary Inspiration Regarding Shifts in Governance and Problems of Governability, Accountability and Legitimacy, European Journal of Political Research 43, 143–171.
  • Köse, H. Ö. (2023). ‘Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Birleşmiş Milletler ve INTOSAI İş Birliği’, Sayıştay Dergisi, 34(130), 497- 505.
  • Lucas, R., Ridgley, C. (2013). What is good governance?, Professionalism in the Information and Communication Technology Industry, Ed. J. Weckert and R. Lucas, Canberra: ANU Press
  • OECD (1995). Participatory Development and Good Governance, Paris.
  • Öztürk, N. (2013). Kamu Mali Yönetimi (Mali Kurumlar), Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Pabuçcu, H., Kırçoğlu, T. (Aralık, 2018). İyi Yönetişim İlkeleri Bağlamında Kamu Denetçiliği Kurumu: Kamu Görevlileri Algısı, Ombudsman Akademik, Özel Sayı 1, 329-362.
  • Sayıştay (2023a), 2023 Yılı Performans Programı, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı.
  • Sayıştay, (2023b), 2022 Faaliyet Raporu, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, Şubat 2023, Ankara.
  • Sayıştay. (2022), Sayıştay İletişim Stratejisi: Sayıştay Tanıtım 2022, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, Ankara.
  • Sayıştay, “2019- 2023 İletişim Stratejisi”, https://www.sayistay.gov.tr/files/707_iletisim_strateji.pdf, Erişim Tarihi: 24.10.2023.
  • Sayıştay, “Diğer Sayıştaylara Yönelik Kapasite Geliştirme ve Eğitim Faaliyetleri”, https://www.sayistay.gov.tr/pages/98-diger-sayistaylara-yonelik-kapasite-gelist, (Erişim: 25.10.2023).
  • Sayıştay, “Diğer Raporlar”, https://www.sayistay.gov.tr/reports/ category/15-diger-raporlar?page=2, Erişim Tarihi: 26.10. 2023.
  • Sayıştay, “Faaliyet Raporları”, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı, https://www.sayistay.gov.tr/pages/61-faaliyet-raporlari, Erişim Tarihi: 28.10.2023.
  • Sayıştay, “İkili İşbirliği Anlaşmaları”, https://www.sayistay.gov. tr/pages/80-ikili-isbirligi-anlasmalari, Erişim Tarihi: 25.10.2023.
  • Sayıştay, “Kamuoyu Duyurusu”, https://www.sayistay.gov.tr/ reports/category/16-kamuoyu-duyurusu, Erişim Tarihi: 24.10.2023.
  • Sayıştay, “Karadeniz'in Kirliliğe Karşı Korunması Konulu Ortak Denetim” https://www.sayistay.gov.tr/pages/141-karadenizin-kirlilige-karsi-korunmasi-kon, Erişim Tarihi: 27.10.2023.
  • Sayıştay, “Raporlar”, https://www.sayistay.gov.tr/reports, Erişim Tarihi: 26.10.2023.
  • Sayıştay, “Temel Mali Çizelgelar”, https://www.sayistay.gov.tr/ pages/63-temel-mali-Çizelgelar, Erişim Tarihi: 21.10.2023.
  • Sayıştay, “Üye Olunan Uluslararası Sayıştaylar Teşkilatları”, https://www.sayistay.gov.tr/pages/79-uye-olunan-uluslararasi-sayistaylar-teskil, Erişim Tarihi: 25.10.2023.
  • Sayıştay, https://www.sayistay.gov.tr/pages/60-performans-programlari, Erişim Tarihi: 21.10.2023.
  • Sayıştay, Uluslararası Yüksek Denetim Kurumları Standartları (ISSAI) –I, Çev. A. Ömer Karamollaoğlu vd., Austria: INTOSAI Genel Sekreterlik - RECHNUNGSHOF (Avusturya Yüksek Denetim Kurumu) DAMPFSCHIFFSTRASSE 2.
  • Sayıştay. (2019), 2019- 2023 Stratejik Plan, Türkiye Cumhuriyeti Sayıştay Başkanlığı.
  • Sayıştay. (2023c), 2023 Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu, Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2019), On Birinci Kalkınma Planı (2019- 2023), Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı.
  • Şahin, Ü. (Aralık, 2018). İyi Yönetişimin Türk Kamu Yönetiminde Uygulanması ve Kamu Denetçiliği Kurumu, Ombudsman Akademik, Özel Sayı 1, 99-139.
  • The World Bank, (1994). Governance, The World Bank's Experience, Washington, DC.
  • Wayne, A. (2011), The General State Inspectorate – Independent or under the Executive – How Does It Compare with the Court of Accounts in Sub-Saharan Africa?, XI (1) International Journal of Governmental Financial Management, 93-130.
  • Weiss, T. G. (2000). Governance, Good Governance, and Global Governance: Conceptual and Actual Challenges, Third World Quarterly, 21(5), 795-814.
  • Worldwide Governance Indicators. https://www.govindicators. org/interactive-data-access, Erişim Tarihi: 04.10.2023.
  • 9.11.1982 Tarih ve 17863 Sayı Resmi Gazete’de Yayımlanan 2709 Numaralı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.
  • 24.12.2003 Tarih ve 25326 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan 5018 Numaralı Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu.
  • 19.12.2010 Tarih ve 27790 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan 6085 Numaralı Sayıştay Kanunu.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Policy and Administration (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Filiz Giray 0000-0002-7083-0849

Muhammed Çelik 0000-0002-4829-7304

Early Pub Date October 28, 2024
Publication Date October 30, 2024
Submission Date July 4, 2024
Acceptance Date September 9, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 25 Issue: 4

Cite

APA Giray, F., & Çelik, M. (2024). Kamu Yönetiminde İyi Yönetişimin Uygulanabilirliği: Türk Sayıştay’ının Rolü. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 25(4), 538-562. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1510668

Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).