avatar
Yavuz Ercan Gül Doç. Dr. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Yayın 11 Hakemlik 28 CrossRef Atıf 6 TR Dizin Atıf 11
11 Yayın
28 Hakemlik
6 CrossRef Atıf
11 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Ölçek Geliştirme Eğitimde Program Değerlendirme Hayat Boyu Öğrenme Değerler Eğitimi Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri Çok Kültürlü Eğitim Sınıf Eğitimi Mesleki Eğitim

Biyografi

2021 yılından beri Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesinde görev yapmaktadır. 2018 yılında Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Eğitim Bilimleri bölümünden doktorasını tamamlamıştır. 2022 yılında Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri alanından doçentlik ünvanını almıştır. Eğitim tarihi, eğitim sosyolojisi ve etnopedagoji alanlarında çalışmalar yürütmektedir. Şu ana kadar 40’tan fazla makalede yazarlık, çok sayıda konferans sunumu, projelerde yürütücü ve araştırmacı olarak görev almıştır. Ayrıca Merkezi Avrasya Araştırmaları Topluluğu (CESS) üyesidir. yayınlanan bazı çalışmaları şunlardır:

Gül, Y. E. (2021). Kırgızistan’da SSCB sosyo-politik eğitim sistemi ve Kahrolsun Cehalet Derneği’nin faaliyetleri (1924-1927). Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi. 99, 115-135. Doi: 10.12995/bilig.9905 http://bilig.yesevi.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/5220-published.pdf . WOS:000713424100005

Gül, Y. E. (2021). Cultural Education Activities of the Soviet Union in Kyrgyzstan. Журнал Вопросы Историй, 8(2), 202-215. Doi: 10.31166/VoprosyIstorii202108  WOS:000729817000020

Gül, Y. E. (2024). Soviet Ideological Educational Practices in the Kyrgyz Territory (1924–1927) Sociology Lens, 10.1111/johs.12465

Gül, Y. E. (2024). From Imperial Russia to the Soviet Union: Formal and Non-formal Vocational Education in Kyrgyz Lands in 1917-1920. Paedagogica Historica, 10.1080/00309230.2024.2352406

Gül, Y. E. (2023). Araştırma yöntemlerinde yaklaşımlar ve felsefi ikilemler: paradigma savaşları. Beytulhikme Uluslararası Felsefe Dergisi, 13(1), 296-315. https://beytulhikme.org/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=68781 Doi: 10.29228/beytulhikme.68781

Gül, Y. E. ve Büyükbayram Eriş, E. (2024). Okul-İşletme İş Birliği Kapsamında Giyim Üretim Teknolojisi Öğretmenlerinin İşletmelerden Beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 53(241), 183-208. 10.37669/milliegitim.1212366

Gul, Y. E. (2022). Metaphorical perceptions of teacher candidates regarding cultural diversity: a cross-cultural comparison. Revista Universidad y Sociedad, 14(2), 570-578. https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/2739

Gul, Y. E. (2019). Reasons why Kyrgyz students prefer Russian as the language of instruction in universities: Student Views. Journal of Education and Learning; 8(2), 77-88.

Kurum

KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ

Popüler Yayınları

0

1

712

Yayınlar

0

118

1

712

Kırgızistan’da SSCB Sosyo-Politik Eğitim Sistemi ve Kahrolsun Cehalet Derneği’nin Faaliyetleri (1924-1927)
Yayın Bilgisi: 2021 , Bilig
DOI: 10.12995/bilig.9905
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 623

0

623

0

784

Matematikalık kamtama şkalası: validdüülüktü cana işenimdüülüktü sındoo
Yazarlar: Yavuz Ercan Gül , Akmatali Alimbekov
Yayın Bilgisi: 2020 , MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
DOI: 10.33206/mjss.644184
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 594

0

594

0

856

Öğretmen Adayları Hoşgörü Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
Yazarlar: Yavuz Ercan Gül , Kasım Karataş , Bakıt Borkoev
DOI: 10.26466/opus.603955
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 652

0

652

Üniversite Öğrencilerinin Sabır Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi
Yazarlar: N. Çeliköz, Y. Ercan Gül
Yayın Bilgisi: 2018 , MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1487

0

1487

KIRGIZ TÜRKLERİNDE “BOZ ÜY” (ÇADIR) GELENEĞİ
Yayın Bilgisi: 2015 , Gazi Türkiyat
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1749

0

1749

Yayınlar

Kırgızistan’da SSCB Sosyo-Politik Eğitim Sistemi ve Kahrolsun Cehalet Derneği’nin Faaliyetleri (1924-1927)
Yayın Bilgisi: 2021 , Bilig
DOI: 10.12995/bilig.9905
ATIF 1 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 623

1

0

623

2

0

784

Öğretmen Adayları Hoşgörü Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
Yazarlar: Yavuz Ercan Gül , Kasım Karataş , Bakıt Borkoev
DOI: 10.26466/opus.603955
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 652

3

0

652

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.