Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UNDERGRADUATE STUDENTS' SELF-ASSESSMENTS ON THE LEVELS OF CONCEPTUAL AWARENESS REGARDING THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION: THE CASE OF KAYSERİ

Yıl 2023, , 348 - 361, 31.07.2023
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1246507

Öz

This study was conducted with the aim to measure of self-evaluation of students' level of conceptional awareness of Faculties of Engineering, Architecture and Design and Applied Sciences of Kayseri University (KAYU) and Faculties of Engineering and Economics and Administrative Sciences of Erciyes University (ERU) and Nuh Naci Yazgan University (NNYU). Study data were obtained through questionnaires and face-to-face interviews with students. 760 students studying in two different departments of three universities participated in the study. As a result of the study, besides it was determined that there was no statistically significant difference according to the departments and faculties of the students participating in the research; It was concluded that the group of students who think that their self-evaluation about the level of conceptual awareness of the Fourth Industrial Revolution is the highest is NNYU students (420,48).

Kaynakça

  • ACATECH (2013), Acatech: Recommendations for Implementing the Strategic Initiative Industrie 4.0, Final Report of the Industry 4.0 Working Group, http://www.acatech.de/fileadmin/user_upload/Baumstruktur_nach_Website/Acatech/root/de/Material_fuer_Sonderseiten/Industrie_4.0/Final_report__Industrie_4.0_accessible.pdf Erişim Tarihi: 02.11.2022.
  • Arıkan, E., Bayram, A. T., Kavlak, H. T., ve Bayram, G. E. (2021). Turizm Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri ve Teknoloji Kullanım Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-33.
  • Arnold, C., Kiel, D. ve Voigt, K. I. (2016). How The Industrial Internet of Things Changes Business Models in Different Manufacturing Industries. International Journal Of Innovation Management, 20(08), 16-30.
  • Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi, Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Çetinkaya, F. F. (2021). Endüstri 4.0 farkındalığının inovasyon üzerindeki etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 571-598.
  • Doğan, O., ve Baloğlu, N. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(1), 126-142.
  • EBSO, (2015). Sanayi 4.0, Ege Bölgesi Sanayi Odası Araştırma Müdürlüğü.
  • GTAI (Germany Trade and Invest) (2014). Industries 4.0-Smart Manufacturing Fort the Future. Berlin: GTAI.
  • Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., ve Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th edition). USA: Cengage Learning.
  • Hermann, M., Pentek, T. ve Otto, B. (2015). Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review. Technische Universität Dortmund,45-60.
  • Ingaldi, M. ve Ulewicz, R. (2019). KOBİ Sektöründen Girişimlerde Endüstri 4.0 Uygulamasında Yaşanan Sorunlar. Sürdürülebilirlik, 12 (1), 217-230.
  • Kagermann, H., Wahlster, W. ve Helbig, J., (2013). Recommendations for İmplementing the Strategic İnitiative Industrie 4.0 – Final Report of the Industrie 4.0 Working Group. Frankfurt Am Main: Communication Promoters Group of the Industry-Science Research Alliance, Acatech.
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (6.Baskı). İstanbul: Asil Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaygısız, E. ve Sipahi, H. (2019). Y Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Yenilik ve Endüstri 4.0 Bilgi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 922-936.
  • Lu, Y. (2017). Industry 4.0: A Survey on Technologies, Applications and Open Research İssues. Journal of İndustrial İnformation İntegration, 6, 1-10.
  • Motyl, B., Baronio, G., Uberti, S., Speranza, D., ve Filippi, S. (2017). How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey. Procedia Manufacturing. 2(11), 1501-1509.
  • Olgun, B. A., ve Turan, F. K. (2022). Tekstil Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Tekstil Firmalarının Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Tekstil ve Mühendis, 29(125), 28-40.
  • Öztuna, B. (2017). Endüstri 4.0: Dördüncü Sanayi Devrimi ile Çalışma Yaşamanın Geleceği, Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Roblek, V., Meško, M. ve Krapež, A. (2016). A Complex View of İndustry 4.0. Sage Open, 6(2), 1-11.
  • Safar, L., Sopko, J., Dancakova, D., ve Woschank, M. (2020). Endüstri 4.0—Güney Hindistan'da Farkındalık. Sürdürülebilirlik, 12 (8), 3207-3220.
  • Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2016). Bilim, Felsefe ve Metodoloji, 4. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Schwab, K. (2017), Dördüncü sanayi devrimi, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Sommer, L. (2015). Industrial Revolution-Industry 4.0: Are German Manufacturing Smes the First Victims of This Revolution?. Journal of Industrial Engineering and Management, 8(5), 1512-1532.
  • Soylu, A. (2018). Endüstri 4.0 ve Girişimcilikte Yeni Yaklaşımlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 43-57.
  • Strandhagen, JW, Alfnes, E., Strandhagen, J.O ve Vallandingham, L.R (2017). Endüstri 4.0 uygulamalarının üretim lojistiğine uyumu: çoklu vaka çalışması. İmalatta Gelişmeler, 5 (4), 344-358.
  • Terzi, A., (2021). A Research on The Possible Effects on Productıon Costs in The Industry 4.0 Process. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, 2(14), 837-872.
  • Ünlü, A. ve Isık, I. (2022). Determining university students' industry 4.0 awareness levels: A sample of Aydın ADU, A. Akıncı ve Ö. Ozcelik (Ed. / Haz.), Interdisciplinary Public Finance, Business and Economics Studies-Volume V, (193-204).
  • Ünlü, F. ve Atik, H. (2018). Türkiye’deki İşletmelerin Endüstri 4.0’a Geçiş Performansı: Avrupa Birliği Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Ampirik Analiz, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 17(2), 431-463.
  • Van der Vorst, T ve Jelicic, N., (2019), Artificial ıntelligence in education: Can AI bring the full potential of personalized learning to education? 30th European Regional ITS Conference, Helsinki 2019, International Telecommunications Society (ITS).
  • Vogel-Heuser, B., ve Hess, D. (2016). Guest Editorial Industry 4.0–Prerequisites and Visions. IEEE Transactions on Automation Science And Engineering, 13(2), 411-417.
  • Xu, L. D., Xu, E. L. ve Li, L. (2018). Industry 4.0: State of the Art and Future Trends. International Journal of Production Research, 56(8), 2941-2962.
  • Yıldırım Söylemez, E. (2020). Farklı Perspektiflerden Endüstri 4.0 Yazıları I. 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002). İstatistiğe Giriş. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Yıldız, S. C. ve Fırat, S. Ü. (2020). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi, Endüstri Mühendisliği Dergisi, 31, 1-16.

LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN DÖRDÜNCÜ ENDÜSTRİ DEVRİMİ’NE İLİŞKİN KAVRAMSAL FARKINDALIK DÜZEYLERİNE DAİR ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ: KAYSERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2023, , 348 - 361, 31.07.2023
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1246507

Öz

Bu çalışma, Kayseri Üniversitesinin (KAYÜ) Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi ile Erciyes Üniversitesi (ERÜ) ve Nuh Naci Yazgan (NNYÜ) Üniversitesinin Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin Dördüncü Endüstri Devrimi’ne ilişkin kavramsal farkındalık düzeylerine dair öz değerlendirmelerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma verileri, öğrencilerle yapılan anket ve yüz yüze görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmaya üç üniversitenin iki farklı bölümünde öğrenim gören 760 öğrenci katılmıştır. Çalışma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere ve fakültelere göre istatistiki olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığının tespit edilmesinin yanı sıra; Dördüncü Endüstri Devrimi’ne ilişkin kavramsal farkındalık düzeylerine dair öz değerlendirmelerinin en yüksek olduğunu düşünen öğrenci kümesinin NNYÜ öğrencileri (420,48) olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ACATECH (2013), Acatech: Recommendations for Implementing the Strategic Initiative Industrie 4.0, Final Report of the Industry 4.0 Working Group, http://www.acatech.de/fileadmin/user_upload/Baumstruktur_nach_Website/Acatech/root/de/Material_fuer_Sonderseiten/Industrie_4.0/Final_report__Industrie_4.0_accessible.pdf Erişim Tarihi: 02.11.2022.
  • Arıkan, E., Bayram, A. T., Kavlak, H. T., ve Bayram, G. E. (2021). Turizm Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri ve Teknoloji Kullanım Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-33.
  • Arnold, C., Kiel, D. ve Voigt, K. I. (2016). How The Industrial Internet of Things Changes Business Models in Different Manufacturing Industries. International Journal Of Innovation Management, 20(08), 16-30.
  • Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi, Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Çetinkaya, F. F. (2021). Endüstri 4.0 farkındalığının inovasyon üzerindeki etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 571-598.
  • Doğan, O., ve Baloğlu, N. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(1), 126-142.
  • EBSO, (2015). Sanayi 4.0, Ege Bölgesi Sanayi Odası Araştırma Müdürlüğü.
  • GTAI (Germany Trade and Invest) (2014). Industries 4.0-Smart Manufacturing Fort the Future. Berlin: GTAI.
  • Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., ve Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th edition). USA: Cengage Learning.
  • Hermann, M., Pentek, T. ve Otto, B. (2015). Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review. Technische Universität Dortmund,45-60.
  • Ingaldi, M. ve Ulewicz, R. (2019). KOBİ Sektöründen Girişimlerde Endüstri 4.0 Uygulamasında Yaşanan Sorunlar. Sürdürülebilirlik, 12 (1), 217-230.
  • Kagermann, H., Wahlster, W. ve Helbig, J., (2013). Recommendations for İmplementing the Strategic İnitiative Industrie 4.0 – Final Report of the Industrie 4.0 Working Group. Frankfurt Am Main: Communication Promoters Group of the Industry-Science Research Alliance, Acatech.
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (6.Baskı). İstanbul: Asil Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaygısız, E. ve Sipahi, H. (2019). Y Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Yenilik ve Endüstri 4.0 Bilgi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 922-936.
  • Lu, Y. (2017). Industry 4.0: A Survey on Technologies, Applications and Open Research İssues. Journal of İndustrial İnformation İntegration, 6, 1-10.
  • Motyl, B., Baronio, G., Uberti, S., Speranza, D., ve Filippi, S. (2017). How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey. Procedia Manufacturing. 2(11), 1501-1509.
  • Olgun, B. A., ve Turan, F. K. (2022). Tekstil Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Tekstil Firmalarının Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Tekstil ve Mühendis, 29(125), 28-40.
  • Öztuna, B. (2017). Endüstri 4.0: Dördüncü Sanayi Devrimi ile Çalışma Yaşamanın Geleceği, Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Roblek, V., Meško, M. ve Krapež, A. (2016). A Complex View of İndustry 4.0. Sage Open, 6(2), 1-11.
  • Safar, L., Sopko, J., Dancakova, D., ve Woschank, M. (2020). Endüstri 4.0—Güney Hindistan'da Farkındalık. Sürdürülebilirlik, 12 (8), 3207-3220.
  • Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2016). Bilim, Felsefe ve Metodoloji, 4. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Schwab, K. (2017), Dördüncü sanayi devrimi, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Sommer, L. (2015). Industrial Revolution-Industry 4.0: Are German Manufacturing Smes the First Victims of This Revolution?. Journal of Industrial Engineering and Management, 8(5), 1512-1532.
  • Soylu, A. (2018). Endüstri 4.0 ve Girişimcilikte Yeni Yaklaşımlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 43-57.
  • Strandhagen, JW, Alfnes, E., Strandhagen, J.O ve Vallandingham, L.R (2017). Endüstri 4.0 uygulamalarının üretim lojistiğine uyumu: çoklu vaka çalışması. İmalatta Gelişmeler, 5 (4), 344-358.
  • Terzi, A., (2021). A Research on The Possible Effects on Productıon Costs in The Industry 4.0 Process. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, 2(14), 837-872.
  • Ünlü, A. ve Isık, I. (2022). Determining university students' industry 4.0 awareness levels: A sample of Aydın ADU, A. Akıncı ve Ö. Ozcelik (Ed. / Haz.), Interdisciplinary Public Finance, Business and Economics Studies-Volume V, (193-204).
  • Ünlü, F. ve Atik, H. (2018). Türkiye’deki İşletmelerin Endüstri 4.0’a Geçiş Performansı: Avrupa Birliği Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Ampirik Analiz, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 17(2), 431-463.
  • Van der Vorst, T ve Jelicic, N., (2019), Artificial ıntelligence in education: Can AI bring the full potential of personalized learning to education? 30th European Regional ITS Conference, Helsinki 2019, International Telecommunications Society (ITS).
  • Vogel-Heuser, B., ve Hess, D. (2016). Guest Editorial Industry 4.0–Prerequisites and Visions. IEEE Transactions on Automation Science And Engineering, 13(2), 411-417.
  • Xu, L. D., Xu, E. L. ve Li, L. (2018). Industry 4.0: State of the Art and Future Trends. International Journal of Production Research, 56(8), 2941-2962.
  • Yıldırım Söylemez, E. (2020). Farklı Perspektiflerden Endüstri 4.0 Yazıları I. 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002). İstatistiğe Giriş. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Yıldız, S. C. ve Fırat, S. Ü. (2020). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi, Endüstri Mühendisliği Dergisi, 31, 1-16.
Yıl 2023, , 348 - 361, 31.07.2023
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1246507

Öz

Kaynakça

  • ACATECH (2013), Acatech: Recommendations for Implementing the Strategic Initiative Industrie 4.0, Final Report of the Industry 4.0 Working Group, http://www.acatech.de/fileadmin/user_upload/Baumstruktur_nach_Website/Acatech/root/de/Material_fuer_Sonderseiten/Industrie_4.0/Final_report__Industrie_4.0_accessible.pdf Erişim Tarihi: 02.11.2022.
  • Arıkan, E., Bayram, A. T., Kavlak, H. T., ve Bayram, G. E. (2021). Turizm Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri ve Teknoloji Kullanım Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-33.
  • Arnold, C., Kiel, D. ve Voigt, K. I. (2016). How The Industrial Internet of Things Changes Business Models in Different Manufacturing Industries. International Journal Of Innovation Management, 20(08), 16-30.
  • Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi, Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Çetinkaya, F. F. (2021). Endüstri 4.0 farkındalığının inovasyon üzerindeki etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 571-598.
  • Doğan, O., ve Baloğlu, N. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(1), 126-142.
  • EBSO, (2015). Sanayi 4.0, Ege Bölgesi Sanayi Odası Araştırma Müdürlüğü.
  • GTAI (Germany Trade and Invest) (2014). Industries 4.0-Smart Manufacturing Fort the Future. Berlin: GTAI.
  • Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., ve Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th edition). USA: Cengage Learning.
  • Hermann, M., Pentek, T. ve Otto, B. (2015). Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review. Technische Universität Dortmund,45-60.
  • Ingaldi, M. ve Ulewicz, R. (2019). KOBİ Sektöründen Girişimlerde Endüstri 4.0 Uygulamasında Yaşanan Sorunlar. Sürdürülebilirlik, 12 (1), 217-230.
  • Kagermann, H., Wahlster, W. ve Helbig, J., (2013). Recommendations for İmplementing the Strategic İnitiative Industrie 4.0 – Final Report of the Industrie 4.0 Working Group. Frankfurt Am Main: Communication Promoters Group of the Industry-Science Research Alliance, Acatech.
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (6.Baskı). İstanbul: Asil Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaygısız, E. ve Sipahi, H. (2019). Y Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Yenilik ve Endüstri 4.0 Bilgi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 922-936.
  • Lu, Y. (2017). Industry 4.0: A Survey on Technologies, Applications and Open Research İssues. Journal of İndustrial İnformation İntegration, 6, 1-10.
  • Motyl, B., Baronio, G., Uberti, S., Speranza, D., ve Filippi, S. (2017). How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey. Procedia Manufacturing. 2(11), 1501-1509.
  • Olgun, B. A., ve Turan, F. K. (2022). Tekstil Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Tekstil Firmalarının Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Tekstil ve Mühendis, 29(125), 28-40.
  • Öztuna, B. (2017). Endüstri 4.0: Dördüncü Sanayi Devrimi ile Çalışma Yaşamanın Geleceği, Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Roblek, V., Meško, M. ve Krapež, A. (2016). A Complex View of İndustry 4.0. Sage Open, 6(2), 1-11.
  • Safar, L., Sopko, J., Dancakova, D., ve Woschank, M. (2020). Endüstri 4.0—Güney Hindistan'da Farkındalık. Sürdürülebilirlik, 12 (8), 3207-3220.
  • Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2016). Bilim, Felsefe ve Metodoloji, 4. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Schwab, K. (2017), Dördüncü sanayi devrimi, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Sommer, L. (2015). Industrial Revolution-Industry 4.0: Are German Manufacturing Smes the First Victims of This Revolution?. Journal of Industrial Engineering and Management, 8(5), 1512-1532.
  • Soylu, A. (2018). Endüstri 4.0 ve Girişimcilikte Yeni Yaklaşımlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 43-57.
  • Strandhagen, JW, Alfnes, E., Strandhagen, J.O ve Vallandingham, L.R (2017). Endüstri 4.0 uygulamalarının üretim lojistiğine uyumu: çoklu vaka çalışması. İmalatta Gelişmeler, 5 (4), 344-358.
  • Terzi, A., (2021). A Research on The Possible Effects on Productıon Costs in The Industry 4.0 Process. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, 2(14), 837-872.
  • Ünlü, A. ve Isık, I. (2022). Determining university students' industry 4.0 awareness levels: A sample of Aydın ADU, A. Akıncı ve Ö. Ozcelik (Ed. / Haz.), Interdisciplinary Public Finance, Business and Economics Studies-Volume V, (193-204).
  • Ünlü, F. ve Atik, H. (2018). Türkiye’deki İşletmelerin Endüstri 4.0’a Geçiş Performansı: Avrupa Birliği Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Ampirik Analiz, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 17(2), 431-463.
  • Van der Vorst, T ve Jelicic, N., (2019), Artificial ıntelligence in education: Can AI bring the full potential of personalized learning to education? 30th European Regional ITS Conference, Helsinki 2019, International Telecommunications Society (ITS).
  • Vogel-Heuser, B., ve Hess, D. (2016). Guest Editorial Industry 4.0–Prerequisites and Visions. IEEE Transactions on Automation Science And Engineering, 13(2), 411-417.
  • Xu, L. D., Xu, E. L. ve Li, L. (2018). Industry 4.0: State of the Art and Future Trends. International Journal of Production Research, 56(8), 2941-2962.
  • Yıldırım Söylemez, E. (2020). Farklı Perspektiflerden Endüstri 4.0 Yazıları I. 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002). İstatistiğe Giriş. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Yıldız, S. C. ve Fırat, S. Ü. (2020). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi, Endüstri Mühendisliği Dergisi, 31, 1-16.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Aksoylu 0000-0002-5837-1600

Ümit Nusret Salman 0000-0001-7911-2109

Erken Görünüm Tarihi 28 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Aksoylu, S., & Salman, Ü. N. (2023). LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN DÖRDÜNCÜ ENDÜSTRİ DEVRİMİ’NE İLİŞKİN KAVRAMSAL FARKINDALIK DÜZEYLERİNE DAİR ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ: KAYSERİ ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(3), 348-361. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1246507

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.