This study aims to examine the anxiety of academicians from different generations regarding the evolving and diversifying field of artificial intelligence (AI). The rapid development of AI technologies has led to concerns about security, job loss, cultural degeneration, and even a future like in science fiction-themed works for employees in every sector. These concerns are likely to impact academics as well, who must engage in ongoing research and analysis while also being responsible for sharing their findings with their students. From this point of view, the study aims to compare the concerns and degrees of these concerns of academicians from different generations, such as Generation X, Generation Y, and Generation Z, who are currently working in business administration in higher education, regarding AI. The study collected data through a survey, evaluating participants' perspectives on the potential impacts of AI on the workforce, education, and research processes. The data was examined with statistical analyses to determine whether there were significant differences in anxiety levels between generations. According to the findings, it was observed that Generation X generally had higher concerns about the negative effects of AI, while there was no difference between the anxiety levels of Generations Y and Generation Z.
artificial Intelligence artificial intelligence anxiety generations quantitative decision making
Bu çalışma, farklı kuşaklardaki akademisyenlerin gelişen ve çeşitlenen yapay zekâ (YZ) ile ilgili kaygılarını incelemeyi amaçlamaktadır. YZ teknolojilerinin hızla gelişmesi, her sektördeki ve her özellikteki çalışanda güvenlik, işini kaybetme, kültürel yozlaşma ve hatta bilim kurgu temalı eserlerdeki gibi bir geleceğin olması gibi endişelere yol açmıştır. Bu endişelerin, sürekli araştırma ve analiz yapmak durumunda olan ve elde ettikleri bulguları öğrencilere aktarmakla yükümlü olan akademisyenleri de etkilemesi muhtemeldir. Bu noktadan hareketle çalışma, şu an yükseköğretim içinde işletme fakültelerinde görev yapan X Kuşağı, Y Kuşağı ve Z Kuşağı gibi farklı kuşaklardaki akademisyenlerin YZ ile ilgili endişelerini ve bu endişelerin derecelerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, anket aracılığıyla kullanılarak veri toplanmış ve katılımcıların YZ’nin iş gücü, eğitim ve araştırma süreçleri üzerindeki potansiyel etkilerine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Veriler, kuşaklar arasında kaygı düzeylerinde anlamlı farklar olup olmadığını belirlemek amacıyla istatistiksel analizlerle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre X Kuşağı'nın genellikle YZ’nin olumsuz etkilerine yönelik daha yüksek kaygılar taşıdığı, Y ve Z kuşaklarının kaygı düzeyleri arasında bir fark olmadığı gözlemlenmiştir.
Etik kurul raporu ekte dosya olarak sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.