Geçmişten günümüze gerek toplum gerekse işletmeler açısından pazarlama her zaman var olmuştur. Pazarlama, çağın gerekleri ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle zaman içerisinde gelişim süreci göstermiştir. Bu süreçte işletmeler hedeflerine ulaşmak için birçok pazarlama stratejisi geliştirmişlerdir. Pazar elde etmek ya da bulunulan pazarda tutunmak için birçok pazarlama çeşidinin ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı 2018-2021 Mart dönemi içerisinde pazarlama alanında yapılmış çalışmaların tam sayım yöntemi uygulanarak literatür taramasını oluşturmak ve çalışmaların hangi konularda yoğunlaştığı gibi birçok bilgiye ulaşmayı sağlamaktır. Araştırmanın pazarlama alanında DergiPark’ta yayımlanmış çalışmaların birçok özelliklerinin ortaya konulması, yakın gelecekteki çalışmaların incelenmesi, tüm pazarlama alanındaki çalışmaların taranması açısından değer taşıdığı düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, DergiPark’ta yayımlanmış olan pazarlama konulu 49 adet makalenin büyük çoğunluğunun hizmet pazarlaması ile ilgili olduğu anlaşılmıştır. Yine çalışmaların çoğunlukla Türkçe olarak yazıldığı, pazarlama konulu 2019 yılında daha çok makalenin yayımlandığı bulgusuna varılmıştır. Ayrıca literatür incelemesi sonunda DergiPark’ta yayımlanan pazarlama konulu çalışmaların, uluslararası alan endeksinde yoğunlaştığı, en çok iki yazarlı, çoğunlukla nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapıldığı bilgisine ulaşılmıştır.
Marketing has always existed from the past to the present, both in terms of society and businesses. Marketing has evolved over time with the influence of the requirements of the age and technological developments. In this process, businesses have developed many marketing strategies to achieve their goals. It is known that many types of marketing have emerged to gain or hold on to the market. In this context, the purpose of the study is to create a literature review by applying the full count method of the studies in the field of marketing in the period of 2018-2021 March, and to reach a lot of information such as on which subjects the studies are concentrated. It is thought that the research is valuable in terms of revealing many features of the studies published in DergiPark in the field of marketing, examining the studies in the near future, and screening the studies in the whole marketing field. According to the results of the research, it was understood that the majority of 49 articles on marketing published in DergiPark were about service marketing. Again, it was found that the studies were mostly written in Turkish, and more articles on marketing were published in 2019. In addition, at the end of the literature review, it was found that the studies on marketing published in DergiPark are concentrated in the international field index, and that they are mostly made by using qualitative research method with two authors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.