Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de ekonomiyi örgütleyen hayli kurumlaşmış mevcut yapının 1980 başından başlamak üzere uzun yıllar alan kökten dönüşümünün nasıl kavramlaştırıldığını incelemektir. Böylece, kurumsal değişimin esasında önemli ölçüde söylemler üzerinden işleyen bir süreç olduğunu göstermektir. Bu süreçte TÜSİAD dönem koşullarında dezavantajlı konuma düştüğü için değişim ajanı olarak ortaya çıkmıştır. Mayıs 1979’da tirajlı gazete ve dergilerde aynı anda yayına giren, değişimin manifestosu gibi kaleme alınmış olan TÜSİAD ilanları, bu araştırmanın veri setini oluşturmuştur. Araştırma yöntemi olarak Eleştirel Söylem Analizi (ESA) kullanılmıştır. ESA, metni, söylemlerin birbiriyle etkileşimini ve bağlamı birlikte incelemeye imkan sağlayan üç boyutlu bir yöntemdir. Araştırmanın kavramsal çerçevesi olarak, yeni kurumsal kuram ve modeli olarak Greenwood, Suddaby ve Hinings’in (2002) değişim modeli benimsenmiştir. Bu araştırmayı mevcut benzerlerinden ayıran özelliği, yerleşik kurumsallaşmanın çözülmesi ve değişimin kuramlaştırılmasını odağa alması ve metot olarak Eleştirel Söylem Analizini kullanmasıdır.
Anahtar Kelimeler: Kurumsal değişim, söylem, kurumsal mantık, kuramlaştırma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 17 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.