Bu araştırma, öğrenme eğilimi ve işletme performansı arasındaki ilişkide, inovasyon stratejisinin aracı etkisini, formel yapının da, inovasyon stratejisi ve işletme performansı arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmaktadır. Araştırmanın örneklemini Gaziantep’te faaliyet gösteren ve Gaziantep Sanayi Odası’ndan 2012 yılı verilerine göre AR-GE ve inovasyon dalında ödül alan30işletmenin üst, orta ve alt kademe yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırma anketinden elde edilen sonuçlar, inovasyon stratejisinin öğrenme eğiliminin tüm boyutları ile işletme performansı arasındaki ilişkide anlamlı bir aracılık etkisine sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçlarına göre, formel yapının, inovasyon stratejisi ve işletme performansı arasındaki ilişkisi üzerine ılımlaştırıcı bir etkisi olmadığı saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 17 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.