Bu çalışmada, Cumhuriyet Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerine uygulanan 309 anketten ve ankete katılan öğrencilerin transkriptlerinden elde edilen veriler kullanılarak öğrencilerin başarılarına etki eden faktörlerin logistik regresyon yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır.
Başarılı-başarısız şeklinde iki kategorili niteliksel veri tipinde olan bağımlı değişkenimiz ile ilişkili olabileceği düşünülen 24 bağımsız değişken logistik regresyon analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda öğrencilerin başarılarını etkilediği belirlenen 9 faktör; öğrencinin cinsiyeti, yaşı, eğitim gördüğü bölüm, bulunduğu sınıf, ailenin öğrenciye karşı tutumu, şu an hayatına etki eden önemli bir sorunun (gelecek korkusu, ekonomik, kişisel ve topluma uyumla ilgili sorunların) varlığı, kitap okuma alışkanlığının olup olmaması, üst sınıflardan edindiği bilgiler nedeniyle derslere önyargılı davranması, ders çalışmasına engel olan etmenlerin (arkadaş ortamı, şans oyunu-cafe alışkanlığı, bilgisayar tutkusu, özel arkadaşı veya motive olamayışı) var olması şeklindedir.Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 17 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.