İletişim teknolojilerinin
gelişmesi ve internet kullanımının artmasıyla birlikte sosyal medya kavramı
günlük yaşantımızda sıklıkla kullandığımız bir kavram haline gelmiştir. Sosyal
medya insanların hayatının her alanında olması ve kolay ulaşılabilmesi
sebebiyle işletmeler açısından yeni bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Firmalar
sosyal medya reklamlarıyla tüketiciye daha hızlı ulaşmakta ve onların satın
alma karar sürecine etki etmektedir. Bu doğrultuda, çalışmamızda giderek önemi
artan sosyal medya reklamlarına ilişkin tüketici algılarının, tüketicinin satın
alma niyeti üzerindeki etkisini incelemek amacıyla bir araştırma modeli
geliştirilmiştir. Araştırma amacına uygun olarak hazırlanan anket soruları
Gaziantep ilinde yaşayan 218 bireye sorulmuştur. Anket yöntemiyle elde edilen
veriler SPSS 18 programıyla analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma
sonuçlarının bu alanda çalışanlara ve firmalara faydalı olacağı
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 1 |
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.